Verpleegkundige, MBO/HBO (BBL/Duaal) solliciteren

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mastrootje

Berichten: 2525
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Zweden

Verpleegkundige, MBO/HBO (BBL/Duaal) solliciteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 19:59

In februari heb ik eindelijk mijn studie op MBO 4 afgerond. Daarna ben ik gaan solliciteren bij de marine, waarbij ik bij de allerlaatste test op kracht werd afgewezen.

Nu sta ik op het 'wat nu' punt (solliciteren bij de marine duurt echt zo lang ja... laatste test in oktober gehad) en het heeft altijd in mijn gedachte gezweeft dat ik graag verpleegkunde zou willen doen. Tijdens mijn vorige studie ben ik gaan zoeken naar een bijbaantje, en bewust rondgesolliciteerd bij thuiszorg instanties. Uiteindelijk ben ik daar bij 1 aangenomen waar ik nu nog zit als oproepkracht. Ik vind dit echt heerlijk werk werd door de contacten met de mensen, de dankbaarheid die erbij komt kijken de wisselende contacten met de clienten.

Nu heb ik altijd gezegd dat, als ik een nieuwe studie doe, ik die op HBO niveau wil doen. Sowieso werken en leren, en op HBO niveau om de stap hoger en groter te maken, meer uitdaging aan mezelf geven. En om eventueel later op Master door te kunnen studeren.

Het solliciteren wat ik tot zover heb gelezen en gezien, is best pittig. Bij de een word er een aanbevelingsbrief gevraagd (die ik al bij mijn werkgever heb opgevraagd) en de ander heeft een zeer strenge procedure, gaat je helemaal lek vragen over je hele leven (dacht dat ik daar klaar mee was na de marine). Hebben mensen hier gesolliciteerd voor HBO-v en hoe ging het jullie af? Bij hoeveel ziekenhuizen/instellingen hebben jullie gesolliciteerd voordat je aangenomen werd?

Overal word nu numerus fixus gehouden, hoe groot zal de kans zijn dat je ingeloot word (ga maandag sowieso even bellen) bij de hogeschool van amsterdam word dit wel bij de voltijd studie gezet, maar kan ik er niks over vinden bij de duale versie. Geld het sowieso voor beide? Of ben je sowieso aangenomen zonder loting als je een werkplek heb bij de duale versie?

Wat is het grote verschil qua studie van MBO en HBO? Ik heb MBO meegemaakt dus ik weet hoe het er aan toe gaat, hoe is dat in verschil met HBO? En vooral MBO/HBO verpleegkunde?

Ik ben benieuwd :)


Mastrootje

Berichten: 2525
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Zweden

Re: Verpleegkundige, MBO/HBO (BBL/Duaal) solliciteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-13 18:03

Oke! Ik ben wel alvast gaan solliciteren, dus moest er wat uitkomen dan kan ik hopelijk gewoon meedoen. En anders evt op MBO-niveau. Doe het liever op HBO, maar ben zo bang dat ik uitgeloot word en straks weer heel veel werk en energie in iets ontvruchtbaars stop.

Mastrootje

Berichten: 2525
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Zweden

Re: Verpleegkundige, MBO/HBO (BBL/Duaal) solliciteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-13 07:34

Ik heb ook wat sollicitaties rond gestuurd, waar ik evt in januari/maart zou kunnen beginnen. Als dat lukt ga ik daarvoor en zou ik inderdaad nog door kunnen stromen naar HBO.

Mastrootje

Berichten: 2525
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-13 19:36

Ik ben gaan solliciteren bij instellingen die leer-werk plekken bieden. Ik heb een voorkeur naar de GGZ maar verder lijken verzorgings- en pleeghuizen me ook wel wat, of algemene ziekenhuizen. Werken met verstandelijk gehandicapten is nou weer echt niet voor mij weggelegd, denk dat ik het ook helemaal niet leuk zou vinden.

Ik heb je berichtje gelezen en gekeken bij het UMC. Ik ga een sollicitatiebrief insturen, maar van dit soort dingen word ik dus al bloedzenuwachtig :+ Testjes en dingetjes, mijn wiskunde is niet zo best...

Mastrootje

Berichten: 2525
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-13 19:40

Ik lees bij het HBO-traject van het UMC dat ik daar minimaal een HBO of academisch diploma voor moet hebben en met MBO traject een havo MBO-4 diploma... Dat klopt niet met de hogescholen, dus dan is dat een besluit van dit ziekenhuis zelf. Ik heb een MBO-4 diploma, dus ik zou niet voor de HBO versie kunnen solliciteren -O-


Mastrootje

Berichten: 2525
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-13 19:56

De mogelijkheid qua diploma's heb ik om HBO te doen, vind het eigenlijk zonde om het niet te doen.

Nadeel is dat het financieel voor mij niet haalbaar is om voltijd te doen, en ik net voor het eerst klaar ben met school sinds februari, en weer 5 dagen in de week naar school, denk niet dat ik het aankan :+

Heb ook rondgemaild voor meerdere MBO's, het is nu een beetje waar mijn kansen eerst liggen, als ik een HBO plek krijg dan wil ik wel tot september wachten maar als ik in januari/maart kan beginnen voordat ik een HBO plek heb, is de stap naar MBO wel gemaakt...

wel bedankt voor het delen van jullie kennis en tips!! Heb er zeker wat aan en het haalt wat mist van onduidelijkheid weg :D

Mastrootje

Berichten: 2525
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Zweden

Re: Verpleegkundige, MBO/HBO (BBL/Duaal) solliciteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-14 12:11

Ik heb heel veel rond gesolliciteerd maar ben nergens aan de bak gekomen, vermoedelijk te oud... Ben nu verder aan het kijken naar andere opties. Alleen naar school en geen/weinig inkomsten verder is geen mogelijkheid voor mij helaas.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 10 bezoekers