Open universiteit

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nickyyyy

Berichten: 1834
Geregistreerd: 27-08-05

Open universiteit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 14:25

Hallo!

Ik ben sinds kort aan het rondkijken wat voor opleidingen er waar overal zijn. Nu kwam ik bij de OU uit, dit klinkt allemaal erg aantrekkelijk.

Nu heb ik de zoekfunctie gebruikt, ik kwam alleen maar oude topic tegen.

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe het er op de OU precies aan toe gaat, liefst de opleiding rechtswetenschappen? Dan zou ik met die informatie verder kunnen om na te denken over wat ik nu precies wil gaan doen.

Hopelijk kan iemand mij helpen! :D

paardKed

Berichten: 437
Geregistreerd: 03-07-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:52

Ik studeer ook aan de OU. Schakeljaar recht. Wat wil je precies weten?

Nickyyyy

Berichten: 1834
Geregistreerd: 27-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 09:52

Eigenlijk wil ik wat meer weten over de inhoud van de opleiding, hoe is de stof opgebouwd? Is het te doen of is het juist onwijs lastig? Net begrepen van de OW dat je studiemateriaal in kan zien op de OU zelf, dus daar ga ik sowieso even heen.

Daarnaast zou ik graag ervaringen willen horen over de gang van zaken, is het te doen op deze manier studeren? Hoe is de begeleiding die je krijgt?

paardKed

Berichten: 437
Geregistreerd: 03-07-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 11:00

Je werkt steeds in modules. Bijvoorbeeld de module bestuursrecht. Deze bestel je en vervolgens krijg je je boeken thuisgestuurd. Dit pakket bestaat altijd ten minste 1 boek en 1 werkboek. In het werkboek staat precies aangegeven wat je moet leren en vervolgens krijg je daarna toepassingsvragen en antwoorden. Zo werk je stapsgewijs alles af.

Je krijgt geen les, maar tegen extra betaling kan je bij bepaalde studiecentra lessen volgen. Ik geloof op zaterdag. De moeilijkheidsgraad van de stof valt mee. Er is alleen wel veel zelfsiscipline nodig. Je krijg per module 3 tentamenkansen. Deze vragen kunnen meerkeuze of open zijn. Binnen zes weken krijg je een brief thuis met de uitslag en de tentamens mag je inzien. De tentamens worden 3x per jaar aangeboden en zijn voornamelijk 's avonds. Hierdoor kan je naast je studie gaan werken. Er is een discussiegroep waar je terecht kunt met vragen en ook kan je de blokcoordinator mailen met vragen.

Nickyyyy

Berichten: 1834
Geregistreerd: 27-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 12:20

Dankjewel voor je informatie! Hier kan ik zeker wat mee.

Het klinkt allemaal erg aantrekkelijk, de zelfdiscipline dat ontbreekt me niet.
Ook nog het een en andere aan informatie van de OU zelf gekregen. Ga het nu even laten bezinken, goed erover nadenken.

paardKed

Berichten: 437
Geregistreerd: 03-07-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Re: Open universiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:39

Veel succes met je keuze! Als je nog iets wil weten laat het mij maar weten!