Minor in Wageningen, maar hoge reiskosten, wat nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Minor in Wageningen, maar hoge reiskosten, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 21:46

Ik twijfelde tussen STW en LZP, toch maar hiervoor gekozen..

Vanaf september staat er voor mij een minor op de planning. Ik studeer aan de RUG in Groningen en zou het liefste een minor in Wageningen gaan doen. Nu is het echter zo dat ik geen OV-recht meer heb. Het enige wat mij dus in de weg staat zijn de reiskosten. Nu heb ik een aantal opties, te weten:
- gewoon doen en de goedkoopste manier van reizen zoeken;
- mijn huis proberen te onderverhuren en op kamers in Wageningen;
- een andere minor zoeken.

De laatste optie zou natuurlijk een redmiddel zijn. De tweede moet ik nog wat onderzoeken, wil niet iedereen in mn huis hebben en ik ben nooit zo fan geweest van kamers. Ik ga wel even kijken of ik wellicht een vriend/vriendin/kennis heb die er tijdelijk in wil.. Het liefst ga ik voor de eerste optie dus, maar dat lijkt aardig onbetaalbaar (dagretourtje met korting kost iets van dertig euro geloof ik..). Heeft iemand hier ooit in dezelfde situatie gezeten en n betaalbare (al dan niet creatieve) optie gevonden?

Kortom, ik ben eigenlijk op zoek naar meningen, ervaringen en goeie ideeën.. Het liefst een goedkope manier van reizen dus. Ik hoop dat iemand wat weet...


imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 09:26

Heeft ze verhuurd aan een kennis of onbekende? En weet je misschien of ze dan de volle 100% er weer uit haalt? Gezien ik n huis via de woningbouw heb is het nog maar de vraag of ik mag onderverhuren trouwens, als ik naar het buitenland ga wel, maar binnen Nederland weet ik niet.. Ook maar eens uitzoeken dus!

Edit: lees net op de site dat het wel mag. Dat zou op zich ook n goeie optie zijn, mits ik n vertrouwd iemand kan vinden dus..

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Minor in Wageningen, maar hoge reiskosten, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 10:36

Goede punten inderdaad. Ik weet nog niet hoeveel dagen ik naar Wageningen zou moeten. Als het 2 dagen in de week is wordt het al weer anders dan bij 5 dagen in de week natuurlijk.

Manou, ik zie dat jij in Wageningen studeert. Hoe zit het daar met kamers? Wat is een redelijke prijs en locatie en hoe moeilijk is het om er een te krijgen?


imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 13:21

SSDesign: dank voor de tip van Idealis, heb me meteen ingeschreven! :)
_Kiki_: dat hoopte ik eigenlijk al. Ik ga bijvoorbeeld geen minor met practica doen, want ik heb al zo'n 6 jaar geen bio/sk/natuurkunde gehad. Daar ga ik nooit voor worden toegelaten. Mijn interessegebied is meer de agrarische/food management kant, en op mijn uni vallen de contacturen daarvan erg mee :)
Manou: bedankt voor de info en de link, ga ik ook even naar kijken!

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Minor in Wageningen, maar hoge reiskosten, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 13:36

Xjosee: De RUG begint niet voor negen uur, ik ging er een beetje vanuit dat dit bij vrijwel alle uni's zo was, maar wel een goede om te checken inderdaad. Maar de optie reizen zal alleen een optie zijn als ik maar twee dagen oid aanwezig hoef te zijn, heb ik al besloten..
JudithO: Ik heb nog geen specifieke minor in gedachten. Heb een aantal gezien die betrekking hebben op business, consumer behaviour of food, maar ik moet nog kijken wat mijn opties zijn mbt de toelatingseisen. Van mijn eigen universiteit mag ik ook een samenhangend pakket van losse vakken samenstellen, als dat beter uitkomt. Daar nog eigenlijk weinig info over dus, omdat ik dit struikelblok eerst iets duidelijker wilde hebben :)

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 14:42

Ik heb me er nog even in verdiept, en op basis van aantrekkelijkheid, toelatingseisen, periode en interesse blijven er vier over :P

1- BSc Minor Agricultural Business Management (WUABM)
2- BSc Minor Consumer Behaviour (WUCBH)
3- BSc Minor Economics of Sustainable Development (WUESD)
4- BSc Minor Sustainable Agriculture and Consumption (WUSAC)

Waarbij mijn voorkeur sterk uitgaat naar de vierde, maar die wordt helaas in het tweede semester aangeboden en niet in het eerste. Dus ik moet even kijken of ik zelf iets soortgelijks kan samenstellen, of dat er nog andere opties zijn.. Daarna lijkt consumer behaviour mij het meest interessant, maar ik ben bang dat ik daarin teveel overlap heb met mijn studie. Dus daar is 't even de vraag of het toesgestaan is.

@SSDesign: Supply Chain, leuk! Vanwaar de keuze voor de WUR in dat geval? Heb m na het lezen van de uitgebreide beschrijving + vakken toch nog even aan de opties toegevoegd, klinkt interessant!
@_Kiki_, ah oké, dat wist ik ook niet. Bedankt :)
@unihorses: zou een goed idee zijn, maar ik huur n woning en geen kamer waar ik nu zit, kom dus niet in aanmerking voor hoppen helaas.. :(

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 16:20

@SSDesign: Klinkt ook leuk! Ik heb alleen op het hbo al aardig wat supply chain gehad en het is in principe niet de kant die ik op wil. Wat ik juist op de wur wil doen is het liefst een beetje meer agriculture in mijn business studie mengen :P Het liefst ook nog wat genetica/diervoeding, maar ik heb een E&M profiel gevolgd dus ik ben bang dat ik daarvoor eerst moet bijspijkeren.
@Douce: Kijk, da's mooi om te weten, dank voor die info :) Bij de RUG hebben we een webpagina waarop je je vakken invult en dan je rooster te zien krijgt. Heeft de WUR dat ook?

Ik ga ze maar eens mailen of ik niet een keer langs kan komen voor 'n persoonlijk gesprek denk ik. Vooral met alle verschillende opties van losse vakken is dat wel handig, en met de admission requirements enzo..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 bezoekers