Procedure bij ziekzijn in tentamenweek (studie)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Procedure bij ziekzijn in tentamenweek (studie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-13 19:11

Hallo,

Ik heb op het moment een probleem ivm school.
We hebben een tentamenweek gehad even terug, en ik ben die week dus ook ziek geweest. Een slechtere timing had ik niet kunnen hebben helaas. Ik heb me voor toetsen afgemeld die week en gevraagd wat de procedure is. Over het algemeen is bekend dat je bij afwezigheid een 4 krijgt en met goede reden een 5. In de mail gevraagd of ik een onvoldoende krijg of kans op inhalen. Het antwoord: Haal je wel weer op toch? Hierop besloten maandag erna de toets te maken, dikke onvoldoendes kan ik niet gebruiken namelijk. Die zondag dus geprobeerd te leren en het tentamen gemaakt. Uiteindelijk 2 tentamens gemist, en 1 gemaakt die maandag.

Nou cijfers zijn bekend.. Ik heb dus een 4 gekregen voor de gemiste toets en kan niet inhalen.. Eind cijfer van het blok : 5.46666 -O-

En voor het andere tentamen een 5.4...

Er is sprake van compensatoir toetsen, wat betekend dat je losse toetsen niet kan herkansen. Wel is er aan het einde van het semester een totaal herkansing over de lesstof van les onderdeel van heel het semester. Een flinke herkansing (lesstof van 4 eerdere kennistoetsen). Of een vervangende opdracht voor heel het blok (onderdeel waarmee ik met 5.46666 geëindigd ben).

hoe is bij jullie de regeling? en wat zouden jullie in mijn situatie doen?

Ik was dus echt ziek, kwam niet eens de trap op.. laat staan met de fiets en trein naar school en dan een toets maken. Ook bij de huisarts geweest etc.. Dus nee, het was niet een excuus om de toets te missen.


_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Re: Procedure bij ziekzijn in tentamenweek (studie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-13 19:16

Verklaring van de huisarts, kan je dat dan opvragen? heb geen briefje meegekregen namelijk ;)
Op dat moment ook niet aan gedacht.

Staat zoiets in het OER?(heet dat eigenlijk bij iedereen zo?)

Slina, jullie kunnen het dan ook niet inhalen begrijp ik, je mist als het ware een kans dus?


_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-13 19:23

Ga ik vanavond het OER een doorspitten :j

Ik vind een cijfer ook gek hoor, in theorie kun je voor een toets lager scoren als je hem maakt dan wanneer je hem mist :?

Ik zou het normaal dus ook prima vinden om de losse toets te herkansen. Alleen zijn er dus geen herkansingen per toets, maar alleen einde van het semester een mega kennistoets herkansing van heel het semester.. :j

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Re: Procedure bij ziekzijn in tentamenweek (studie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-13 19:34

Aan de Hva ;) zal verder geen opleiding noemen.

haha slina, was zelf ook liever niet ziek geweest. Weet wel wat leukers dan heel de dag slapen en rot voelen :j

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-13 19:42

Domein Gezondheid zit ik ;)
Dit jaar voor het eerst compensatoir toetsen.. Wie weet komt het nog naar jullie :P

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Re: Procedure bij ziekzijn in tentamenweek (studie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-13 20:41

Artikel 5.4
6. Een student die verhinderd is van een toetsgelegenheid gebruik te maken, is aangewezen
op de volgende toetsgelegenheid. In bijzondere gevallen kan de examencommissie
besluiten in een voor de student gunstige zin af te wijken van deze regel. De examencommissie wint zo nodig advies van deskundigen in alvorens te beslissen

artikel 5.9
4. Afrondingen om te komen tot de beoordeling op een GH cijfer dan wel een cijfer voorzien
van één decimaal geschieden volgens de normale rekenregels. Dat betekent dat
decimalen vanaf 500... naar boven en decimalen lager dan 500... naar beneden worden
afgerond


Verder kan ik niets vinden over aanwezigheid als je ziek bent.
Maar zoals ik lees ben ik aangewezen op volgende toetsmogelijkheid --> is er niet direct, enkel grote eindherkansing... Valt dat eronder?

En ik begrijp dat mijn eindgemiddelde van het blok 5.4666 een 5.5 wordt en daarmee voldoende, wat betekend dat ik het blok zou halen :j


_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Re: Procedure bij ziekzijn in tentamenweek (studie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-13 21:02

Ja mijn studie, dat zijn de artikelen die ik net benoemde, tenminste studienaam staat erbij.
Ook gekeken of het de versie is van dit jaar. :j

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Re: Procedure bij ziekzijn in tentamenweek (studie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-13 21:10

Ik zal eerst een gesprek met SLB'er dan aanvragen hierover. Anders passeer ik haar :j
ivm met een extra herkansingspoging, en hoe realistisch die aanvraag is.

ja maar dan zouden ze toch afronden naar 1 decimaal lijkt me?

Die 4/5 bij missen is dus omdat je geen losse herkansingen heb, en je dus kan compenseren met andere toetsen.

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-13 21:28

Ik zal hem even helemaal kopiëren :j
Zo terug

Edit: Heb nu ook iets gevonden wat gaat over toetsgelegenheden in een studiejaar. En heel het stuk over cijfers/ normering erbij geplakt. Iedereen vind het ook raar hoor :o Nog niemand (naast docenten) is blij met dit nieuwe systeem. Lijkt ook niet in het OER verwerkt te zijn? er staat niets over compensatoir toetsen..


5.3
3.
Bij het bepalen van de datum van de tweede toetsgelegenheid in een studiejaar, wordt rekening gehouden met de vereiste studeerbaarheid van het totale programma voor een student.

4.
Wordt een onderwijseenheid niet meer aangeboden, dan wordt in het daarop volgende studiejaar nog twee
maal gelegenheid gegeven voor het afleggen van het tentamen of een toets van een onderwijseenheid waarvan het onderwijs in dat studiejaar niet meer wordt aangeboden

rtikel 5.9
Normering van de beoordelingen
1.
De beoordeling van een tentamen of toets wordt uitgedrukt in één van de volgende
kwalificaties:
Onderwijs en examenregeling opleiding

2.
een cijfer op de schaal van 1 tot en met 10, voorzien van maximaal één decimaal, waarbij
het cijfer 1 resp. 1.0 staat voor “zeer slecht”, het cijfer 2 voor “slecht”, het cijfer
3 voor “ruim onvoldoende/zeer onvoldoende”, het cijfer 4 voor “onvoldoende”, het cijfer 5 voor
“net niet voldoende/matig/zwak”, het cijfer 6 voor “voldoende”, het cijfer 7 voor “ruim
voldoende”, het cijfer 8 voor “goed”, het cijfer 9 voor “zeer goed” en het cijfer 10 voor “uitmuntend/uitstekend”.

3.
De eindbeoordeling van een minor wordt uitgedrukt in een GH cijfer op de schaal van 1 tot en met 10, waarbij het cijfer 1 staat voor “zeer slecht”, het cijfer 2 voor “slecht”, het cijfer 3 voor “ruim onvoldoende/zeer onvoldoende”, het cijfer 4 voor “onvoldoende”, hetcijfer 5 voor “net niet voldoende/matig/zwak”, het cijfer 6 voor “voldoende”, het cijfer 7 voor “ruim voldoende”, het cijfer 8 voor “goed”, het cijfer 9 voor “zeer goed” en het cijfer 10 voor “uitmuntend/uitstekend”.

4.
Afrondingen om te komen tot de beoordeling op een GH cijfer dan wel een cijfer voorzien
van één decimaal geschieden volgens de normale rekenregels. Dat betekent dat decimalen vanaf 500... naar boven en decimalen lager dan 500... naar beneden worden afgerond.

5.
De student heeft voor een tentamen of toets een voldoende resultaat behaald, indien het toegekende resultaat het cijfer 5.5 of hoger is.

6.
Indien de student een reeds eerder afgelegde toets nogmaals aflegt, is de hoogst behaalde beoordeling bepalend voor de vraag of de student aan zijn verplichtingen heeft voldaan

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Re: Procedure bij ziekzijn in tentamenweek (studie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-13 23:55

Mag ik vragen waar jij dat uit opmaakt :o ?
Ik lees het als afronden naar 1 decimaal, en dan zou het dus 5.5 worden welke wel voldoende is?
Of lees ik de artikelen dan echt verkeerd? :o

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-13 23:58

O:) Aaaaah zoo... :o

Wacht ik op mailtje docente, moet eerlijk bekennen dat ik een vervangende opdracht niet zie zitten/ eerlijk zou vinden

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Re: Procedure bij ziekzijn in tentamenweek (studie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 10:15

Omdat het eerdere project een groepsproject was en ik veruit het meeste werk heb geleverd. Het klopt niet als iedereen een voldoende heeft, behalve degene die het meeste werk leverde :n

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Re: Procedure bij ziekzijn in tentamenweek (studie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 16:49

Nee het hele cijfersysteem klopt naar mijn idee ook niet :j
maar daar heb ik geen inspraak op. Ik val er in principe ook niet over dat ze meegelift hebben maar wel wanneer ik dan als enige een vervangende opdracht krijg ;) dat klopt gevoelsmatig niet.

We hebben wel een reflectieverslag, hierin is enkel voldoende/ onvoldoende.. verder helemaal niets ;)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 74 bezoekers