Ik zal hem even helemaal kopiëren
Zo terug
Edit: Heb nu ook iets gevonden wat gaat over toetsgelegenheden in een studiejaar. En heel het stuk over cijfers/ normering erbij geplakt. Iedereen vind het ook raar hoor Nog niemand (naast docenten) is blij met dit nieuwe systeem. Lijkt ook niet in het OER verwerkt te zijn? er staat niets over compensatoir toetsen..
5.3
3.
Bij het bepalen van de datum van de tweede toetsgelegenheid in een studiejaar, wordt rekening gehouden met de vereiste studeerbaarheid van het totale programma voor een student.
4.
Wordt een onderwijseenheid niet meer aangeboden, dan wordt in het daarop volgende studiejaar nog twee
maal gelegenheid gegeven voor het afleggen van het tentamen of een toets van een onderwijseenheid waarvan het onderwijs in dat studiejaar niet meer wordt aangeboden
rtikel 5.9
Normering van de beoordelingen
1.
De beoordeling van een tentamen of toets wordt uitgedrukt in één van de volgende
kwalificaties:
Onderwijs en examenregeling opleiding
2.
een cijfer op de schaal van 1 tot en met 10, voorzien van maximaal één decimaal, waarbij
het cijfer 1 resp. 1.0 staat voor “zeer slecht”, het cijfer 2 voor “slecht”, het cijfer
3 voor “ruim onvoldoende/zeer onvoldoende”, het cijfer 4 voor “onvoldoende”, het cijfer 5 voor
“net niet voldoende/matig/zwak”, het cijfer 6 voor “voldoende”, het cijfer 7 voor “ruim
voldoende”, het cijfer 8 voor “goed”, het cijfer 9 voor “zeer goed” en het cijfer 10 voor “uitmuntend/uitstekend”.
3.
De eindbeoordeling van een minor wordt uitgedrukt in een GH cijfer op de schaal van 1 tot en met 10, waarbij het cijfer 1 staat voor “zeer slecht”, het cijfer 2 voor “slecht”, het cijfer 3 voor “ruim onvoldoende/zeer onvoldoende”, het cijfer 4 voor “onvoldoende”, hetcijfer 5 voor “net niet voldoende/matig/zwak”, het cijfer 6 voor “voldoende”, het cijfer 7 voor “ruim voldoende”, het cijfer 8 voor “goed”, het cijfer 9 voor “zeer goed” en het cijfer 10 voor “uitmuntend/uitstekend”.
4.
Afrondingen om te komen tot de beoordeling op een GH cijfer dan wel een cijfer voorzien
van één decimaal geschieden volgens de normale rekenregels. Dat betekent dat decimalen vanaf 500... naar boven en decimalen lager dan 500... naar beneden worden afgerond.
5.
De student heeft voor een tentamen of toets een voldoende resultaat behaald, indien het toegekende resultaat het cijfer 5.5 of hoger is.
6.
Indien de student een reeds eerder afgelegde toets nogmaals aflegt, is de hoogst behaalde beoordeling bepalend voor de vraag of de student aan zijn verplichtingen heeft voldaan