Maatschappelijke stage.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xkimk
Berichten: 43
Geregistreerd: 01-05-13

Maatschappelijke stage.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 23:18

Hallo bokkers!
Ik weet niet of dit hier goed staat, maar ik zal m'n vraag maar gewoon stellen.

Ik moet dit jaar maatschappelijke stage doen voor school en ik ben een beetje ideeën aan het opdoen. Ik zou het natuurlijk leuk vinden als ik dit bij een stal of manege kan doen. Ik vroeg me dus af of jullie misschien ideeën of tips voor mij hebben. Wat lijkt jullie leuker, bij een stal stage lopen of jij bij een manege? Hebben jullie ervaringen? Weten jullie leuke stallen of maneges? En ga zo maar door :)
Ik woon zelf in Rosmalen, dus in de omgeving Rosmalen/berlicum/nuland/ect is wel fijn, zodat ik er op zelf op de fiets heen kan. Het gaat echt om een MAATSCHAPPELIJKE STAGE. Ik zit nu in de 3e klas op de middelbare school, dus het gaat niet om een stage voor iemand die bijvoorbeeld in het 3e jaar van zijn/haar MBO opleiding zit.
Jullie zouden me er erg mee helpen!

Groetjesss!

squirrel
Berichten: 14
Geregistreerd: 06-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 23:27

Ik heb stage gelopen bij twee maneges en bij een dierenkliniek en dekstation.
Bij de maneges deed ik vooral met de zorgmensen (PGB) -> ook nog eens heel leerzaam
en bij de dierenkliniek en dekstation mochten we meelopen met de dierenarts en moesten we paarden voeren etc.
Waarom wil je bij een manege of stal stage lopen? Wil je daar later ook wat mee gaan doen of? Natuurlijk moet je maatschappelijke stage ook leuk zijn, maar ik zou ook gaan kijken naar beroepen die je later eventueel wil gaan doen en dan je stage kiezen. Hiermee krijg je wel een goed beeld van een beroep en wordt je studiekeuze wat makkelijker ;)
Ik heb toen gekozen voor de manege omdat ik dat gewoon heel leuk vind, maar uiteindelijk heb je daar niet heel erg veel aan als je niet die richting op wil later. Het is maar een tip :)

xkimk
Berichten: 43
Geregistreerd: 01-05-13

Re: Maatschappelijke stage.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 00:13

@Squirrel heel erg bedankt voor je reactie! Zo had ik het eigenlijk nog niet bekeken :) het lastige is denk ik wel dat ik stage moet lopen bij een bedrijf of organisatie waar vrijwilligers werken, en het lijkt me dat er bijv op een dierenkliniek geen vrijwilligers werken. Ik kan het mis hebben hoor, dus als dat niet zo is, wil je me daar dan even op wijzen?

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Maatschappelijke stage.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:17

En eventueel dierenasiel? Zijn genoeg vrijwilligers?

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 09:20

mijn dochter heeft haar maatschappelijke stage gedaan op haar oude basisschool, bij de kleuter groepen daar kunnen ze altijd een paar handen gebruiken.

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16127
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Maatschappelijke stage.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:52

MA-> STW

RubyRed

Berichten: 2421
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rosmalen

Re: Maatschappelijke stage.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:56

Misschien op het Paardrijk in Berlicum? Krijgen vaak meiden/jongens die een maatschappelijke stage moeten doen.

Nordsvensk

Berichten: 4166
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Fryslân

Re: Maatschappelijke stage.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:32

Ik heb mijn maatschappelijke stage destijds bij Staatsbosbeheer gedaan, voor onze stage gingen we toen met de Shetlanders mennen :=

NLieke
Berichten: 1658
Geregistreerd: 22-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:36

Ik ben vrijwilliger bij een FPG-manege, daar bieden ze paardrijden aan voor mensen met een beperking. Hier komen regelmatig scholieren voor een maatschappelijke stage. Ook erg interessant, leuk en leerzaam!

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Maatschappelijke stage.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:36

Ik ga mijn mas lopen bij het ziekenhuis.
Meer omdat ik er makkelijk in kom door een kennisje, maar echt een geweldige stage!

RusselNuwell

Berichten: 3352
Geregistreerd: 23-07-11

Re: Maatschappelijke stage.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:42

Ik heb mijn maatschappelijke stage bij mijn toenmalige manege gedaan, gewoon eigenlijk omdat ik te lui was om echt wat te zoeken :=

Is het geen idee om bij een gehandicaptenmanege stage te lopen? Die zijn vaak heel erg blij met vrijwillige hulp!

jumerenik
Berichten: 1101
Geregistreerd: 20-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:45

ik doe nu mijn stage gewoon op school.
in de techniek les. ik help de leeraar die wat ouder is( hij gaat over 2 jaar met pensioen)
ik doe dat 2x in de week. ik heb zelf geen tecniek meer en vind dat erg jammer. dit is een goede uitkomst ik ben er namelijk erg goed in.
ik hoef eigelijk maar een paar uurtjes lekker te knutselen en dan is mijn stage volbracht.
mischien is het een idee om ook zoiets te doen. lekker makkelijk en je bent er dan zo vanaf. 30 uur in een manege stallen uitmesten is veel hoor. \\


maar als je dit echt wilt doen zou ik naar een maege gaan. ben je net even wat meer bij mensen en leeftijdsgenoten. iis beter dan bijvoolbeeld een stal waar aleen maar vowasenen zijn.

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Maatschappelijke stage.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:48

Ik heb even een vraagje over mas trouwens, als dat even zo brutaal in dit topic mag.

Je moet toch gewoon 30 uur maken en kunt dat toch over verschillende dagen verdelen?

jumerenik
Berichten: 1101
Geregistreerd: 20-03-13

Re: Maatschappelijke stage.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:55

ja je kan dit zelfs over v erschilende stages verdelen.
je kan toch moeilijk op 1 dag 30 uur stage lopen :+

RusselNuwell

Berichten: 3352
Geregistreerd: 23-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:57

JoopC schreef:
Ik heb even een vraagje over mas trouwens, als dat even zo brutaal in dit topic mag.

Je moet toch gewoon 30 uur maken en kunt dat toch over verschillende dagen verdelen?

Ik zou het knap vinden als jij 30 uur op een dag van 24 uur kunt proppen :=

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Maatschappelijke stage.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 21:08

Ik stel m'n vraag verkeerd, ik dacht het al, haha!
Nee, ik bedoel wat daar ongeveer de bedoeling van is en of je ook zelf mag plannen of je dat nu doet of over een half jaar.

RusselNuwell

Berichten: 3352
Geregistreerd: 23-07-11

Re: Maatschappelijke stage.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 21:24

Wij hadden een bepaalde periode waarin we het moesten doen, we mochten zelf (in overleg met de stage begeleider natuurlijk) de uren inplannen.

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Maatschappelijke stage.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 21:26

Ik wil eigenlijk volgend jaar mijn stage doen, want dan kan ik in het nieuwe ziekenhuis m'n stage doen.
Maar mijn mentor liet vallen dat we het in november zouden moeten doen. Verder heeft hij er geen ruk over verteld...

jumerenik
Berichten: 1101
Geregistreerd: 20-03-13

Re: Maatschappelijke stage.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 21:56

wij hebben er een speciaalk persoon voor.. die regelt alles het enige wat wij moeten doen iseen vormulier invullen :D

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Maatschappelijke stage.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 22:02

Wij hebben daarvoor een mentor, alleen als je wat aan hem vraagt weet hij het niet of zegt hij dat hij er nog op terugkomt.
Heel fijn.

jumerenik
Berichten: 1101
Geregistreerd: 20-03-13

Re: Maatschappelijke stage.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 23:02

gewoon doorvragen dat je nu andwoord wil en anders gewoon zeggen : als u het niet weet weet u vast wel iemad ander die het weet. ik wil het nu weten. een beestje doordrammen kan gewoon hoor dat is echt niet zo een probeem :D

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Maatschappelijke stage.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 23:03

Ik ben altijd zo bang dat ik 'm op z'n teentjes trap en dat heb ik altijd.
Beetje zorgen maken om niks, wat een stinkeigenschap.

jumerenik
Berichten: 1101
Geregistreerd: 20-03-13

Re: Maatschappelijke stage.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 00:00

gewoon doen

begin met :'meneer ik heb een vraag'
als hij eromheen gaat draaien : 'meneer ik zoou dit nu graag willen weten'
weet ie het niet: 'aan wie kan ik deze vraag dan wel stellen'

altijd maar zede basis en het komt echt goed :D

Lotje199
Berichten: 405
Geregistreerd: 16-09-12

Re: Maatschappelijke stage.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 00:05

Misschien in dierenpark Maliskamp?
Moet wel dichtbij zijn voor jou, ga ik volgende week ook heen!

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Maatschappelijke stage.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:42

Morgen is hij aan de beurt. ~~}>