Nu moet ik dus opzoek naar een nieuwe opleiding, maar wat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ietjelover
Berichten: 4062
Geregistreerd: 27-04-09
Woonplaats: Leende

Nu moet ik dus opzoek naar een nieuwe opleiding, maar wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 15:38

Hallo allemaal!

Zoals de meeste van jullie wel zullen weten is deurne failliet.
Ik ben net begonnen met de opleiding horse&business, en omdat deurne geen enkele zekerheid kan geven heb ik zo goed als besloten hiermee te stoppen.

Maar dan komt het, wat ga je dan doen?

Heb een VMBO T diploma, en kan dus niveau 4 aan.
Vorig jaar was een opleiding zoeken al moeilijk voor mij, maar nu deurne ook helemaal afvalt weet ik het ook niet meer.

Meer hobbys als paarden heb ik niet, vriendlief heeft eigen stal en is hoefsmid, thuis 3 paarden dus alles is paard, paard, paard.
Ik wil niet op kamers, gewoon lekker thuis blijven en tsja wat moet ik nu toch kiezen?

Iemand die me misschien wat kan helpen?

Groetjes Anne

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Nu moet ik dus opzoek naar een nieuwe opleiding, maar wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 15:40

iets in de managementrichting?
Dat lijkt me een fijne achtergrond voor die stal wat je vriend runt (natuurlijk mits )

xdniesje
Berichten: 2053
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 15:41

Welke opleidingen zitten er bij jou in de buurt? Probeer dagjes mee te lopen op verschillende opleidingen of gewoon in de beroepspraktijk. Misschien merk je dan dat je wel iets heel interessants vind!

kleinvosjeJarig
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 15:42

Ben je al begonnen met die opleiding? Van wat ik uit de berichten op kan maken, is het wel de bedoeling dat iedereen die nog daar op school zit, zijn of haar opleiding af kan maken. Ik zou toch eerst even met de mensen op school gaan praten wat de mogelijkheden zijn, en wellicht kunnen zij dan ook advies geven over wat je mogelijkheden elders zijn!

_Nancy

Berichten: 14093
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Nu moet ik dus opzoek naar een nieuwe opleiding, maar wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 15:45

Ik heb het zelfde gelezen als kleinvosje, en ook ik zou even in overleg gaan met de school.
Die kan jouw meer duidelijk geven over de opleiding dan wij.

Mocht je echt gaan stoppen, kun je misschien kijken naar dierenarts assistente? Hoewel het werk daarin erg beperkt is.
Of inderdaad een management opleiding, wat Arabella al aangaf.

ietjelover
Berichten: 4062
Geregistreerd: 27-04-09
Woonplaats: Leende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 15:46

Ik mag mijn opleiding afmaken maar deurne geeft niet voor de volle 100% garantie op mijn diploma,
alles gaat anders lopen, ik heb al een klas met 8 als er daar van af vielen wisten ze ook niet wat daarmee zou gebeuren en ze kunnen nu dus niets garanderen. Ben vanmorgen bij een bijeenkomst geweest.

ROC, helicon en de rooipannen zitten in de buurt, maar ben eigenlijk helemaal tegen ROC.

Ik heb niets met de zorg, horeca, koken etc. ben ook geen kantoormens en graag bezig.

edit: dierenartsassistente valt helemaal af. Die word zo afgeraden door iedereen en zelfs door dierenartsen zelf. Is totaal geen werk in, en ook nog eens heel erg slecht betaald

Urielle

Berichten: 50068
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 15:47

Een managementopleiding in combinatie met ORUN of bijv. de Belgische opleiding manegehouder erbij?

ietjelover
Berichten: 4062
Geregistreerd: 27-04-09
Woonplaats: Leende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 15:49

maar voor managementopleidingen zal ik al snel bij ROC terecht komen ben ik bang..

ik ga even rond kijken!

Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Nu moet ik dus opzoek naar een nieuwe opleiding, maar wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 15:53

Echte managementopleidingen zijn er vaak alleen in HBO en hoger opgeleiden. In Noord-Nederland en in Noord-Holland zijn ROC's die ook gericht zijn op de paardensport. Je leert er rijden, springen, lesgeven, maakt kennis met leidinggeven en het omgaan met en aansturen van medewerkers. Ben je naar zoiets opzoek?

Rintah

Berichten: 2921
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 15:55

ietjelover schreef:
Ik mag mijn opleiding afmaken maar deurne geeft niet voor de volle 100% garantie op mijn diploma,
alles gaat anders lopen, ik heb al een klas met 8 als er daar van af vielen wisten ze ook niet wat daarmee zou gebeuren en ze kunnen nu dus niets garanderen. Ben vanmorgen bij een bijeenkomst geweest.

ROC, helicon en de rooipannen zitten in de buurt, maar ben eigenlijk helemaal tegen ROC.

Ik heb niets met de zorg, horeca, koken etc. ben ook geen kantoormens en graag bezig.

edit: dierenartsassistente valt helemaal af. Die word zo afgeraden door iedereen en zelfs door dierenartsen zelf. Is totaal geen werk in, en ook nog eens heel erg slecht betaald


Even een optie die de totaal andere kant op gaat als wat jij zelf noemt/ hier genoemd wordt.

Ben je een beetje goed in scheikunde? In de chemie ben je met MBO meestal erg veel praktisch bezig, en er is relatief veel werk in.

Winged

Berichten: 33007
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 15:56

Wat staat je zo tegen van het ROC?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 15:58

Je zou je kunnen laten testen wat je talenten zijn.

ietjelover
Berichten: 4062
Geregistreerd: 27-04-09
Woonplaats: Leende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 15:59

Noord nederland en noord holland zijn al te ver weg, maar als ik de paardensector in ga wil ik dat meer gaan doen met een cursus

edit: Rintah. Ik ben geslaagd met een 3.1 op mijn examen voor natuur/scheikunde. Begrijp ik niets van en is ook totaal niet iets wat me interesseert. En dit is dan pas op vmbo.

ietjelover
Berichten: 4062
Geregistreerd: 27-04-09
Woonplaats: Leende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 16:00

Winged schreef:
Wat staat je zo tegen van het ROC?


Veeeeels te groot, slechte uren, slechte organisatie, en zo nog wat redenen maar die ga ik niet hier zo neerzetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:01

Door studeren en je HAVO halen?
En dan hippische bedrijfskunde? Moet je wel voor naar dronten. Maar past denk ik het beste bij wat je nu deed.

Edit: Wel naar school blijven gaan en dit jaar afmaken! alles wat je nu haalt hoef je op een nieuwe opleiding niet meer te doen! Tenzij je nog college geld terug kunt krijgen. Maar dat betwijfel ik.

ietjelover
Berichten: 4062
Geregistreerd: 27-04-09
Woonplaats: Leende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 16:02

Anoniem schreef:
Door studeren en je HAVO halen?
En dan hippische bedrijfskunde? Moet je wel voor naar dronten. Maar past denk ik het beste bij wat je nu deed.

Edit: Wel naar school blijven gaan en dit jaar afmaken! alles wat je nu haalt hoef je op een nieuwe opleiding niet meer te doen!


gaat helaas ook niet. Om van vmbo door te stromen naar havo moet je slagen met alleen maar 7ens. Dat is me niet gelukt.

edit: wij hebben nog niet alles betaald. Ik betaal alleen het geld voor school en niet die 1000 euro schoolgeld omdat ik nog geen 18 ben.
Laatst bijgewerkt door ietjelover op 08-11-13 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:03

Tja, je wilt iets met paarden. Zelf ook hoefsmid worden ligt voor de hand, of paardentandarts, -fysiotherapeut of -osteopaat. Sluiten allemaal een beetje aan bij het beroep van je vriend en zit in de paarden. Zit ook meer verdienste in dan lesgeven etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:04

ietjelover schreef:
Anoniem schreef:
Door studeren en je HAVO halen?
En dan hippische bedrijfskunde? Moet je wel voor naar dronten. Maar past denk ik het beste bij wat je nu deed.

Edit: Wel naar school blijven gaan en dit jaar afmaken! alles wat je nu haalt hoef je op een nieuwe opleiding niet meer te doen!


gaat helaas ook niet. Om van vmbo door te stromen naar havo moet je slagen met alleen maar 7ens. Dat is me niet gelukt.


Hmm er zijn scholen die daar minder moeilijk over doen (montessori college Eindhoven) En anders particulier maar daar voor moet je wel diep in de buidel tasten...

Voordeel is wel dat een hbo studie beduidend beter betaald en heb je vaak leukere functies.

ietjelover
Berichten: 4062
Geregistreerd: 27-04-09
Woonplaats: Leende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 16:05

Ibbel schreef:
Tja, je wilt iets met paarden. Zelf ook hoefsmid worden ligt voor de hand, of paardentandarts, -fysiotherapeut of -osteopaat. Sluiten allemaal een beetje aan bij het beroep van je vriend en zit in de paarden. Zit ook meer verdienste in dan lesgeven etc.


heb ik ook aan gedacht een deze opties.
Hoefsmid valt af, heb een slechte rug.
Tandarts is veeeeeeels te duur. Fysio is HBO omdat je eerst mensen moet.

al zijn dat wel de dingen die me intresseren
Laatst bijgewerkt door ietjelover op 08-11-13 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

ietjelover
Berichten: 4062
Geregistreerd: 27-04-09
Woonplaats: Leende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 16:06

Anoniem schreef:
Hmm er zijn scholen die daar minder moeilijk over doen (montessori college Eindhoven) En anders particulier maar daar voor moet je wel diep in de buidel tasten...

Voordeel is wel dat een hbo studie beduidend beter betaald en heb je vaak leukere functies.


particulier valt af, zoveel geld hebben we helaas niet.
We hebben vorig jaar zitten kijken voor havo, toen was dat nergens mogelijk alleen idd particulier.

Winged

Berichten: 33007
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Nu moet ik dus opzoek naar een nieuwe opleiding, maar wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:08

TS, niet om het één of ander maar alle opties die genoemd worden schop je heel hard de prullenbak in.

Deurne geeft de optie om de opleiding af te maken. Als je dan dit wél wil blijven doen pak die optie dan.

ietjelover
Berichten: 4062
Geregistreerd: 27-04-09
Woonplaats: Leende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 16:12

Winged schreef:
TS, niet om het één of ander maar alle opties die genoemd worden schop je heel hard de prullenbak in.

Deurne geeft de optie om de opleiding af te maken. Als je dan dit wél wil blijven doen pak die optie dan.


Dingen die niet kunnen, kunnen niet!
Zou ook heel graag particuliere opleiding gaan doen, of paardentandarts, maar geld wat er niet is kun je niet uitgeven natuurlijk hoe graag je dat ook wilt.

Schijkunde opleidingen word ik nooit aangenomen met een 3,1 en is niet iets wat ik wil.

Als het zo makkelijk geweest was had ik ook geen topic hoeven openen.

Ik wil deze opleiding niet blijven doen, omdat deurne niet de zekerheid geeft op een diploma en al zeker niet op de manier hoe het is afgesproken. Deurne geeft nergens garantie op en dat risico wil ik niet lopen. En wat is een diploma waard van een school die failliet is gegaan? een deurne diploma is al niet al te veel waard, laat staan nu dit gebeurd is.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:14

Elke optie die genoemd word is niet geschikt :'). Ik heb ook zon vriendin, die heeft uiteindelijk 2 jaar thuis gezeten en uit haar neus gegeten.

Uiteindelijk heeft ze een schop onder haar kont gekregen en is ze nu net gestart met een opleiding.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Nu moet ik dus opzoek naar een nieuwe opleiding, maar wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:16

ik denk dat je dan echt richting de management komt te gaan.
Kijk anders eens bij een thuisstudie organisatie of je niet via hun een opleiding kan doen.

De ROC's zjin overal slecht, daar is niets aan te doen (is trouwens bij de HBO's niet veel anders aan). Jamer genoeg ben je er toch echt afhankelijk van om een opleiding te volgen (als je geen particulier kan betalen)

Winged

Berichten: 33007
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:18

TS: Dan toch een ROC gaan doen, of toch proberen in te stromen op een HAVO en op die manier kansen creëren. Je bent nog jong genoeg om te switchen.