[ENQ] Heb jij een smartphone en een fiets?(12 tm 24jr)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jennifuur

Berichten: 3162
Geregistreerd: 13-08-08

[ENQ] Heb jij een smartphone en een fiets?(12 tm 24jr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-13 15:40

https://www.surveymonkey.com/s/B98NLKV

Hallo!

Ik ben studente Communicatie, eerste jaars.
Als opdracht van Veilig Verkeer Nederland (bekend van de BOB-campagnes en 'Daar kan je mee thuis komen') doen wij onderzoek naar het smartphonegebruik van jongeren terwijl ze fietsen.

Als je tussen de 12 en 24 jaar bent val je in de doelgroep en kan je hem invullen :)

De link staat bovenaan in deze post.

Alvast heel erg bedankt!

Jennifer


Jennifuur

Berichten: 3162
Geregistreerd: 13-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-13 15:50

magda_90 schreef:
Ingevuld, maar waarom tot 24 jaar? Veel oudere mensen doen dat namelijk ook.


Ik snap wat je bedoelt, eigenlijk zou iedereen eens moeten horen dat het niet kan.
Maar VVN wilt zich richten tot een campagne voor jongeren. Vandaar de leeftijdsgrens.
Eigenlijk was het vanaf 16 jaar, maar omdat je nu ook zo vaak juist kinderen van 12/13 op de fiets in hun mobieltje ziet zitten hebben we besloten die paar jaar erbij te pakken.

Jennifuur

Berichten: 3162
Geregistreerd: 13-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-13 16:06

Rintah schreef:
Wat ik miste was een vraag over hoe vaak men de smartphone gebruikt op de fiets. Ik gebruik hem bijvoorbeeld wel eens, maar dat is eens in de 2a3 maanden.
Ook een vraag over of en hoe mensen hun rijgedrag aanpassen was wel een interessante vraag om te stellen. Ik weet niet in hoeverre je de enquête nu nog aangepast kan worden? (aantal respondenten, deadline voor opdracht ed)


Bedankt voor je feedback!
Nu je het zegt, dit staat er niet in terwijl het natuurlijk een groot verschil maakt.
Het project is gisteren begonnen en moet vrijdag volledig afgerond zijn, en de enquête kan ik niet wijzigen dus ik laat hem zo.

Ik ben bokt wel dankbaar, ik ging opeens van 20 invullers via Facebook naar 90 Door bokt haha :)


Jennifuur

Berichten: 3162
Geregistreerd: 13-08-08

Re: [ENQ] Heb jij een smartphone en een fiets?(12 tm 24jr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-13 16:21

@Hartjeponys: raar! Bij mij doet ie het wel op mijn telefoon.
@Tara: dit vond ik zelf ook apart. Je kan makkelijk inderdaad met een normaler telefoon klooien op de fiets. Maar de opdrachtgever wilde per se smartphones aanhouden. En gezien de doelgroep zal dit ook vaak voorkomen, tegenwoordig zie je zoveel m jongeren met smartphones, terwijl je eerst alleen se zakenmannen en -vrouwen hiermee zag rondlopen.

Jennifuur

Berichten: 3162
Geregistreerd: 13-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-13 08:56

milatje schreef:
Ingevuld.
Wat ik me eigenlijk afvroeg: is het strafbaar om een telefoon te gebruiken terwijl je fietst?


Nee, tot nu toe is het niet strafbaar.
Wel zie ik dat veel mensen dit wel oplossing invullen bij de enquête


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hel1 en 6 bezoekers