Loi,NHA,Nti,Scheidegger,NCOI,Civas,sonnevelt

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Loi,NHA,Nti,Scheidegger,NCOI,Civas,sonnevelt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-12 15:09

Zoals de titel zegt en naar aanleiding van mijn vorige topic. Ik hoor graag wie naar deze opleidingsinstituten zijn geweest, wat ze hebben gedaan en hoe het bevallen is.

Ik begrijp dat een Hogeschool goed aangeschreven staat, maar ik hoor graag ervaringen van mensen die dit hebben gedaan. Met name richting voeding, psychologie en maatschappelijk werk. Dit omdat ik nog wel twijfels heb. Ik sta nog open voor andere tips!


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Loi,NHA,Nti,Scheidegger,NCOI,Civas,sonnevelt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-12 22:11

Dank je wel! Ik vind het ook goed over komen. Misschien wel pittig soms, maar heel oke. Wel erg prijzig!!!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Loi,NHA,Nti,Scheidegger,NCOI,Civas,sonnevelt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-12 21:38

Mijn moeder heeft jaren geleden hele slechte ervaring gehad met scheidegger en een pc cursus. Ze werd overgehaald, voorgelogen en kwam er moeilijk vanaf. Nu leek het me een stuk professioneler al en uitgebreider, dus wilde het toch nog eens checken. 1 ervaring is niet altijd realistisch. Toch kan ook dit bedrijf bestaan.

Bij NCoi, kom ik op een 5000 euro en dat is best een smak geld. Maar heb de rest nog niet goed uitgerekend en ook nog niet goed vergeleken met de hbo op hogeschool.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Loi,NHA,Nti,Scheidegger,NCOI,Civas,sonnevelt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-12 22:46

@Carlijn, leuk! Succes!!! Wat wil je daarmee doen? Denk dat dat ook een belangrijke factor is in de keus.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Loi,NHA,Nti,Scheidegger,NCOI,Civas,sonnevelt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-12 23:47

Scheidegger en ncoi zijn 1 pot nat. Ik vermoedde het al, maar is dus ook zo. Voor Scheidegger misschien wel goed en de mensen die er nu naartoe gaan.
Ik blijf een beetje tegen dezelfde dingen aanlopen, dus ben er nog niet uit helaas......

@ Carlijn_ heb je al iets binnen of gedaan? Hoe bevalt het??

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-12 12:37

Suzanne F. schreef:
superpony schreef:
Scheidegger en ncoi zijn 1 pot nat. Ik vermoedde het al, maar is dus ook zo.


Het is zeker niet 1 pot nat maar Scheidegger is een jaar of 2 jaar geleden overgenomen door het NCOI.
Maar het nivo is wel degelijk anders.


Geloof me, dat is 1 pot nat. Niveau etc kan verschillen en ze zullen hun eigen identiteit behouden, maar dat is juist om meer mensen aan te spreken. De beste tactiek is je eigen concurrent zijn en dus van 2 walletjes eten..........

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-12 12:38

Carlijn__ schreef:
Superpony: Ik had me dinsdag avond aangemeld en had donderdag alle spullen al binnen! Ook mijn eerste huiswerk ingestuurd en kreeg dezelfde dag nog reactie erop van de docent dus tot nu toe netjes.


Maar wat vind je van de inhoud, hoe de info wordt aangeboden en het niveau etc etc???

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Loi,NHA,Nti,Scheidegger,NCOI,Civas,sonnevelt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-12 23:55

Ben benieuwd! Had het even met mensen erover, die hebben zelf beiden HBO gedaan, maar goede ervaringen met NHA op hun werk.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-12 15:06

Claudia78 schreef:
Ik heb nu zelf een cursus Life coach (nog op proef) Deze doe ik bij de NHA.
Het lijkt me wel heel interessant. Maar deze heb ik nog op proef. Ik wil eigenlijk net een topic gaan openen of mensen hier ervaring mee hebben?


Dat vraag ik me ook af, ben er wel benieuwd naar.

Wat mij tegenhoudt is dat er enorm veel aanbieders zijn die wel meer achtergrond hebben. En als je voor jezelf begint mensen niet alles meer vergoed krijgen. En wie zelf betaald, heeft wel veel keus in therapeuten ed.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-12 15:08

Carlijn__ schreef:
Ik ben van cursus verwisseld bij de civas, kwam erachter dat ik alle materialen voor het tekenen/schilderen enz. zelf nog moest kopen en dan moest het allemaal het duurste van duurste zijn en dat heb ik er niet voor over. Vooral omdat ik ook meer de psychologische kant op wil, dan de tekentechnieken...
Gemaild en kon wel meteen geregeld worden, heb mijn map opgestuurd en krijg morgen als het goed is mijn nieuwe studie materiaal binnen nu van klinische psychologie, dus ben benieuwd.


Jeetje, dat is jammer. Maar denk dat je bij een thuisstudie niet het duurste van het duurste hoeft te kopen. Is denk ik puur een advies. Maar als je er verder niks mee kan, niet doen.........Ik vind eerlijk dat soort opleidingen ook wat te vaag.

Denk dat je aan klinische psychologie meer hebt en een betere basis legt. Ben weer benieuwd, heb zelf nog niet gekozen, maar moet even iets anders overdenken.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Loi,NHA,Nti,Scheidegger,NCOI,Civas,sonnevelt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-12 15:08

Overigens hoorde ik dus goede ervaringen met nha, maar die heeft niet alles op hbo

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Loi,NHA,Nti,Scheidegger,NCOI,Civas,sonnevelt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-12 23:17

Hier nog steeds niet gekozen. Wat andere dingen gebeurt en zo een beetje voor me uit geschoven, waar ik echt van plan was gelijk met de school van zoonlief te starten. Niet dat het uitmaakt bij een thuisstudie, maar was daar nog niet compleet over uit.

Door contract beeindiging moet ik ook ander werk zoeken en dat maakt het nu even iets lastiger.

Nti valt dus vaak tegen? Ik hoorde over NHA wel; goede dingen. Maar goed, is denk ik ook maar net welke studie of cursus je ergens doet.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-12 15:18

diesel83 schreef:
Ik doe sinds 3 weken de Sociaal Pedagogische Hulpverlening via NTI. Mijn propedeuse had ik al via Hogeschool Utrecht 5 jaar geleden gehaald (ivm zwangerschap een aantal jaar gestopt) ik moest vrijstellingen aanvragen en omdat de NTI samenstelling iets anders is dan HU moet ik een paar vakken overdoen om mijn propedeuse naar NTI propedeuse om te zetten. Dit is ongeveer 3 maanden werk. Dan kan ik door naar leerjaar 2.

Vind de lesstof leuk en interessant. Opdrachten zijn goed te maken al vind ik 1 boek erg lastig. Via fronter (online medestudenten) werkt het prima. Je moet wel overal zelf achteraan gaan (leraren benaderen) anders hoor je niks. Maar goed dat weet je bij een thuis studie.

Verder is het wel belangrijk dat je een werkplek hebt voor de thuisstudie, veel vragen gaan over situaties wat je op je werk mee maakt.


Maar dat is juist moeilijk om op latere leeftijd een werkplek te vinden in de richting die je op wil zonder diploma/opleiding etc. Jij hebt je propedeuse dan al, dat scheelt misschien, maar met 0 beginnen is moeilijk.

@Ilja000, hoe vind jij NHA ?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers