Teambuilding vraag...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Teambuilding vraag...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 12:01

Hoi Hoi..

Wij hebben op kantoor nogal wat onderlinge strijd, dus doen we tegenwoordig aan teambuilding. Gisteren dus gegolfd.. yay -O- was an sich wel ok maafr heb niks met tegen een balletje aan tikken. Dus ik maakte de opmerking, dan moeten we eigenlijk iets doen als team, wat ieder ander doet voor sport. Dan begrijpen we elkaar wellicht iets beter bla bla. Was een prima idee aldus de directeur, de rest ging al zwaar in protest.. strakke broeken en wat is er nou vermoeiend aan paardrijden?
Dus gisteren is tijdens het diner ook verteld, dat de volgende keer echt een dagje paard zal zijn :) Nadeel is wel dat ik dus nu ook moet gaan zwemmen, hardlopen, wielrennen tennis en helaas.. paaldansen...

Omdat bij ons op kantoor altijd wel denigrerend gesproken word over paardrijden en alles eromheen zoek ik dus bedrijf waarbij een flink dagdeel waarin ze op kantoor worden overspoeld met alle info die er is. Waar ze vervolgens gaan poetsen, zadelen, en gaan ervaren dat paardrijden meer is dan alleen maar zitten en starten. Tis geen auto, al denken zij van wel.

Bij voorkeur in de regio Zuid Holland, want wil nu de kantoormensjes mee laten maken dat paarden boeiende dieren zijn en dat het meer omvat dan een zadel opleggen ( m.a.w. wil ze heel even duidelijk op hun nummer laten zetten) en wegrijden.

Weet dat ik zeer waarschijnlijk in het verkeerde forum zit.. maar kwam er niet uit met alle subcategorieën. Als het verplaatst moet worden dan hoor ik dat graag.

Anoniem

Re: Teambuilding vraag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 12:05

Er zijn speciale teambuilding-uitjes, maar dan meer richting ´het paard laten spiegelen´ etc. en jij wil ze echt laten rijden? Dan kun je denk ik het beste een manege bellen en wat paarden regelen.

Wellicht is een combinatie nog interessanter, want door een paard te spiegelen hebben mensen pas echt een indruk wat ´omgaan met paarden´ betekent. Een oud-collega van mij heeft een ´paarden-spiegelen weekend´ gedaan (voor zichzelf) en hij kwam helemaal vol verhalen terug. Terwijl hij paarden daarvoor helemaal niks vond!

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Teambuilding vraag...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 12:08

Ja ik wil ze idd zoveel mogelijk mee laten maken maar idd ook laten rijden. Dan zijn we ook gelijk van alle onzin opmerkingen af. Is het lekker, en ja paardrijden is geen sport, die dingen lopen uit zichzelf. laat ze maar eens voelen dat het anders is als ze denken. Merendeel zijn van die "kantoor yuppen" die denken het allemaal wel te weten...

Kan vanavond terugbellen naar een manege waar mijn paard vlak naast staat, om te zien of ze wat kunnen betekenen... zou mooi zijn want ik heb een nogal imposant paard voor mensen die paarden eng vinden.. en die kan ik dan eventueel meenemen als dat mag. Zou het niet kunnen daar, dan zou ik graag info en ervaringen willen waar ik dus een soort van het totaalpakket kan regelen...

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 12:13

Als ik heel eerlijk ben vind ik dit echt geen teambuiling, maar gewoon een uitje.

Teambuilden doe je met een plan; wat wil je concreet verbeteren? Dit zijn losse uitjes die zonder plan erachter.
Dus leuk laten rijden is gezellig, maar de onderlinge strijd moet concreter worden aangepakt. Helemaal als je paarden wilt regelen 'om die kantoor yuppen wat wilt laten zien', dan ga je er zelf al in met een strijd.

Dus kom met een goed plan :) met een doelstelling.

(ik zie dit steeds meer hoor, 'uitjes' die teambuiling worden genoemd en die door gebrek aan goede voorbereiding en ideeën ook 0,0 effect hebben op de problemen op de werkvloer)

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Teambuilding vraag...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 12:20

Teambuilding is sowieso hetgeen wat gedaan moet worden. Maar het stukje onbegrip naar een ieders interesse, en daarbij ook de hulp van de ander in moeten durven vragen is heel belangrijk. Er is bij ons geen begrip en een enorm probleem met het vragen van hulp en het aannemen van informatie. Vandaar dat een ieder zijn hobby mag gebruiken omdat op die wijze ook de communicatie en het vraag/antwoord geoefend kan worden. Leren dat ieder op zijn eigen vlak qualificaties heeft. Dat is totaal weggevaagd. Je kan in je eigen comfortzone een stukje zelfverzekerheid laten zien etc.

En ja een klein stukje van mij wil idd even laten weten dat het allemaal zo simpel niet is, mag ook wel eenbeetje gniffelen toch :p

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Teambuilding vraag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 12:22

Maar ik denk echt dat hier geen begrip door kan ontstaan, want kijk jij nu anders tegen 'beetje tegen een balletje tikken' aan? :P

Ik zou dan liever gaan voor spiegelen, dus er echt teambuilding van maken met een doel, met een plan en met leermomenten over zichzelf.

Anoniem

Re: Teambuilding vraag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 12:23

Dat zou ik ook doen, en het dan aanvullen met een stukje rijden. 15 minuten rijden is echt genoeg om erachter te komen dat je het niet zomaar kan :+

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 12:28

Ik kan me voorstellen dat iemand zijn rust er in kan vinden. Hebben verder enorm gelachen om elkaar. En er is wel een stukje losgekomen gisteren. Ontspanning en overleg, elkaar proberen te helpen ( de manke hielp de blinde) waar we heen zouden richten, geleerd dat sommige voluit gaan, en een ander liever de voorkeur geeft aan op safety spelen. Mijn collega waar ik mee samen speelde, sloeg ze met liefde over ( dus in) de sloot, terwijl ik er liever een extra slag aan waag en er dan omheen ga. Dat leert je ook wat over de ander.

Dat ik het niet voor mijn hobby zou doen iedere week, iedere dag, dat is wat anders. Zij zullen ook geen fervent paardenliefhebber worden denk ik. Maar de algehele indruk van een flink aantal mensen was wel voor we eraan begonnen dat als je niks wilde doen, je dan maar gaat golfen, en da's toch net effe anders.

Gisteren is er communicatie mogelijk geweest, durfden ze weer wat te vragen. Toen ze eraan begonnen werd er geroepen, dat golfen stelt niks voor.. da's nu ook wel wat anders.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 12:30

Ffortuna schreef:
Dat zou ik ook doen, en het dan aanvullen met een stukje rijden. 15 minuten rijden is echt genoeg om erachter te komen dat je het niet zomaar kan :+

Ze hoeven van mij ook geen uur te rijden, dan komen ze 2 dagen krom van de spierpijn binnen als we pech hebben. Het rijden is gewoon dat ze het gevoel hebben dat het net wat ingewikkelder ligt dan ze denken dat het is. Interactie en begrip is momenteel het belangrijkste voor ons team. Dat is echt serieus weggevaagd.