Werken op een waddeneiland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MiSsY_Me

Berichten: 1829
Geregistreerd: 23-11-04

Werken op een waddeneiland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 14:31

Ik zou graag jullie ervaringen willen horen over werken op een waddeneiland..
Hoe hebben jullie het aangepakt, hoeveel moest je werken, wat voor baan had je, en waar kwam je te wonen?
Ik wil misschien gaan solliciteren voor een baan als kamermeisje op Terschelling, maar twijfel nog..

Lolacabana

Berichten: 3357
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Re: Werken op een waddeneiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:33

Ik heb bij een ijssalon op Texel gewerkt toen ik 16 was. Ik verdiende zo'n 300 euro per week, en had een bungalow tot mijn beschikking. Ik ben daar gekomen via een kennis van mij.

Marion_

Berichten: 1284
Geregistreerd: 16-05-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:50

Doen! Werken op de eilanden is echt super leuk :)
Ik heb vorig jaar bij Stal Edda gewerk, op Vlieland. Gewoon een mailtje gestuurd via de site. Dit was gewoon omdat ik het leuk vond, niet om geld te verdienen. Kreeg er wel een vergoeding voor, maar als je echt voor geld gaat moet je dat niet doen ;)

Mijn zus werkt nu, via een uitzendbureau, in de strandtent op Vlieland. Zij krijgt eten, en 'woont' onder hotel Seeduyn, op 'werknemerskamertjes' ;) Ze werkt heel veel, maar ze moet dan ook in 4 maanden zo'n 5000 euro verdienen voor een reis naar Australiƫ ;)
Ook hebben 2 vriendinnen van mij 2 jaar terug op Vlieland gewerkt in een supermarkt; zij zijn er via via gekomen. Ook kost en inwoning, samen met collega's.

Ik vond het persoonlijk heel leuk om er te werken, je bent aan het werk maar hebt ondertussen ook een beetje een vakantiegevoel :)
Vlieland vind ik een prachtig eiland, maar het is wel klein. Terschelling is wat groter en heb je wat meer te doen, dus het is dan maar net wat je leuker vind :)
Ik wil volgend jaar sowieso weer!

Ps, zie dat je in Harlingen woont. Dan kun je zo naar huis als je het even niet meer trekt :)

Annemiekbram

Berichten: 3529
Geregistreerd: 21-08-04
Woonplaats: Twente!

Re: Werken op een waddeneiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:55

Ik heb een keer een zomer lang in een Pannekoekenhuis gewerkt op Ameland.
Was erg leuk!
'Woonde' samen met 2 meisjes in een soort van tuinhuisje achtig iets.
Ben er via via gekomen.
Heb wel zo'n beetje alles wat ik verdiende er ook weer doorgedraaid met terrasjes - uiteten - uitgaan etc :')
Je moet het wel kunnen vinden met je collega's/huisgenoten anders ga je het best moeilijk krijgen, ik trok het op het laatste ook niet meer.
T is een hele ervarig maar t was best veel werken, ook vaak gebroken diensten dan ging ik in de tussentijd ff naar het strand ofzo!