Politie / gevangenis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xKnol

Berichten: 215
Geregistreerd: 06-04-10

Politie / gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 09:23

Wie werkt er voor de politie, of oefent een ander beroep uit dat te maken heeft met gevangenissen? Of kent iemand die dit doet?
Ik moet voor school een beschouwing schrijven over de omstandigheden van gevangenen in de nederlandse gevangenis, en zou daar graag iemand (of meerdere mensen) een paar vragen over stellen. De vragen moet ik nog uitwerken, maar als je in je beroep te maken hebt met de gevangenis zou het fijn zijn om een reactie achter te laten!
En ik moet ook zes artikelen als bronnen gebruiken, maar kan geen degelijke artikelen over de omstandigheden in nederlandse gevangenissen vinden. Misschien kan iemand mij ook daar mee helpen? ben helemaal hopeloos.. alle site's afgezocht maar niets te vinden.. :Z
Alvast bedankt allemaal! :)


als het hier niet hoort, verplaatsen ipv verwijderen? alvast bedankt :)
Laatst bijgewerkt door xKnol op 08-09-10 09:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Pytje

Berichten: 4360
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: In de driehoek Assen, Emmen, Parijs

Re: Politie / gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 09:24

goede (wetenschappelijke) artikelen kun je waarschijnlijk wel vinden via scholar.google.nl

xKnol

Berichten: 215
Geregistreerd: 06-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 09:25

Pytje schreef:
goede (wetenschappelijke) artikelen kun je waarschijnlijk wel vinden via scholar.google.nl

dankjewel! hier kan ik ook even zoeken! ;)
toch ook hier niet veel te vinden over dit onderwerp.. de moed zakt me echt in de schoenen.. :Y)

Pytje

Berichten: 4360
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: In de driehoek Assen, Emmen, Parijs

Re: Politie / gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 09:33

Je kunt ook de gevangenis e-mailen/bellen? Veenhuizen bijvoorbeeld of de Bijlmer Bajes.

Rens_ke

Berichten: 601
Geregistreerd: 05-04-07

Re: Politie / gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:31

Ik heb een poosje bij de Politie gewerkt. Op straat trouwens. Maar we brachten wel eens verdachtes naar de bajes of het Huis van Bewaring.

Wat wil je weten?

Anoniem

Re: Politie / gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 12:08

PB maar. :j

arabcarla
Berichten: 1213
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Politie / gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 12:10

pb hier ook maar!!

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:48

Als je vragen hebt over een 'gevangenis' (PI: huis van bewaring en gevangenis) of het werken binnen een 'gevangenis' mag je me een pb sturen.

xKnol

Berichten: 215
Geregistreerd: 06-04-10

Re: Politie / gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 21:04

Het gaat over de leefomstandigheden van gevangenen in gevangenissen. :) Ik wil graag eerst voor mezelf alle vragen die ik jullie wil stellen uitwerken van het weekend, en dan PB ik ze jullie! Allemaal bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik hoop dat er nog volgen. Iemand nog ideeen hoe ik aan goede artikelen kan komen?

Anoniem

Re: Politie / gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 23:46

Ik zou sowieso even op de site van DJI kijken. (www.dji.nl) Via de site kan je vast wel aan info komen en anders gewoon mailen naar het info mailadres.
En je moet het zeker al redelijk snel inleveren hè? Want op 6 november is het weer nationale open dag ('De poort gaat open') van DJI.
Maar wellicht sowieso leuk om heen te gaan, is echt een aanrader :j

xKnol

Berichten: 215
Geregistreerd: 06-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 13:20

Ik ben bang dat ik een ander onderwerp moet kiezen.. Heb met mijn docent overlegd over het feit dat ik geen artikelen kan vinden en gevraagd of ik dan in plaats daarvan zelf mensen vragen mocht stellen (o.a. jullie) zei hij dat hij dat niet kon toestaan omdat de kwaliteit van de argumenten en standpunten van mijn beschouwing dan waarschijnlijk minder goed waren dan die van mensen met standpunten en argumenten uit andere artikelen.. Toch bedankt voor al het aanbod dat ik zoveel mensen mocht PBen! @Kanelly, moet het aanstaande vrijdag afhebben (artikelen gevonden en samengevat) en dan beginnen we in de les met het schrijven van het artikel. ;)