Studie versnellen a.k.a. Hoe bezorg ik mezelf hoofdpijn?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Re: Studie versnellen a.k.a. Hoe bezorg ik mezelf hoofdpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:38

Al met je studieloopbaanbegeleider gesproken? Als ze je namelijk toestemming geven om het programma versneld af te ronden, dan moet het programma dusdanig studeerbaar zijn dat het ook kwa toelatingseisen voor bekwaamheidsproeven kan (dus dat je op tijd genoeg punten kan halen). Of je moet hier nieuwe afspraken over maken omdat je buiten het programma studeert.

Bespreek goed de studeerbaarheid met je studiebegeleider. Mag je bijvoorbeeld deelnemen aan vakken uit jaar 3 als je jaar 2 nog niet hebt afgerond? Bij ons is het namelijk zo dat je voor bepaalde vakken, een vak uit het tweede jaar met een voldoende moet hebben afgesloten anders mag je niet deelnemen. Dit moet wel in je programma passen. En lukt het roostertechnisch, dus zit je niet met aanwezigheidsplicht als vakken tegelijk worden gegeven?

Ik zou met je studiebegeleider even een studieplanning maken en bekijken of het studeerbaar is. De vuistregel die ik voor de voltijd hanteer is dat je minimaal 15 ECTS en maximaal rond de 20 ECTS per kwartaal volgt. Anders wordt het programma of te licht, of te zwaar. 20 x 28 = 560 uur per kwartaal, dat is 56 uur studiebelasting per week.. Niet dat je daar altijd aan zult komen, maar bij lastige/tijdrovende vakken wellicht wel.. 56 uur naast een baan is veel ;)

L2 + 0 met de Bolle :) // Eindstand


Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Re: Studie versnellen a.k.a. Hoe bezorg ik mezelf hoofdpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:08

@rock: als je mentor je niet kan helpen, vraag dan naar iemand van de curriculumcommissie :D Die weet precies hoe de programma's er uit zien en hoe je kan combineren etc. De cur.cie maakt namelijk de leerprogramma's.

L2 + 0 met de Bolle :) // Eindstand

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 55 bezoekers