Moderators: ynskek, Dani, Polly, Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird
Eelmo schreef:Wel lief dat je via een Bokker aan een gesprek kwam! Leuk dat 'we' elkaar zo een beetje helpenBen blij dat die testen in mijn sector geen ding zijn, ik zou er ook bijzonder slecht op gaan.
Ik had ineens 3 gesprekken in een week waar 2 voorstellen uitrolden, dus ik kon gewoon kiezen! Voelde me een beetje overdonderd, maar eind van de week kan ik als het goed is mijn contract tekenen
Vetra schreef:Stille meelezer hier heeft nu zelf een vraagje ook![]()
Ik heb een leuke vacature gezien, maar er staat alleen 'goed salaris'. Nu ben ik aan het re-integreren en is het vanwege UWV-eisen van belang om te weten wat voor salaris er bij een functie hoort.
(ik denk dat iedereen wel een richting van de hoogte van het salaris wil weten voor je reageert, lijkt me.)
Mijn vraag aan jullie is, zal ik dit per email vragen? Of even er achteraan bellen?
Alvast dank!
Roosch schreef:Ik vind dat echt not done tegenwoordig. Een vacature zonder salarisindicatie, zo een onzin..
Toen ik afgelopen jaar op zoek ging naar een nieuwe baan zag ik al dat het in dat vakgebied ongelooflijk wisselvallig was. De een bood een salaris daar werd in m'n vorige bedrijf zelfs de klantenservicemedewerker niet blij van en de ander bood een salaris waarvan je dacht "dammmmmn dat wil ik wel".
Als werkgever zet je jezelf dan ook in een lastige positie want mensen die mogelijk een goede match zijn haken al af als er geen salarisindicatie bij staat.
Tink89 schreef:Roosch schreef:Ik vind dat echt not done tegenwoordig. Een vacature zonder salarisindicatie, zo een onzin..
Toen ik afgelopen jaar op zoek ging naar een nieuwe baan zag ik al dat het in dat vakgebied ongelooflijk wisselvallig was. De een bood een salaris daar werd in m'n vorige bedrijf zelfs de klantenservicemedewerker niet blij van en de ander bood een salaris waarvan je dacht "dammmmmn dat wil ik wel".
Als werkgever zet je jezelf dan ook in een lastige positie want mensen die mogelijk een goede match zijn haken al af als er geen salarisindicatie bij staat.
Klopt, maar er zijn ook genoeg werkgevers die nog steeds vragen om een loonstrook en daar dan net iets boven gaan zitten. Als er geen gedegen functiehuis/salarishuis is en ook geen cao, kun je natuurlijk bieden wat je wil...
Roosch schreef:Tink89 schreef:
Klopt, maar er zijn ook genoeg werkgevers die nog steeds vragen om een loonstrook en daar dan net iets boven gaan zitten. Als er geen gedegen functiehuis/salarishuis is en ook geen cao, kun je natuurlijk bieden wat je wil...
Dat heb ik pertinent geweigerd toen ik solliciteerde. Mijn vorige salaris staat los van de functie waarop ik solliciteerde indertijd en ze mogen gerust vragen wat ik wil verdienen maar m'n salarisstrook hebben ze niets mee te maken. Maar goed ook, ik heb hierdoor een mooie stap kunnen maken.
Ik zou ook even bellen als de functie je echt aanspreekt. Ik weet dat ik bij het schiften functies zonder salarisindicatie skipte uit principe.
Mensen werken niet alleen omdat het een geweldig leuk bedrijf is of lijkt. Mensen werken om de kachel te kunnen laten branden. Onzin dus om zoiets cruciaals niet te vermelden. Net zoiets als werkuren en locatie niet vermelden, dat doe je toch ook niet..
kampioen2be schreef:Wat een fijn script Tink! Van de week zelf gebeld naar functies, vond dat eerst erg spannend maar viel met alles mee. Heb er veel online over opgezocht, zorg bijv dat je niks vraagt wat je evt ook had kunnen opzoeken of wat in de vacature tekst staan.
Zo kreeg ik bijvoorbeeld te horen dat er voor een vacature al een kandidaat was en dat ik niet helemaal voldeed aan de eisen.
Achterom schreef:kampioen2be schreef:Wat een fijn script Tink! Van de week zelf gebeld naar functies, vond dat eerst erg spannend maar viel met alles mee. Heb er veel online over opgezocht, zorg bijv dat je niks vraagt wat je evt ook had kunnen opzoeken of wat in de vacature tekst staan.
Zo kreeg ik bijvoorbeeld te horen dat er voor een vacature al een kandidaat was en dat ik niet helemaal voldeed aan de eisen.
Dat er al een kandidaat was? Wat een vreemde reactie?
En hoe weet hij nu dat je niet voldoet aan de eisen?
Dan krijg ik meteen het gevoel dat het vriendjespolitiek is, een interne kandidaat die ze graag willen, maar dat ze de vacature openbaar moesten zetten vanwege de OR ofzoiets....
Eelmo schreef:8Eveline schreef:Het doet wel veel voor mij zelfbeeld steeds die afwijzingen.
![]()
Geen tips, maar ik weet hoe je je voelt dus even een digitale knuffel!
MarliesV schreef:Eveline wat rot![]()
Hoe lang ben je nu bezig, en wat zoek je eigenlijk? Want ik zie dat je nu een online marketing traineeship doet, is dat wat je wilt in de toekomst? Alleen dan ergens anders?
Ik heb vanmiddag nog weer een gesprek met mijn manager (zit niet in NL). Ga haar toch wel eerlijk zeggen dat ik verder aan het kijken ben. Heb geen haast, maar wordt in deze functie niet oud, en dat weet ze.
Maar wou eerst binnen dit bedrijf verder kijken, want goede werkgever/verloning/arbeidsvoorwaarden, maar ze gaan van flex werken (60% kantoor) naar fulltime kantoor. Dat betekend voor mij 4 uur per week extra reistijd en dat is me te gek.
Ben juist bewust per 1 sept 4 uur minder gaan werken, en dan zal ik dat nu weer inleveren door de extra reistijd. Dus dat heeft mij doen besluiten om buiten deze organisatie verder te zoeken.
Gebruikers op dit forum: idylle en 7 bezoekers