Vindt jij je werk(beroep) echt leuk?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Dais_

Berichten: 4009
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 21:19

Palmera schreef:
Ik hou van mijn werk: wandelgids op La Palma. Een droomjob! <3



Zijn er nog vacatures???? Dit lijkt me écht geweldig <3


Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 22:15

Ik vind mijn werk prima maar wel op zoek naar wat anders met meer uitdaging. Heb 8 jaar in de beveiliging gewerkt en kijk nu naar overheid of iets wat met handhaving te maken heeft (maar geen reguliere handhaving).

Avelienvd

Berichten: 7217
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Vindt jij je werk(beroep) echt leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 04:00

Mijn huidige baan op een meldkamer past niet meer bij me. Maar ben sinds dinsdag officieel rij-instructrice voor de auto, en daar begin ik over 2 maand mee.
Daar kijk ik wel naar uit, dat past beter bij mij

Solleke_Noah

Berichten: 11051
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 06:46

Solleke_Noah schreef:
Zelf vind ik mijn werk wel echt leuk. Door de corona-crisis dat nog eens extra beseft, ik mis het werken met de collega's echt. Vaak zeggen andere mensen tegen me dat ze jaloers zijn op mijn werk, en ik moet toegeven, ik heb er inderdaad gewoon enorm veel geluk mee!

TS: in jouw geval zou ik wat je graag wil doen, al eens starten als hobby/vrijwilliger. In mijn werk werk ik veel samen met vrijwilligers en oa cursussen over de eetbare tuin horen hier ook bij (dit gaat dan om het natuurvriendelijk inrichten van tuin/moestuin trouwens, ik werk als bioloog voor een natuurorganisatie). De cursussen worden gegeven door gepassioneerde vrijwilligers. Ze verdienen er niets aan, maar zo kan je wel je contacten al leggen/netwerk opbouwen/ervaring en kennis uitbreiden. Volgende stap kan dan zijn, bij voldoende interesse, om dit in bijberoep te starten. En als dat zeer goed draait, kan je na een tijd de sprong naar voltijds wagen.

Zo zou ik het aanpakken alleszins. Soms kosten dingen helaas tijd. Zelf ben ik ook altijd als vrijwilliger actief geweest in tal van wetenschappelijk onderzoek en zo via via in mijn job als bioloog gerold. Daar zijn dus eerst heel wat onbetaalde uren vrijwilligerswerk aan vooraf gegaan, wat me mijn netwerk, kennis en ervaring heeft opgeleverd. En zelfs al komt er uiteindelijk geen voltijdse job uit, dan ben je toch bezig geweest met waar je passie ligt, dat is ook al fijn toch?


Leuk om dit terug te lezen drie jaar later :D

Ondertussen zijn er wat dingen anders, ik werk nog steeds voor dezelfde natuurorganisatie als bioloog, maar heb sinds twee jaar de overstap gemaakt naar waar mijn hart écht ligt en werk op/rond de Noordzee *\o/*

Ondanks dat het soms hele zware dagen zijn, ben ik er oprecht elke dag dankbaar om. Ben altijd al gek geweest van de zee, heb hier vroeger op bokt ook een topic gehad dat ik jaren meeging met een onderzoeksschip, voor marien onderzoek. Dat het nu echt mijn betaalde job is, is fantastisch.

Meer pyrografie zien? : https://www.facebook.com/de-Vuurboom-10 ... _todo_tour

"Op jou wachten? Geen sprake van. Ik heb altijd al voor je uit moeten lopen om je de weg te wijzen." - Nachtogen

Django_Mette

Berichten: 1363
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Re: Vindt jij je werk(beroep) echt leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 07:45

Ik ben momenteel nog blij met mijn baan als manager bij een Mc Donald's filiaal. Ik draai zowel lead als ondersteunend, maar ik vergelijk het vaak grappend als babysitten op 17-jarigen :') Daarom heb ik aangegeven bij mijn leidinggevende dat ik vooral 16-00 en sluit wil draaien. Vind dat heerlijke diensten :D

Waar ik wel ontevreden over ben is mijn studiekeuze. Ik heb vijf jaar geleden voor een HBO Logistiek Management gekozen en achteraf is dat niet helemaal wat ik zoek. Ik vond het heel leuk, maar Corona heeft mijn tijd als student wel goed verziekt. Kan misschien ook de instelling zijn, maar het is veel meer keiharde transport en productie en minder de aspecten die erbuiten vallen, lees juridisch, soft skills etc. De laatste jaren is data-analyse ook een grote trend, maar ik val buiten het nieuwe curriculum dus ik heb hier 0,0 van meegekregen :')

Had ik geweten wat ik nu weet, dan was ik vijf jaar geleden voor een andere opleiding gegaan, maar inmiddels heb ik meerdere dingen waarvan ik denk: ja, dat zou ik tof vinden. Dat gaat van het runnen van een eigen paardentaxi tot freelance digitaal illustreren en portretteren tot werken als machinist bij NS/Arriva/ProRail. Of ik ga kijken of ik een passende functie kan vinden op McD hoofdkantoor. Ik moet hierna nog minstens 45 jaar werken dus wellicht probeer ik het allemaal :D

Zolang ik niet met buikpijn of stress naar mijn werk ga of niet wil gaan slapen omdat ik de volgende dag naar werk moet, blijf ik lekker zitten. Ik werk om te leven, niet andersom.

Insta: @feddethebarockpinto

lletam

Berichten: 548
Geregistreerd: 14-05-12

Re: Vindt jij je werk(beroep) echt leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 08:16

Inspirerende reacties hoor! Ik denk dat de leeftijd ook wel meespeelt. Ben een veertiger, dus gezin, hypotheek etc. En nu gewend aan een bepaald loon. Dus je passie volgen klinkt geweldig maar it doesn't pay the bills..

Captain

Berichten: 21335
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 08:19

lletam schreef:
Inspirerende reacties hoor! Ik denk dat de leeftijd ook wel meespeelt. Ben een veertiger, dus gezin, hypotheek etc. En nu gewend aan een bepaald loon. Dus je passie volgen klinkt geweldig maar it doesn't pay the bills..


Dat heb ik ook wel een beetje ja. :')
Ik probeer nu iets te vinden wat ik er een beetje naast zou kunnen doen zodat ik misschien een dagje minder kan gaan werken. Maar wat dan.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 08:20

lletam schreef:
Inspirerende reacties hoor! Ik denk dat de leeftijd ook wel meespeelt. Ben een veertiger, dus gezin, hypotheek etc. En nu gewend aan een bepaald loon. Dus je passie volgen klinkt geweldig maar it doesn't pay the bills..
Ik verdien nu een stuk beter dan in loondienst. :)) Zelfs banen voor universitair geschoolden betalen echt om te janken zo slecht en m'n huidige uurtarief is meer dan drie keer zoveel als m'n (omgerekende) uurloon bij m'n laatste baan.

Ik laat alleen het meeste geld in m'n bedrijf zitten en keer mezelf gewoon net genoeg uit om toch een beetje comfortabel te kunnen leven. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 08:25

_San87_ schreef:
Adblock doet ook aardig zijn werk :). Vooral Facebook is 1 grote advertentie. Erg vervelend. Maar goed, dat is jouw schuld niet :D.


Technisch gezien wel :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 08:29

Mkango schreef:
lletam schreef:
Inspirerende reacties hoor! Ik denk dat de leeftijd ook wel meespeelt. Ben een veertiger, dus gezin, hypotheek etc. En nu gewend aan een bepaald loon. Dus je passie volgen klinkt geweldig maar it doesn't pay the bills..
Ik verdien nu een stuk beter dan in loondienst. :)) Zelfs banen voor universitair geschoolden betalen echt om te janken zo slecht en m'n huidige uurtarief is meer dan drie keer zoveel als m'n (omgerekende) uurloon bij m'n laatste baan.

Ik laat alleen het meeste geld in m'n bedrijf zitten en keer mezelf gewoon net genoeg uit om toch een beetje comfortabel te kunnen leven. :)


Dat is heel slim, goed bezig!
Veel startende ondernemers gaan op hun bek omdat ze daar niet zo handig in zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 08:34

Robin_S schreef:
Mkango schreef:
Ik verdien nu een stuk beter dan in loondienst. :)) Zelfs banen voor universitair geschoolden betalen echt om te janken zo slecht en m'n huidige uurtarief is meer dan drie keer zoveel als m'n (omgerekende) uurloon bij m'n laatste baan.

Ik laat alleen het meeste geld in m'n bedrijf zitten en keer mezelf gewoon net genoeg uit om toch een beetje comfortabel te kunnen leven. :)


Dat is heel slim, goed bezig!
Veel startende ondernemers gaan op hun bek omdat ze daar niet zo handig in zijn.
Klopt, die kopen dan meteen een blitse auto o.i.d. die ze eigenlijk niet kunnen betalen. := Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar hier worden veel mensen ook per week betaald, dus dat doe ik ook. Ik zorg dat er aan het begin van de volgende maand genoeg geld op m'n persoonlijke rekening staat voor huur, pension en nog wat andere vaste kosten, en verder kijk ik het gewoon een beetje per week aan. Staat er aan het einde van een week nog een paar honderd op m'n persoonlijke rekening, dan betaal ik mezelf die week niet.

Isabel_k

Berichten: 4762
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Vindt jij je werk(beroep) echt leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 09:03

Ik vind mijn beroep (refractionist) echt leuk. Ik vind het contact met mensen leuk en het vinden naar een juiste oplossing om mensen weer prettig te kunnen laten kijken is heel dankbaar. Maar het is niet mijn droomberoep. Gedeeltelijk door dezelfde klanten, maar ook omdat ik toch wel een weekend steeds meer ga missen.

Ik ben halverwege mijn opleiding tot docent Engels naar de universiteit gegaan maar dat was toch wat te hoog gegrepen en daarom ben ik gaan werken. Inmiddels heb ik de middelen en de kans om weer verder te studeren want voor de klas staan vond ik echt het allerleukste. Wel blijf ik voorlopig een klein contract houden als refractionist om mijn studie te kunnen betalen. Voor mij voor nu een perfecte combinatie.

IG: @arabierjoep

crow
Berichten: 2425
Geregistreerd: 12-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 09:05

Ik werk al 41 jaar in de zorg en vind het nog steeds leuk. Heb meerdere werkgevers gehad (niet vaak gewisseld) en funkties en voor de nadagen van mijn werk bewust gekozen om weer terug naar de basis zorg aan het bed te gaan en ben hier nog steeds blij mee.
Weet ook nog niet of ik wel met pensioen wil later maar heb ook wel leuke plannen voor die tijd, dus hoop dat ik daar over een jaar of 5/7 een goede beslissing in kan maken.

NotYourLine

Berichten: 1495
Geregistreerd: 10-12-14

Re: Vindt jij je werk(beroep) echt leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 10:26

Ik ben momenteel zo'n 4 jaar werkzaam als online marketeer. Een jaar daarvan team lead geweest, maar dat beviel me minder dan inhoudelijk bezig zijn, dus weer terug gegaan naar 'gewoon' online marketeer. Op zich prima werk, maar m'n vuurtje gaat er niet van aan.

Om deze reden verder gaan zoeken, want ik wil ook graag een baan die meer maatschappelijke waarde heeft, en dat heeft me gebracht bij het basisonderwijs. Ik ga in september starten als zij-instromer. Ontzettend spannend, maar ik heb kijk er zó naar uit. Wat een energie komt daarbij mee :D

Not your line.

Supervixen

Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Vindt jij je werk(beroep) echt leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 10:31

Spannend!
Ik geef al meer dan 20 jaar les in het basisonderwijs. Ik vind het lesgeven en werken met kinderen nog steeds heel erg leuk, maar alle werkdruk, administratie en werk dat je in je eigen tijd doet is echt minder leuk.
Daarom werk ik nu op een school waarbij ik een soort RT functie heb. Ik ben vooral bezig met groepjes kinderen begeleiden en soms val ik in een groep in als de leerkracht er niet is. Dat scheelt een bak stress en werkdruk.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Dorus

Berichten: 13179
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Vindt jij je werk(beroep) echt leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 12:42

Ik ben ooit begonnen als boekhouder en binnen de organisatie waar ik nu zit op de crediteurenadministratie. In de loop van de jaren ben ik hier van het ene naar het andere (automatiserings) project gerold en momenteel houd ik me bezig met de ontwikkeling van robotisering binnen onze organisatie. En ik geniet iedere dag van hetgeen ik mag doen!
Het enige jammere is dat de organisatie aan teveel verandering onderhevig is en dat er te weinig daadkracht is om veranderingen ook echt door te voeren. En daar bovenop zitten we nu midden in een fusie waardoor er nog heel veel verandering aan gaat komen.

Weet je waar ik nu naar verlang? Een winterbuitenrit!

lizy29

Berichten: 6233
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Vindt jij je werk(beroep) echt leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 13:04

Mijn man en ik hebben ons in 2018/2019 omgeschoold naar boer en hebben een boerderij gekocht. Heerlijk vak, zwaar maar tegelijkertijd genieten. Leven en werken in samenwerking met de natuur.

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk

RedKiwi

Berichten: 176
Geregistreerd: 23-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 13:06

Ik heb bijna 4 jaar geleden een switch gemaakt omdat ik niet gelukkig werd van het werk wat ik deed, het was niet uitdagend of interessant, wel hele leuke mensen om me heen maar ik ging niet met super veel zin naar mijn werk.
Toen ben ik een dag minder gaan werken om mezelf om te kunnen scholen en na twee jaar als startende programmeur begonnen. Het is even doorbijten want je gaat eerst in salaris omlaag, en die twee jaren waren ook niet makkelijk, maar het is het absoluut waard. Ik ga nu met plezier naar mijn werk, ik ben trots op wat ik maak en ik verdien nu meer dan als ik op mijn vorige baan was blijven zitten.
Soms moet je even door een moeilijke periode voordat het beter wordt, maar laat dat je niet afschrikken. Maak een goed plan, kijk wat er (financieel) mogelijk is, en ga ervoor. Niks doen gaat niet helpen, actie ondernemen misschien wel.

Forcalquier

Berichten: 2062
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 13:23

Ik had bijna 5 jaar lang een geweldige baan, helemaal op mijn plek. Altijd op avontuur in het buitenland, paarden, klanten en leuke collega's.
Helaas ruim een jaar lang gezeik om loon gehad. Niet betalen, 3 maanden later de helft van mijn loon betalen zonder schaamte...enorme stress en financiële problemen kreeg ik er van.
Nu werk ik in de (financiële) zakelijke dienstverlening. Totaal niet mijn ding maar ja....het betaald enorm goed & tijdig.
Ik heb nu een wekelijks ritme en ben iedere avond thuis.
Voorheen was ik de ene week thuis en de ander in het buitenland. Paste bij mijn avontuurlijke instelling maar niet bij de thuissituatie; paarden, kind en partner.

Daar heb je een punt -> .


Fortitude

Berichten: 3080
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 14:12

Hmm, ja ik vind mijn baan wel echt leuk. Maar soms ook helemaal niet :')

Ik ben administrateur in de grootste Nederlandse hotelketen (horeca dus :j). Maar naast de administratie doe ik nog duizend en één dingen die niet precies onder die werkomschrijving vallen :+ Het is in ieder geval nooit saai hier.

[o]

996981
Berichten: 9613
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 21:24

Ja! Ik vind mijn werk echt leuk!

Ik werk voor een organisatie die echt een belangrijk maatschappelijk doel heeft, in het vakgebied dat ik leuk vind, in een fijne werkomgeving met fijne collega’s voor een net salaris.

Grappige is dat als ik vertel waar ik precies werk mensen juist aan geven dat nóóit te zouden willen, terwijl ik me er vanaf het eerste moment onwijs thuis voelde :D

Sonnentanz Z2+7 - San Dominik Z2+2
Nourejev Z1+2 - King Tasso Z1+ 8

_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 21:36

Django_Mette schreef:
Ik ben momenteel nog blij met mijn baan als manager bij een Mc Donald's filiaal. Ik draai zowel lead als ondersteunend, maar ik vergelijk het vaak grappend als babysitten op 17-jarigen :') Daarom heb ik aangegeven bij mijn leidinggevende dat ik vooral 16-00 en sluit wil draaien. Vind dat heerlijke diensten :D

Waar ik wel ontevreden over ben is mijn studiekeuze. Ik heb vijf jaar geleden voor een HBO Logistiek Management gekozen en achteraf is dat niet helemaal wat ik zoek. Ik vond het heel leuk, maar Corona heeft mijn tijd als student wel goed verziekt. Kan misschien ook de instelling zijn, maar het is veel meer keiharde transport en productie en minder de aspecten die erbuiten vallen, lees juridisch, soft skills etc. De laatste jaren is data-analyse ook een grote trend, maar ik val buiten het nieuwe curriculum dus ik heb hier 0,0 van meegekregen :')

Had ik geweten wat ik nu weet, dan was ik vijf jaar geleden voor een andere opleiding gegaan, maar inmiddels heb ik meerdere dingen waarvan ik denk: ja, dat zou ik tof vinden. Dat gaat van het runnen van een eigen paardentaxi tot freelance digitaal illustreren en portretteren tot werken als machinist bij NS/Arriva/ProRail. Of ik ga kijken of ik een passende functie kan vinden op McD hoofdkantoor. Ik moet hierna nog minstens 45 jaar werken dus wellicht probeer ik het allemaal :D

Zolang ik niet met buikpijn of stress naar mijn werk ga of niet wil gaan slapen omdat ik de volgende dag naar werk moet, blijf ik lekker zitten. Ik werk om te leven, niet andersom.


Haha grappig, ik zou juist willen dat ik logistiek management gestudeerd had.
Ik heb kinder- en jeugdpsychologie gedaan. Opleiding vond ik erg leuk, het werk minder. Kan ook aan de werkplek gelegen hebben, maar was weinig werk te vinden en was er ook wel klaar mee.
Zo in de logistiek terecht gekomen en dat is echt mijn ding. Doe mijn werk met heel veel plezier. Het zijn soms lange pittige dagen en dan baal ik wel eens, maar het werk zelf is geweldig.

Wel vanaf 0 weer begonnen, van een goed salaris weer bijna terug gemoeten naar minimumloon. Maar werkplezier is me meer waard en ik kom er wel weer :)

nps
Berichten: 1974
Geregistreerd: 12-09-11

Re: Vindt jij je werk(beroep) echt leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 21:47

Ja, ik vind mijn werk echt heel erg leuk. Ik werk als freelance ontwerper en (front-end) developer aan websites. Zowel gedetacheerd of ingehuurd bij langere trajecten als eigen projecten van begin tot eind. Veel voor (semi) overheid met maatschappelijke impact en de laatste jaren ook veel rondom natuur(beleid). Ik vind de afwisseling enorm leuk. Steeds andere projecten, andere opdrachtgevers, andere teams, overal leer je wel weer wat van. Ik verdien (veel) meer dan in loondienst, kan veel breder werken (zowel ontwerpen als bouwen) en de afwisseling tussen langere detacheertrajecten en eigen projecten waar je met een klein team lekker kan knallen is heel fijn. Of ik dit mijn hele leven exact zo blijf doen weet ik niet, ik zou zomaar later nog kunnen verhuizen naar een meer managende rol binnen web- en it projecten.

Antheman

Berichten: 11829
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 21:54

Ik werk niet, heb teveel liefhebberijen. :D

Grapje, maar ik heb mijn eigen baan gecreeërd. Ik werk met paarden en kruiden en ben daar intens gelukkig mee.

RanjaRietje

Berichten: 524
Geregistreerd: 04-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 21:57

Ik vind mijn werk leuk! Ik heb nu 6.5 jaar een eigen Hondentrimsalon. Op het begin tot ik mijn bedrijf dik 5 jaar had had ik 2 locaties. Erg leuk maar werd me te gek, teveel wacht tijden voor klanten en gaf me wel behoorlijk wat druk. Nu dus sinds een anderhalf jaar 1 locatie de trimsalon bij mijn ouders aan huis. Ideaal! Ga in de ochtend eerst de paarden doen (staan ook bij mijn ouders) dan ga ik aan het werk. Ik doe het fulltime. Als ik een gat in de agenda heb of eerder vrij ben ga ik lekker met de paarden aan de gang. Lekker je eigen tijd plannen. Maar spontaan een dagje vrij zit er niet in. Zoals het nu gaat vind ik het erg leuk!

Stal Madelicious
Welsh pony's

[KS-MK] A Welsh veulens verwacht 2024


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 14 bezoekers