Palmera schreef:Ik hou van mijn werk: wandelgids op La Palma. Een droomjob!
Zijn er nog vacatures???? Dit lijkt me écht geweldig

Moderators: Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Dani, Polly
Solleke_Noah schreef:Zelf vind ik mijn werk wel echt leuk. Door de corona-crisis dat nog eens extra beseft, ik mis het werken met de collega's echt. Vaak zeggen andere mensen tegen me dat ze jaloers zijn op mijn werk, en ik moet toegeven, ik heb er inderdaad gewoon enorm veel geluk mee!
TS: in jouw geval zou ik wat je graag wil doen, al eens starten als hobby/vrijwilliger. In mijn werk werk ik veel samen met vrijwilligers en oa cursussen over de eetbare tuin horen hier ook bij (dit gaat dan om het natuurvriendelijk inrichten van tuin/moestuin trouwens, ik werk als bioloog voor een natuurorganisatie). De cursussen worden gegeven door gepassioneerde vrijwilligers. Ze verdienen er niets aan, maar zo kan je wel je contacten al leggen/netwerk opbouwen/ervaring en kennis uitbreiden. Volgende stap kan dan zijn, bij voldoende interesse, om dit in bijberoep te starten. En als dat zeer goed draait, kan je na een tijd de sprong naar voltijds wagen.
Zo zou ik het aanpakken alleszins. Soms kosten dingen helaas tijd. Zelf ben ik ook altijd als vrijwilliger actief geweest in tal van wetenschappelijk onderzoek en zo via via in mijn job als bioloog gerold. Daar zijn dus eerst heel wat onbetaalde uren vrijwilligerswerk aan vooraf gegaan, wat me mijn netwerk, kennis en ervaring heeft opgeleverd. En zelfs al komt er uiteindelijk geen voltijdse job uit, dan ben je toch bezig geweest met waar je passie ligt, dat is ook al fijn toch?
lletam schreef:Inspirerende reacties hoor! Ik denk dat de leeftijd ook wel meespeelt. Ben een veertiger, dus gezin, hypotheek etc. En nu gewend aan een bepaald loon. Dus je passie volgen klinkt geweldig maar it doesn't pay the bills..
lletam schreef:Ik verdien nu een stuk beter dan in loondienst.Inspirerende reacties hoor! Ik denk dat de leeftijd ook wel meespeelt. Ben een veertiger, dus gezin, hypotheek etc. En nu gewend aan een bepaald loon. Dus je passie volgen klinkt geweldig maar it doesn't pay the bills..
Mkango schreef:lletam schreef:Ik verdien nu een stuk beter dan in loondienst.Inspirerende reacties hoor! Ik denk dat de leeftijd ook wel meespeelt. Ben een veertiger, dus gezin, hypotheek etc. En nu gewend aan een bepaald loon. Dus je passie volgen klinkt geweldig maar it doesn't pay the bills..Zelfs banen voor universitair geschoolden betalen echt om te janken zo slecht en m'n huidige uurtarief is meer dan drie keer zoveel als m'n (omgerekende) uurloon bij m'n laatste baan.
Ik laat alleen het meeste geld in m'n bedrijf zitten en keer mezelf gewoon net genoeg uit om toch een beetje comfortabel te kunnen leven.
Robin_S schreef:Klopt, die kopen dan meteen een blitse auto o.i.d. die ze eigenlijk niet kunnen betalen.Mkango schreef:Ik verdien nu een stuk beter dan in loondienst.Zelfs banen voor universitair geschoolden betalen echt om te janken zo slecht en m'n huidige uurtarief is meer dan drie keer zoveel als m'n (omgerekende) uurloon bij m'n laatste baan.
Ik laat alleen het meeste geld in m'n bedrijf zitten en keer mezelf gewoon net genoeg uit om toch een beetje comfortabel te kunnen leven.
Dat is heel slim, goed bezig!
Veel startende ondernemers gaan op hun bek omdat ze daar niet zo handig in zijn.
Django_Mette schreef:Ik ben momenteel nog blij met mijn baan als manager bij een Mc Donald's filiaal. Ik draai zowel lead als ondersteunend, maar ik vergelijk het vaak grappend als babysitten op 17-jarigenDaarom heb ik aangegeven bij mijn leidinggevende dat ik vooral 16-00 en sluit wil draaien. Vind dat heerlijke diensten
Waar ik wel ontevreden over ben is mijn studiekeuze. Ik heb vijf jaar geleden voor een HBO Logistiek Management gekozen en achteraf is dat niet helemaal wat ik zoek. Ik vond het heel leuk, maar Corona heeft mijn tijd als student wel goed verziekt. Kan misschien ook de instelling zijn, maar het is veel meer keiharde transport en productie en minder de aspecten die erbuiten vallen, lees juridisch, soft skills etc. De laatste jaren is data-analyse ook een grote trend, maar ik val buiten het nieuwe curriculum dus ik heb hier 0,0 van meegekregen
Had ik geweten wat ik nu weet, dan was ik vijf jaar geleden voor een andere opleiding gegaan, maar inmiddels heb ik meerdere dingen waarvan ik denk: ja, dat zou ik tof vinden. Dat gaat van het runnen van een eigen paardentaxi tot freelance digitaal illustreren en portretteren tot werken als machinist bij NS/Arriva/ProRail. Of ik ga kijken of ik een passende functie kan vinden op McD hoofdkantoor. Ik moet hierna nog minstens 45 jaar werken dus wellicht probeer ik het allemaal
Zolang ik niet met buikpijn of stress naar mijn werk ga of niet wil gaan slapen omdat ik de volgende dag naar werk moet, blijf ik lekker zitten. Ik werk om te leven, niet andersom.
Gebruikers op dit forum: DotBot en 12 bezoekers