Eloya schreef:Ohja dat is dan wel een fijne bezetting.
wij hebben eigenlijk 1 vpk nodig op de HIC en dan aangevuld met een fzb/uitzendkracht/agogische collega (de 2e collega daar was oorspronkelijk voor onze 2e HIC unit maar die is wegens te weinig aanwas van patiënten en personeel gesloten. Maar we kunnen niet een poppetje afschalen in de nacht dus staan er daar 2). zij hebben 13 patiënten.
En dan een vpk op de intensieve opname afdeling. en een uitzendkracht/beveiliger/agogische collega op de andere intensieve unit (die doet geen opnames).
De vpk op de intensieve is ook verantwoordelijk voor de woonafdeling. dus die heeft dan 3 afdelingen onder zich met ongeveer 35 patiënten.
Dit zodat er voor zowel de HIC als de intensieve afdelingen een vpk beschikbaar is.
Maar wat mij nu hebben is 1 vpk voor al die afdelingen en dan als je geluk hebt een bekende vaste agogische collega en veel vaker aangevuld met zorgbeveiligers en zzp'ers (die 99 van de 100 keer geen vpk zijn)
Somatisch en medicatie ben je dan verantwoordelijk voor 48 mensen.
Dat is wel onhandig.
Dat vind ik veel werk voor zo'n krappe bezetting. Dan moet ik niet klagen over de nachten. We staan in elk geval met twee personen voor 44 mensen, waarvan minstens 1 VPK of VIG moet zijn. Maar goed, ik had gevraagd om kortere reeksen nachten, zag net dat ik er welgeteld 1 heb staan tot april. Komt vast wat bij met ziektes en verlof en zo, maar heb niet meer zoveel te zoeken in dit topic