Verzekeren als instructeur. Wat waar hoe?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pluisje88

Berichten: 7953
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Verzekeren als instructeur. Wat waar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-22 07:41

Omdat ik steeds meer vragen krijg of ik les wil geven ben ik me toch aan het verdiepen daarin. Ik lees op meerdere plekken dat instructeursopleidingen eigenlijk geen aandacht schenken aan het hoe wat waar van jezelf verzekeren. Dus ik begin maar achteraan:

Hoe en waar zijn jullie verzekerd en wat kost het? Wat zijn de bijkomende dingen waar je rekening mee moet houden?


SjonnieZ

Berichten: 2227
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Verzekeren als instructeur. Wat waar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 08:28

Wat je nodig hebt is een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering. Deze vragen denk ik wel allemaal een instructeursdiploma.

Daarnaast is een arbeidsongeschiktheidsverzekering aan te raden. Zeker wanneer je het lesgeven niet naast een fulltime dienstverband elders doet.

Maatschappijen die je eens zou kunnen benaderen zijn
- Interpolis
- ASR
- mss via de KnHS?

liedje89
Berichten: 7154
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 08:58

Wij hebben bij mijn vereniging omdat we het destijds moeilijk vonden een verzekeringsadviseur gevonden. We konden onze eigen situatie goed bespreken. De adviseur die wij hadden was van NN maar je hebt ook onafhankelijke adviseurs, die van NN zat volgens mij wel bij de service in een onafhankelijke adviseur zal misschien wel een commissie rekenen. Maar voor ons was het best nuttig en wij hebben ook niet perse heel veel of dure verzekeringen af gesloten, voornamelijk gewoon aansprakelijkheid.

Ironically common sense is not common...

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70394
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 11:22

Ik verplaats dit topic naar School, studie en werk.


rien10
Berichten: 14362
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Verzekeren als instructeur. Wat waar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 11:26

Ik zou zeker even met de bedrijven tak van de KNHS contact opnemen. Honderden mensen hebben al met deze vraag geworsteld, je hoeft het wiel niet uit te vinden.

Jet

Berichten: 11912
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 17:33


Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Elisa2

Berichten: 36485
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Verzekeren als instructeur. Wat waar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 16:08

https://www.horses.nl/articles/ben-ik-a ... -lesgeven/

Bijkomende zaken om rekening mee te houden is dat een verzekering duur is en dat je dan als lesgever ook een behoorlijk bedrag moet betalen en het dan de vraag is of je mensen overhoudt om les te geven. Als je goed genoeg bent waaarschijnlijk wel..maar voordat je dat bent gaat er vaak wel een lange weg aan vooraf. En een diploma is een must inderdaad.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

J_emma

Berichten: 809
Geregistreerd: 16-06-18

Re: Verzekeren als instructeur. Wat waar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 16:36

Ik ben verzekerd via Equine Risk, voor lesgeven onder het zadel op mijn eigen paarden en die van anderen, en gedragstrainingen.
Diploma is inderdaad een vereiste, ze hebben een lijst welke opleidingen ze accepteren.
Het is slim om te bedenken hoeveel lessen je ongeveer denkt te kunnen gaan geven op jaarbasis (en vergeet de kosten van je opleiding niet, die wil je er uiteindelijk ook uithalen, nascholing om je bevoegheid te behouden, zaken als BHV/EHBO (weet niet of dat per se verplicht is maar wilde ik zelf wel vanwege de lessen hier aan huis).
Ik betaal zo'n €700,- per jaar. Dat is bij 350 lessen en trainingen (7 per week) 2,- per les. Geef je 3 lessen in de maand, dan is dat zo'n 20,- per les aan kosten op jaarbasis..

Caira
Berichten: 26035
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 17:12

:(
J_emma schreef:
Ik ben verzekerd via Equine Risk, voor lesgeven onder het zadel op mijn eigen paarden en die van anderen, en gedragstrainingen.
Diploma is inderdaad een vereiste, ze hebben een lijst welke opleidingen ze accepteren.
Het is slim om te bedenken hoeveel lessen je ongeveer denkt te kunnen gaan geven op jaarbasis (en vergeet de kosten van je opleiding niet, die wil je er uiteindelijk ook uithalen, nascholing om je bevoegheid te behouden, zaken als BHV/EHBO (weet niet of dat per se verplicht is maar wilde ik zelf wel vanwege de lessen hier aan huis).
Ik betaal zo'n €700,- per jaar. Dat is bij 350 lessen en trainingen (7 per week) 2,- per les. Geef je 3 lessen in de maand, dan is dat zo'n 20,- per les aan kosten op jaarbasis..



700 per jaar? Ik ben ook verzekerd bij equine risk onder dezelfde voorwaarden en betaal 24,58 per maand.

Ze vragen idd een diploma, de makkelijkste en kortste diploma’s om te halen en je te kunnen verzekeren zijn volgens mij de centered riding of de gelukkige ruiter academy.

J_emma

Berichten: 809
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 17:32

Caira schreef:
:(
J_emma schreef:
Ik ben verzekerd via Equine Risk, voor lesgeven onder het zadel op mijn eigen paarden en die van anderen, en gedragstrainingen.
Diploma is inderdaad een vereiste, ze hebben een lijst welke opleidingen ze accepteren.
Het is slim om te bedenken hoeveel lessen je ongeveer denkt te kunnen gaan geven op jaarbasis (en vergeet de kosten van je opleiding niet, die wil je er uiteindelijk ook uithalen, nascholing om je bevoegheid te behouden, zaken als BHV/EHBO (weet niet of dat per se verplicht is maar wilde ik zelf wel vanwege de lessen hier aan huis).
Ik betaal zo'n €700,- per jaar. Dat is bij 350 lessen en trainingen (7 per week) 2,- per les. Geef je 3 lessen in de maand, dan is dat zo'n 20,- per les aan kosten op jaarbasis..



700 per jaar? Ik ben ook verzekerd bij equine risk onder dezelfde voorwaarden en betaal 24,58 per maand.

Ze vragen idd een diploma, de makkelijkste en kortste diploma’s om te halen en je te kunnen verzekeren zijn volgens mij de centered riding of de gelukkige ruiter academy.


Gedragstraining op locatie en paarden hier intern, lessen met eigen en andere paarden op locatie en met eigen paarden en tot een bepaald aantal tegelijk? Zo ja, dan ga ik toch even bij ze aan de bel trekken..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 3 bezoekers