Volwassene met bijbaantje naast gewone werk?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:30

Ik heb een paar jaar naast mijn gewone werk, nog voor PostNL gewerkt. Om even met mijn bips achter de laptop vandaan in de buitenlucht bezig te zijn, dorp beter te leren kennen, en gewoon even iets heel anders :j

Vond het best leuk hoor, maar wel opgezegd toen ik zwanger was. Met een dikke pens, zere bekken op spekgladde wegen rond de kerst vond ik geen succes, toen was ik er wel echt klaar mee.


Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:33

Te lang doorgewerkt als in dat je er last van kreeg?
Ik heb 7 dagen voor mijn uitgerekende datum nog een zadel staan aanpassen :o

Wat ik trouwens bijzonder vond is dat sommige mensen boos werden dat ik een tijd niet beschikbaar was na mijn keizersnede terwijl al mijn klanten wisten dat ik het naast een voltijd baan deed en het niet mijn hoofdinkomen was en ik bovendien net een kind had 8)7

Edit: je hebt het aangepast zie ik :D

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:37

Oh, ik had mijn bericht al aangepast. Had steeds aangegeven dat ik graag wilde stoppen maarja druk, blijf alsjeblieft.... maar het was geen doen meer joh. Had het sowieso al hartstikke druk thuis en als je jezelf met een zeer bekken dan door het hele dorp heen moet slepen voetje voor voetje... :=

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Re: Volwassene met bijbaantje naast gewone werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 09:07

Ik ben vergunningverlener bij een omgevingsdienst 36 uur. En in het weekend werk ik bij een benzinepomp achter de kassa. Al 13 jaar. Ik viend het heel leuk omdat het echt iets compleet anders is.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Volwassene met bijbaantje naast gewone werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:20

Ik werk momenteel 32 uur in een bouwmarkt en hoop ivm de koop van ons eerste eigen huis wat extra uren te krijgen binnenkort. Mocht dat niet mogelijk zijn ga ik wellicht ook kijken voor wat extra inkomen erbij.

Ik heb mijn eigen bedrijfje in paarden massage maar dat loopt helaas niet zo hard als ik zou willen, ook ivm corona nu, dus wellicht is iets anders erbij ook wel fijn.
Heb alleen geen idee wat, dus ik lees vrolijk mee!
Horeca was echt niet aan mij besteed en een call center heb ik ook gedaan, niks voor mij :')

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

enny
Berichten: 2244
Geregistreerd: 01-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:26

_Nancy schreef:
Ik vind het knap dat er best veel mensen zijn die naast hun fulltime job nog tijd hebben voor een andere job, gewoon omdat ze dat leuk vinden en soms omdat dat nodig is :j
Daarnaast vind ik het ook een heel goed voorbeeld geven voor kinderen, dat werken belangrijk is en bij het leven hoort. Dat als je leuke dingen wilt doen/kopen, je daar eerst voor moet werken/sparen.

Ik werk zelf 32 uur op een accountantskantoor, daarnaast ben ik moeder van 2 jonge kinderen van bijna 2 jaar en bijna 8 maanden, voor mij dus nu ook echt geen tijd of zin om daarnaast nog wat anders te doen. :)


Mijn ouders zeiden altijd dat als ik iets wou, ik er maar voor moest werken. Wij kwam thuis echt niets tekort, maar hadden niet bepaald een vetpot. Dus niet veel extraatjes of een hele volle kledingkast. Dus dat heb ik goed in m’n oren geknoopt en altijd veel gewerkt met mijn baantjes waar mogelijk.

Mijn grote trots Dionysos (v. Spielberg) 27/5/2008 - 25/7/2013

absque_dubio

Berichten: 7843
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:48

Ik ben naast mijn 40u kantoorbaan weer in de horeca gaan werken (waar ik voor de kantoorbaan al fulltime had gewerkt).
Ik moet eerlijk bekennen dat het wel zwaar was. Woensdag overdag op kantoor, daarna gelijk door naar de horeca om daar te beginnen. Snachts nog een half uur naar huis rijden, om een uur of 02.00-02.30 was ik dan thuis. En dan de ochtend erna gewoon weer naar kantoor. En dan vaak vrijdagavond (of een enkele keer zaterdagavond) ook weer vanuit de kantoorbaan door naar de horeca om tot snachts te werken). En vergeet dan niet nog regelmatig een keer extra invallen etc.
Ik sloeg regelmatig nachten over omdat ik dan zaterdagochtend met de pony's op wedstrijd/keuring moest, of gewoon omdat ik niet meer kon slapen omdat ik zo uit mijn ritme was.
Ben blij dat ik nu even rust heb. Ben een veel leuker persoon nu, niet meer zo opgejaagd. Al mis ik het wel om iets erbij te doen. Wie weet dat ik tzt weer kijk voor koopavond/zaterdag in een winkel, of 2 avonden bij een callcenter.

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Volwassene met bijbaantje naast gewone werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 20:04

Ik werk als zzper via Temper. Voornamelijk horeca klussen. Ik werk onregelmatig en soms ben ik 5 dagen achter elkaar vrij en verveel ik mij enorm. Dan kan ik gewoon op Temper op wat klussen reageren en werken wanneer het mij uit komt en ik zit nergens aan vast. Ideaal :)

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-20 13:27

Ik zie hier al best veel leuke en soms onverwachte dingen voorbij komen! :j

Daar ik een behoorlijk drukke fulltime baan heb, is niet alles voor mij geschikt. Ik ga niet een hele zaterdag nog ergens aan de slag, heb het weekend hard nodig om bij te komen en andere dingen te doen. Maar het is superleuk om dit allemaal zo te lezen!

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-20 13:51

Misschien ga ik eens kijken voor pizzabezorger ofzo... mooi 's avonds doordeweeks of tot laat op vrijdagavond. Zondagavond is ook altijd druk. Zijn nou net de twee avonden dat ik meestal toch op de bank hang.

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:53

Ik werk fulltime (en vaak met overuren) en werk daarnaast al 12 jaar 6u op zondag. Het verdient lekker, het is leuk werk en anders lig ik toch maar in bed.

Ik sta overigens in een traiteurwinkel op zondag.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-21 18:30

Het is al een tijd geleden, maar ik ben nieuwsgierig... ik plaatste mijn berichtje toen de corona-situatie net ontplofte, en we zijn er nog steeds niet uit. Horeca mag langzaam en gedoceerd weer beginnen... veel mensen zijn juist op minder uren gezet met hun fulltime baan, dus de bijbaantjes lagen denk ik niet voor het oprapen.

Ik zelf ben ook nog niet weer met een bijbaantje begonnen. Taxi rijden wil ik niet meer, wilde echt kijken naar wat anders. Maar het beviel me wel, zo met maar 1 baan en niet hoeven haasten in het weekend of er altijd rekening mee moeten houden. Nu kan ik eigenlijk wel wat extra centen gebruiken, en de cijfers wat corona betreft dalen hier echt flink... goede hoop dat er binnenkort weer wat meer mogelijkheden zijn dus! Maar ja, nu is nog steeds de vraag, wat wil ik gaan doen, in welke hoek wil ik zoeken? :') (Nog steeds niks veranderd dus, in een jaar)

Hoe is het bij jullie, vooral de mensen die ook wat wilden gaan zoeken? En de mensen die er al wat bij deden, soms jarenlang, nog steeds in dezelfde situatie?

Aanvulling: ik heb wel de tijd gehad om mijn hele huis uit te mesten en ben zoveel tegengekomen dat ik kan verpatsen, dat ik dat eerst maar even ga doen. Zijn ook weer extra centen ;)

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie

ClaudiaHS

Berichten: 8056
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 19:40

GamblersCup schreef:
Het is al een tijd geleden, maar ik ben nieuwsgierig... ik plaatste mijn berichtje toen de corona-situatie net ontplofte, en we zijn er nog steeds niet uit. Horeca mag langzaam en gedoceerd weer beginnen... veel mensen zijn juist op minder uren gezet met hun fulltime baan, dus de bijbaantjes lagen denk ik niet voor het oprapen.

Ik zelf ben ook nog niet weer met een bijbaantje begonnen. Taxi rijden wil ik niet meer, wilde echt kijken naar wat anders. Maar het beviel me wel, zo met maar 1 baan en niet hoeven haasten in het weekend of er altijd rekening mee moeten houden. Nu kan ik eigenlijk wel wat extra centen gebruiken, en de cijfers wat corona betreft dalen hier echt flink... goede hoop dat er binnenkort weer wat meer mogelijkheden zijn dus! Maar ja, nu is nog steeds de vraag, wat wil ik gaan doen, in welke hoek wil ik zoeken? :') (Nog steeds niks veranderd dus, in een jaar)

Hoe is het bij jullie, vooral de mensen die ook wat wilden gaan zoeken? En de mensen die er al wat bij deden, soms jarenlang, nog steeds in dezelfde situatie?

Aanvulling: ik heb wel de tijd gehad om mijn hele huis uit te mesten en ben zoveel tegengekomen dat ik kan verpatsen, dat ik dat eerst maar even ga doen. Zijn ook weer extra centen ;)



Waar ik wel benieuwd naar ben:
Jij werkt dus al fulltime, maar werk je dan in NL of in DL?
Aangezien ik weer graag terug wil verhuizen naar DL en werk in NL (16u), zou ik dus in DL ook een mini job er bij kunnen nemen?
Ik heb zelf trouwens een half jaar schoonmaak gedaan op een camping (dl) dus was ook een mini job.
Was in 3 shifts, van 7-10, van 12-15 en van 17-18(laatste controle ronde).
Vond het werk niet zo heel leuk maar had wel hele gezellige collega's.


GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-21 13:23

Ik werk fulltime in NL (Leuk joh, 2x per week een wattenstaaf tot in je hersenen...) en taxi rijden was in DL. Het is toegestaan, maar eigenlijk moet het netjes met een omweg geregeld en aangegeven worden door de werkgever ivm belasting. En dat deed mijn werkgever van de taxi niet. Maar hij droeg dan ook het risico, niet ik. Moet wel passen met je salaris, met de verdiensten van beide banen binnen een bepaalde schaal vallen etc, dat heb ik eerst met mijn belastingman besproken. Klinkt heel ingewikkeld, maar valt wel mee

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-22 19:43

Voor mensen die het (juist in deze dure tijd) interessant vinden: zijn er inmiddels meer mensen met een bijbaan?
In mijn omgeving merk ik dat veel meer mensen met een fulltime baan een bijbaantje zoeken. Om het inkomen een beetje aan te vullen, omdat de kosten zo gestegen zijn. En aangezien er flink personeelstekort is bijna overal, worden werkgevers ook creatief in het aanbieden van werk in de avonden en in het weekend.

Ikzelf heb tegenwoordig op zaterdag een krantenwijkje, waarvoor ik zo'n 1,5 uur loop (klein wijkje) en daarmee €120 netto per maand verdien (of €150 als de maand 5 zaterdagen heeft, maar dat zijn er geloof ik maar twee in het jaar). Makkelijk te doen, hoef niet vroeg op te staan (bezorgen moet tussen 10 - 17 uur), ik vind het zelfs gewoon leuk, 1,5 uur is zó om en gelijk beweging gehad :) Die €120 netto is mooi meegenomen.

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 19:53

Ja ik heb een tijdje gewerkt achter de bar op festivals. Dat was superleuk.
Wel hard werken en ik verdiende niet zoveel natuurlijk (zonder loonheffingskorting), maar als ik mijn auto beschikbaar stelde om meer mensen op te halen kreeg ik wat meer.
En je pikt vaak ook nog even een uurtje festival mee in de pauze :D

Ik heb kortgeleden ook pakketsorteren gedaan in de vroege ochtend maar dat was niks voor mij. Best zwaar en supervroeg uit bed. Maar het verdiende opzich nog wel aardig.

Ik lees mee voor verdere inspiratie

theadora99

Berichten: 3630
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 19:55

Ik werk parttime momenteel, 3 dagen in de week, volg een studie en heb een bijbaantje omdat ik het leuk vind; niet per se om het geld. Ik werk als begeleider bij een escape room, heel relaxed werk en superleuke collega’s. Had het voor de zomervakantie, maar ben blijven hangen. In verband met een verhuizing moet ik helaas stoppen maar ik ga daar wel verder kijken, gewoon omdat ik van afwisseling houd. Maar met verhuizing en een baby is extra geld ook niet verkeerd. Nog geen idee hoe en wat precies

♡♡♡♡♡

Franciee
Berichten: 738
Geregistreerd: 19-01-11

Re: Volwassene met bijbaantje naast gewone werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 21:10

Ik werk doordeweeks als dierenarts en op zaterdag avond achter de bar!

ZwarteHeks

Berichten: 597
Geregistreerd: 19-07-19
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 21:35

Hier inmiddels ook iemand met een bijbaantje naast een baan van 40 uur. :j In de weekenden achter de bar, zwart werk. Verdient goed en ben tot niks verplicht, als ik een weekend niet kan/wil, geen probleem.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood."
Phillipe Karl
www.dekendokter.nl

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Volwassene met bijbaantje naast gewone werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 21:40

Verstandig om dat zo hier op Bokt te zetten :+

Al doe je je naam zo wel eer aan :')

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

ZwarteHeks

Berichten: 597
Geregistreerd: 19-07-19
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 21:57

Ailill schreef:
Verstandig om dat zo hier op Bokt te zetten :+

Al doe je je naam zo wel eer aan :')

Alsof Rutte persoonlijk meekijkt op Bokt. :') Mocht ie dat wel doen, hoi Rutte en co. :wave:

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood."
Phillipe Karl
www.dekendokter.nl

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 22:35

Ik week full-time als Orderpicker in ploegendienst. Doe dit al 4 jaar met veel plezier.

Daarnaast ben ik dit jaar begonnen met een parttime job als melkveemedewerker. Dwz ik melk een 30-tal koeien ongeveer 3u duurt dit (melken, voeren, kalfjes drinken geven, opkuisen melkstal,...)
Ik doe dit zo'n 12 à 15u per week naast mijn full-time job.

Ik doe deze job ook met passie <3

Alles tesamen werk ik ongeveer 50u per week.

Leef en laat leven.

martinev

Berichten: 2580
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Volwassene met bijbaantje naast gewone werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 22:54

Ohh ik vind veel teveel dingen leuk, en daardoor heb ik meerdere baantjes naast mijn fulltime werk! Ik werk fulltime op een middelbare school als 1e graads docent Nederlands, maar zelfs daar bestaat mijn baan uit heel veel verschillende onderdelen. Ik geef dit jaar Nederlands aan 1 vwo5 en 1 vwo6 klas. Daarnaast ben ik schoolopleider, ik regel alles voor de stagiairs en de docenten in opleiding. Ook ben ik nieuwe docentencoach en zij-instroomcoördinator. Oh ja, en mentor van 19 vwo6 leerlingen.
Naast deze fulltime baan geef ik regelmatig avonden cursus aan zij-instromers in het basisonderwijs. Door omstandigheden begeleid ik nu ook een zij-instromer in het basisonderwijs naar haar geschiktheidsonderzoek, deze begeleiding bestaat uit een aantal lesbezoeken en coachende gesprekken.
Ook doe ik regelmatig een klus voor CITO, dat heeft meestal te maken met de eindexamens. Ik ben ook nog vrijwilliger voor het openluchttheater hier in het dorp, ik schrijf de nieuwsbrieven.
Oh, en ik geef ook nog een elke week aantal mensen spring- en dressuurles.

Ik kan slecht stilzitten, vind alles leuk en doe graag zo veel mogelijk! Het is niet voor het geld, want in tegenstelling tot wat iedereen altijd roept verdien je in het onderwijs absoluut niet slecht, zeker niet in het eerstegraadsgebied en dan ook nog in een tekortvak.

Ik ben ook nog veel met de paarden bezig, we hebben er 6 hier aan huis staan waarvan ik er eentje in de subtop start! Heerlijk vind ik het, dit alles samen!

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Re: Volwassene met bijbaantje naast gewone werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 18:03

Ik werk zelf voltijds in de administratie en daarnaast werk ik zaterdagavonden nog in een restaurant. In België mag je dat doen en het geld dat je daar verdiend is onbelast, dus dat is een lekker extraatje meegenomen.

RIP Evita 02/04/1995 - 02/05/2017
Volg Apa de Border Collie zijn avonturen!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 19:13

Laulitz schreef:
Ik werk zelf voltijds in de administratie en daarnaast werk ik zaterdagavonden nog in een restaurant. In België mag je dat doen en het geld dat je daar verdiend is onbelast, dus dat is een lekker extraatje meegenomen.

Dan doe jij een flexijob

Ik ben ook van België maar doe naast full-time job ook een parttime job ingeschreven.
Ik val waarschijnlijk dan wel in een hogere belastingschijf.

Maar de overheid kijkt wel na of je wel een flexijob mag doen. Dus imo nog teveel controle om een centje bij te verdienen.

Leef en laat leven.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MyrtheJ, thequeensmum en 30 bezoekers