Van school af of toch niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

sassycas

Berichten: 189
Geregistreerd: 16-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 16:08

Ik zit nu in de laatste loodjes van mijn master diploma in animatiefilm.
Weet nog heel goed hoe ik me voelde in mijn 2e en 3e jaar van mijn bachelor. Ik was ook echt alle passie voor het vak kwijt en ook aan het denken om te stoppen na mijn bachelor.
Uiteindelijk ben ik overtuigd toch mijn master te gaan doen.
Absoluut geen spijt van, alle passie is volle kracht terug gekomen omdat ik nu eindelijk mijn eigen creatief pad af kan gaan ipv te moeten doen wat docenten willen.

MAAR, ik had het, zelfs in de ergste dagen, wel leuk met mijn klas en wist van mezelf 100% zeker dat animatie meer voor mij was dan enkel een hobby.
Als de opleiding je niet zint en je er alleen maar onderuit gaat is het helemaal niet erg om te stoppen en ofwel een andere school of zelfs een andere opleiding te proberen.

Probeer het eerst eens aan te kaarten met iemand op school. Waarschijnlijk is er wel iemand die je studiekeuze advies kan geven.
Ik heb in die slechtere periode ook echt hele fijne gesprekken gehad met een paar docenten die me veel geholpen hebben met mijn keuzes.

En tot dan, maak je niet teveel druk hierom. 18 is echt nog heel jong en zelfs al zit je straks een jaar even tussen opleidingen, maak er lekker gebruik van!
Zoek een degelijk baantje en gebruik je vrije tijd voor je hobbies en wat 'soul-searching'.

Dat hele idee van zo snel mogelijk succesvol en volledig zelfredzaam zijn is een overdreven ideaal.
Het leven is lang niet zo serieus en rigide. Zet je eigen geluk op de eerste plaats ipv voldoen aan maatschappelijke verwachtingen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 74 bezoekers