Werken in de thuiszorg

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Mondy, Sica, Mjetterd, ynskek, Giolli, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sting

Re: Werken in de thuiszorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 17:53

Ik heb jaren in de thuiszorg gewerkt als huishoudelijke hulp. Prima bijbaantje, ik werkte voornamelijk als invaller (was met mijn rooster het handigst) en kreeg dan 1 dag van te voren te horen of ik moest gaan werken. Ook had ik meestal 1 of 2 vaste adresjes. Ik heb me altijd prima vermaakt. In het begin dat ik daar kwam werken kreeg iedereen standaard 3 uur, en dat is voor ouder persoon die kant-en-klaarmaaltijden krijgt wel erg veel. Vaak gebruiken ze maar een deel van het huis en is er dan op een gegeven moment geen werk meer. Ik ben daarnaast ook nog hulp geweest voor psychiatrie/'jongere' mensen, dus niet de standaard thuiszorg-doelgroep waar je het eerst aan zou denken. Daar was het soms wel zwaar, zowel lichamelijk als psychisch. Enorme zooi, stinkende boel (elke week weer, terwijl het ├ęcht schoon was als ik daar weg ging), iemand die heel manipulatief is... Dat waren niet met favorieten zeg maar, haha! Wat zou je nog meer willen weten?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie