Pawshake topic

Moderators: Hanmar, Mjetterd, Giolli, Sica, ynskek, Ladybird, Polly

LilChar

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-20 18:58

Leuk zeg! Is dat je eerst reservering?

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-20 10:12

Leuk Marleen!
Komt vast goed bij jou

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-20 12:08

Ik heb ook al een aantal afzeggingen hoor vanwege corona, echt zo jammer!

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-20 20:48

Hey allemaal!

Wat leuk om te lezen dat het weer doorloopt zeg :D
Bij mij vliegen de aanvragen ook weer binnen, nieuwe en vaste klanten.

Maureen, super leuk om elkaars profiel te bekijken! Ik zou misschien nog wel een foto van jou met een hond of kat, want ik denk dat je daar het meeste op past, willen zien. Dat zou mij als baasje denk ik nog wat meer vertrouwen geven. De tekst in je profiel vind ik wel heel netjes, echt prima!

Hier is mijn profiel, ik zou het heel leuk vinden als iemand een tip of idee heeft:
https://www.pawshake.nl/dierenoppas/ape ... te-2336423

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-20 13:45

poes schreef:
https://nl.pawshake.be/node/5892350

De mijne. Ik kijk vnv eens naar die van jullie!

Leuk profiel! Nu wel twee recensies zie ik :D Ik zou niets weten om aan te passen ziet er goed uit!'

Uit nieuwsgierigheid; waarom heb je het uitlaten duurder dan een huisbezoek?

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-20 13:50

Maureen95 schreef:
Ik ben er net dus achtergekomen dat als baasjes een datum instellen bij het zoeken van een oppasser dat ik niet bij de zoekresultaten verschijn -O-
Ik kom alleen in de zoekresultaten als ze gewoon op Stad zoeken zonder een datum in te vullen. Ik heb gelijk een bericht gestuurd naar de support want zo loop ik klanten mis _O-
Mijn account staat verder wel actief. Zouden jullie eens willen kijken of je mij kan vinden als je zoekt op Amersfoort en dan huisbezoek incl een random datum?

Ik heb dit eens geprobeerd, huisbezoek in Amersfoort. Dan kom je bij mij wel gewoon bovenaan te staan ook!

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-20 13:53

Ik had vandaag een beetje een lastig kennismakingsgesprek, vooral het stukje over de prijs.

Mijn prijs:
dagopvang 15,- en 5,- per extra dier.
24uur opvang; 19,- en 9,- per extra dier.

Nu wil deze mevrouw met twee chihuahua's:
zaterdag 06:00 de honden brengen en zondag 22:00 de honden halen.

Wat zou ze dan moeten invullen vinden jullie?

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-20 15:45

poes schreef:
Ik zie bij mezelf 8 voor uitlaten en 10 voor bezoek?

Dank je wel trouwens!

Ja sorry, ik bedoel het andersom haha!
Waarom je het huisbezoek duurder hebt dan het uitlaten.
Ik was benieuwd want ik vind zelf een huisbezoek altijd minder werk dan uitlaten haha!

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-20 15:29

Ik had eerst 30 euro voor een huisoppas, dus dat ik daar bleef slapen.
Alleen uiteindelijk bleek dat het mij altijd zoveel tijd en energie koste dat ik het niet meer aanbied. Enkel nog bij mensen waar ik al eens geweest ben doe ik dit wel, dat zijn dan de vaste klanten.
Ik krijg wel eens aanvragen er voor nog maar die wijs ik dan ook af.

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-20 15:34

Succes Mvdende!
Vreemd verhaal inderdaad, ik hoop dat je een fijne oppas vindt op Pawshake dan :D

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-20 11:07

Als je een eindtijd hebt afgesproken dan zou daar wel rekening mee gehouden moeten worden ja. Ik ben zelf altijd redelijk flexibel het maakt mij nooit zoveel uit qua tijd maar het is wel prettig als men zich aan de afspraken houdt natuurlijk.

Waarom zou je niet kunnen koken dan ondertussen?

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-20 22:23

Wat een schatje zeg!
Hoe heet hij?

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-20 19:38

Zo kom je nog eens ergens, wat mooi zeg!

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-20 10:59

Wat leuk Maureen!! Dat is zeker wel iets waar mensen op letten is mijn ervaring. Het zijn ook echt mooie reviews. Altijd zo leuk om te lezen wat mensen over je schrijven vind ik :)

Marleen, goed zeg dat het hondje bij jou ander gedrag laat zien. Dat zegt ook wel wat lijkt mij! Hoe lang heb je haar gehad dan?

Bij mij was het mega druk. 7 huisbezoeken per dag heb ik gehad bij de drukste dagen, nu valt het wel weer mee. Vanaf half juni tot midden september heb ik eigenlijk elke dag wel een hond in huis. Donderdag komt mijn favoriet; een jonge Viszla reu Jack!

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-20 10:58

3 dagen niet reageren is inderdaad laat. Ik krijg ook wel eens een direct betaalde boeking, dan is het meestal spoed/last minute en daar reageer ik op zodra ik het zie zodat als ik niet kan de mensen ook direct verder kunnen zoeken.

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-20 12:53

Dat is zeker waar!
Ik heb een keer gehad dat ik te laat was en toen werd mijn profiel meteen op oranje gezet dat vond ik wel jammer

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-20 16:38

Ik krijg best regelmatig aanvragen voor puppy's.
Deze wijs ik eigenlijk altijd af, heb ook in mijn profiel staan alleen honden ouder dan 1 jaar.
Passen jullie wel op puppy's? Ik merk dat het mij altijd meer energie kost dan ik wil geven op zo een dag en je kan ook niet even makkelijk weg voor een boodschapje of iets.
Of geplas in het huis, dat is echt een no go voor mij.

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-21 14:27

Hoi Mvdende!

Dat zal per oppasser verschillen denk ik.
Bij mij zelf vind ik het wel zo eerlijk dat als de hond gebracht wordt om 09:00 die de volgende dag ook ongeveer rond die tijd wordt opgehaald. Dat is 24 uurs opvang en daar hangt dan een bepaalde prijs aan vast. Als dat eens een keer 12:00 wordt vind ik dat geen probleem, maar als het 18:00 zou worden zou ik daar de prijs van een dag bij op tellen. Dit zijn natuurlijk dingen die je vooraf even afspreekt zodat niemand voor verrassingen komt te staan.

Heb ik bijvoorbeeld een hond drie weken, wat ook wel eens voorkomt, dan ben ik een stuk makkelijker met de haal en breng tijden omdat het dan ook om een groter bedrag gaat.

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-21 11:23

Hey allemaal!

Ja het begint weer door te lopen he? Bij mij ook, mensen zijn toch wel van plan om in mei/juni op vakantie te gaan dus heb al wat kattenbezoeken gepland. Ben benieuwd of deze dan ook doorgaan maar dat zien we vanzelf!

Honden thuis begint ook weer toe te nemen, gezellig weer. Heb nu een vaste labrador die komt 2 weekenden per maand; Luna

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-21 10:50

Leuk Myrth! Ik ken Kelpie's nog niet dus heb het even opgezocht, leuke beestjes!
Ja een appartement is natuurlijk lang niet zo leuk als een huis met tuin, wat heerlijk zeg. Ik kan me voorstellen dat je daar naar uit kijkt. Als je hond goed met andere honden kan kan dat zeker een feestje zijn, ben benieuwd wat je er van vindt :D

Ik heb binnenkort een aanvraag gekregen voor een maand (!) Gelukkig ken ik dat hondje nu al een paar jaar en is dat een favoriet bij mij thuis want hij is zo braaf en lief.
Even voor de beeldvorming;

Afbeelding

Afbeelding

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-21 17:12

Wij zijn eigenlijk nooit zomaar een dag weg, sowieso nu met corona is er niet zoveel te doen! Ik werk wel gewoon maar onregelmatige tijden en mijn vriend heeft online les. Dus er is eigenlijk altijd wel iemand thuis. Mocht het wel voorkomen dan overleg ik dat gewoon met baasjes. Die vinden dat tot zover eigenlijk niet erg, ik heb wel een keer een middag een hondje bij mijn moeder gedaan. Of dat mijn moeder even bij mij thuis kwam zitten bijvoorbeeld. In overleg vinden baasjes vaak heel veel goed

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-21 21:54

Maureen95 schreef:
Hoe gaat het hier met iedereen? Ik zit voor de aankomende 2 weken helemaal volgeboekt :):) ( max 3 huisbezoeken per dag). En de reserveringen voor de zomervakantie beginnen nu ook vol te stromen. Ben bijna bang dat ik straks mensen moet gaan afwijzen :=

Lekker bezig hoor! Is drie huisbezoeken per dag voor jou het maximale?
Ja afwijzen is nooit leuk he.. Ik vind het ook altijd vervelend. Probeer wel echt mee te denken en aan te nemen wat kan, maar ik zeg ook wel eens nee tegen bijvoorbeeld jonge honden (jonger dan 1). Maar dat staat dan ook in mijn profiel dus men kan dat dan wel zien aankomen.

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-21 22:02

DezeNaam schreef:
Ik krijg de laatste tijd veel aanvragen voor logeren (bij mij) of overnachten. Helaas kan ik de meeste niet aanvaarden omdat ik mijn planning voor juli zelf nog niet ken. :+ Of mensen verwachten dat je de volledige dag van 's ochtends tot 's avonds bij de hond blijft. Ik heb overdag mijn vaste honden ook dus dat is simpelweg niet doenbaar. (Dat mensen niet willen dat hun hond meer dan vier uur alleen zit bij de oppas begrijp ik, in mijn geval gaat het vaak slechts om twee uurtjes maar dat is voor sommigen al te veel)

Ik zou het in mijn profiel moeten vermelden dat volledige dagoppas/overnachting enkel in het weekend gaat. Want eigenlijk vertrouw ik een hond ook niet alleen op mijn kamer. (Ik heb nog een reptiel op mijn kamer staan- ook zal zit hier een slot op en staat het op een grote tafel van 125cm in de lengte ben ik bang dat de hond ertegen zal springen wanneer de skink weer eens aan het raam gaat krabben).

Ik heb wel een nieuwe BC pup erbij, inclusief gedragsproblemen. _O- (Ja sorry, een beetje cynisch maar honden zonder gedragsproblemen lijken echt een uitzondering te zijn. := ) Verder is het wel een leuk dier om mee te werken. Even terug had ik ook nog een buitenlandse pup maar die mensen hebben me voorlopig niet meer nodig. Ik heb nu zes 'vaste honden' dus op zich is het zo wel goed.

Over het laatst had ik wel bijna een incident met een nieuwe/tijdelijke hond... Ik moest de hond twee keer gaan 'bezoeken' (1x per dag). Hiervoor had ik de hond 1x gezien met de eigenaar. Dit ging wel goed, niet geblaft of gegromd dus de eigenaar tevreden.
Het was een soort zelfstandige berghond/herdershond uit het buitenland dus met een flink waakinstinct. Kom ik daar binnen, de hond uiteraard aan het blaffen. Komt hij naar mij toe, nog steeds aan het blaffen maar eerder met een 'onzekere' houding (ik bleef in de deur staan/hield de deur vast zodat ik hem terug dicht kon trekken moest de hond echt losgaan).
Nu deed ik iets ongelooflijk dom en stak ik mijn hand lichtjes naar voren (wel nog steeds laag, en naast mijn lichaam) zodat de hond kon ruiken. De hond gaf me daarop een 'snep' tegen mijn hand. Niet gebeten, eerder een waarschuwende 'duw'.

Ik moet zeggen dat het de eerste keer was dat ik toch lichtjes bang was voor mijn eigen veiligheid. Ik heb de hond uiteindelijk genegeerd, de hond nam afstand waarop ik naar binnen ben kunnen wandelen om het voer te pakken. Ik heb toen ook maar ineens brokjes klaargelegd in de gang voor de volgende dag. :')

Ik heb in mijn profiel ook staan dat het best kan voorkomen dat de hond 3 uurtjes alleen is omdat ik soms ook even weg ben. En dan woon ik nog samen met mijn vriend, dus vaak is wel een van ons maar ik kan het niet 24/7 garanderen en dat wil ik ook niet. Mijn profiel loopt inmiddels na al die tijd echt best wel goed dat ik kijk ook wat ik wel en niet aanneem. Als je duidelijk bent in je profieltekst dan trek je ook mensen aan die zich daar bij aan willen sluiten zegmaar. Dat is wel fijn want dan zit je op 1 lijn!

Trouwens, in mijn woonkamer staat ook een terrarium met Rattenslang en ik heb zelden dat een hond zich er mee bemoeit ook al wil mijn vrolijke sliert nog wel eens langs het raampje omhoog glijden. Merk jij dan wel echt dat de honden er op reageren?

Lastige situatie die je schetst ja met die hond! Kan me voorstellen dat je zelf dan ook wat onzeker bent op dat moment, dat zou ik in ieder geval wel zijn. Ik heb het alleen nog nooit meegemaakt.. Volgende keer toch maar eerst negeren en de brokjes geven, dan weet die in ieder geval dat je wat lekkers langs komt brengen voor de volgende keer haha!

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-21 12:32

Leuk om jullie profielen nog eens te zien, volgens mij had ik het al eens bekeken maar het veranderd natuurlijk ook in de loop der tijd!

Ik ben bijna de hele zomer volgeboekt met honden. Dit wordt helaas wel de laatste zomer dat ik honden aan neem voorlopig.. Ik heb mijn relatie beëindigd en ik werk zelf ook dus het ging enkel als we het met z'n tweeën deden. Gelukkig blijft hij nog wel tijdelijk in het huis wonen met mij zodat ik mij geen zorgen hoef te maken wat betreft de honden die ik nu al aangenomen heb! We zijn ook zonder ruzie etc uit elkaar dus dan kan dat ook. Maar ik word er wel verdrietig van als ik bedenk dat ik straks ga stoppen met honden aannemen :( Gelukkig kan ik nog wel aan huis komen voor katten etc.

Hierbij mijn profiel als iemand het leuk vindt om nog eens te zien. Ik ben er zelf best wel trots op ik doe het echt met heel veel plezier. https://www.pawshake.nl/dierenoppas/ape ... te-2336423

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-21 21:54

Aaah super leuk! En wat een mooie katten komen er voorbij zeg