HR Medewerker

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WinSel

Berichten: 20568
Geregistreerd: 28-09-04

HR Medewerker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-20 12:34

Hallo,

Ik werk nu ongeveer 9 jaar als administratief medewerker en zou me graag verder willen ontwikkelen tot HR medewerker (geen manager)

Maar weer voltijd naar school gaan is geen optie, ik werk fulltime en heb mijn inkomen nodig om m'n huis etc te betalen.

Ik kom dan uit op een thuisstudie of avondstudie. Maar welke is goed en waar begin je....

Hebben jullie tips? Ik woon in Groningen.

Groetjes Nienke

venga

Berichten: 1746
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Veghel

Re: HR Medewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 13:21

Zijn er mogelijkheden om de opleiding via je huidige werkgever te volgen? Een collega van mij doet dat, en die gaat 1 dag per week naar school, en studeert de rest in de avond thuis.
Heeft een regeling getroffen dat ze 1 dag per week dus naar school gaat, het werk betaalt de opleiding, en zij gaat dalijk door als volwaardig HR medewerkster. Is op MBO+ niveau bij Avans Hogeschool in Den Bosch. Bij jou in de buurt zal ook best zo iets zitten.

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: HR Medewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 13:59

Ik heb de hbo opleiding HRM via het NCOI gedaan. Twee avonden per week naar school en daarnaast gewoon (meer dan) fulltime gewerkt. Het is een keuze om je gezin en je sociale leven op een laag pitje te zetten, maar je moet wat over hebben voor je toekomst.

MarliesV

Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: HR Medewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 14:03

Bij ons op het bedrijf nemen ze ook mensen als HR medewerker aan die niet zo geschoold zijn.
Als mensen potentie hebben, dan willen ze het papiertje wel door de vingers zien.

Je zou dus ook kunnen proberen of je uberhaupt een baan kan vinden, zonder papiertje.

Een werkgever die betaald en 1 dag in de week vrij geeft voor school is natuurlijk het meest ideale.

WinSel

Berichten: 20568
Geregistreerd: 28-09-04

Re: HR Medewerker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-20 18:26

Bedankt voor jullie reacties.
Het zou idd top zijn als de werkgever wil betalen, ik werk alleen net 2 maanden bij deze werkgever en vind het een beetje raar om dat gelijk te vragen... Al staat er in de personeelsgids wel informatie over opleidingen etc. Maar goed vragen kan natuurlijk altijd, het hoeft ook niet direct....

Ik heb een opleiding bij NTI gevonden die me erg aanspreekt. 2 jarige opleiding inclusief erkend diploma. Je moet alleen wel 640 uur stage lopen, dus dan moet m'n werkgever sowieso met me in zee willen gaan. Ik denk dat ik binnenkort toch maar eens een gesprekje aanvraag en dan hoor ik wel hoe ze er in staan, nu of in de toekomst.

Anoniem

Re: HR Medewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 18:27

Je kan altijd bij je eerstvolgende functionersingsgesprek vragen wat de mogelijkheden zijn voor doorgroeien en opleidingen. Dan hoef je niet op de man af te vragen of je die opleiding kan gaan doen maar weet je in ieder geval wat er mogelijk is en kan je het bespreken als de deur op een kier staat.

Die stage lost zich in de praktijk meestal wel op. Vaak kan je die bv bij je werkgever doen.

WinSel

Berichten: 20568
Geregistreerd: 28-09-04

Re: HR Medewerker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-20 18:32

Ja idd zo dacht ik het ook. Gewoon tijdens een gesprek het eens aankaarten en dan hoor ik het wel.

Er is bij m'n huidige werkgever een HR afdeling dus het zou top zijn als ik daar de stage kan lopen. Als dat niet kan, moet ik of opzoek naar een andere baan waar het wel kan of de opleiding later doen....

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Re: HR Medewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 18:35

Wat versta je onder HR mexewerker, ts?

bamisalami
Berichten: 609
Geregistreerd: 25-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 18:37

NTI ben ik ook destijds begonnen, maar overgestapt naar deeltijd (dus twee avonden en daarnaast werken). Dat is me veel beter bevallen omdat je dan ook kan sparren, overleggen en samenwerken met vakgenoten

Edit: oh ja, voor het eerste jaar was een echte hr baan nog niet nodig. Pas vanaf t tweede jaar werd dat een vereiste. Ik heb het op de hva gedaan. Ik vond het wel prettig om ook in het eerste jaar op een HR afdeling te werken

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: HR Medewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 18:49

Ik heb via de Hogeschool Inholland academy een HBO HRM gedaan van een jaar met een avond school. Geen officiële volledige HBO maar een goede opstap.

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 19:02

Dat je al een administratieve opleiding hebt gedaan, is wel een pré.
Een thuisstudie is eigenlijk alleen zinvol als je in de praktijk bij je werkgever kan leren. Er zijn heel veel verschillende HR-systemen.
De theorie is meestal niet de bottleneck, wel tempo, communicatie, samenhang zien met de andere processen in de organisatie, samenwerking, etc. Goede begeleiding daarbij is zó belangrijk.
Het lijkt mij niet verkeerd om je opleidingswens te bespreken met je werkgever.