Bestelling geplaatst, winkel failliet

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 19:53

Gini schreef:
Brantano zat toch al langer in de slechte papieren?
Maar inderdaad, vrees dat je je centjes kwijt bent: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/08/03 ... d-en-ging/
Zuur wel, ook al is het een lager bedrag.


Bizar, ik snap niet dat dit niet in Nederland verboden is.
Ik zie dit veel vaker gebeuren dat een failliete winkel gewoon bestellingen blijven aannemen ondanks dat ze weten dat ze de bestelling nooit zullen leveren. Lekker cashen voor ze.

Ik heb zelf 1 keer gehad bij een eenmanszaak. Het is mij toen gelukt om zijn prive gegevens te achterhalen waarmee ik vervolgens gedreigd mee heb op dit bekend te maken bij de anderen gedupeerde als ik mij geld niet terug kreeg.
Nou ik heb toen heel snel mijn geld gelukkig weer terug gekregen.
Wat eventueel ook nog kunt doen is rechtsbijstand inschakelen of een melding doen van oplichten. Want eigenlijk is hier wel sprake van wanneer je weet dat je een product verkoopt wat je niet kunt leveren.



Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 22:18

DeMolenhoek schreef:
Ja daar heb ik het wel moeilijk mee. Bewust mensen laten betalen voor iets dat niet meer wordt geleverd. Ik ken iemand die in het distributiecentrum werkt. Er zijn gewoon nog mails uitgestuurd met de belofte van levering en dat de webshop open bleef etc. Zij liet weten dat er de laatste dagen nog massaal is besteld. Dus ik denk dat het vrij bewust is gebeurt om de cijfers beter te krijgen...

Hier heb je wel een punt mee. Alleen dan wel je bonnetje/afschrift mee nemen zodat je ook kunt aantonen dat je er voor betaalt hebt. Dan hebben ze geen voet om op te staan.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, J30d, Wopkebrok en 56 bezoekers