Pawshake topic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 13:32

Ik merk ook dat ik huisoppas omhoog ga gooien. Als je je het zo bedenkt is het best goedkoop voor eigenaars om iemand op je huis te laten passen. Ik heb laatst een aanvraag gekregen van iemand die wilde dat ik 3 weken op zijn huis ging passen. Dat heb ik vriendelijk afgeslagen. Ik zou het raar vinden om bijvoorbeeld met vriend daar te slapen :P

Ik kan nog niet echt zeggen of ik vast klanten heb. Ben net een half jaar bezig. Mijn allereerste oppasadres heeft mij in augustus wel opnieuw geboekt. Een ander adres heeft gevraagd of ik ook vaker op wil passen. Dus ik denk dat ik binnenkort wel vaste oppasadresjes krijg :D

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 13:36

Ik doe t nu anderhalf jaar, en eigenlijk iedereen boekt weer opnieuw :)

Ja dat klinkt zeker als vaste klanten :D

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 14:24

Ik heb mn profiel net weer geüpdate.

En een aanvraag ingediend voor een proefdagje bij iemand om op mijn hond te passen.

Er zit hier één officiële hondenoppas in de buurt, maar daar ben ik het vertrouwen eigenlijk in kwijtgeraakt.

Had daar een afspraak staan voor een intake, gaat Deze niet door omdat hun teef loops is.. 8)7

Ik heb een gecastreerde reu en als je weet dat je teef loops moet worden, maak je toch geen afspraken?

Straks heb ik een keer een vakantie geboekt en oppas bij dat bedrijf en dan zou ik 1 week van te voren ineens te horen krijgen: sorry teef is loops, zoek maar een andere oppas {:)-:(

Dat geeft én een heleboel stress en zie 1 week van te voren in de bouwvak maar eens een ander pension/ oppas te vinden. |o dat risico durf ik denk ik niet te nemen.
Nu gaat dit over een intake en is het alleen maar behoorlijk K*T Dat ik nu die dag geen oppas heb, maar het gaat maar om één dag, maar als ik echt weg had gemoeten komende maandag....

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 14:29

Ik snap al niet dat iemand met een niet geholpen dier, andere dieren opvangt als je weet dat dan toch af moet zeggen..

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 14:57

Mariposa11 schreef:
Ik snap al niet dat iemand met een niet geholpen dier, andere dieren opvangt als je weet dat dan toch af moet zeggen..


Nope...

Het is een labradoodel fokker... zegt denk ik al genoeg.

Ze neemt eigenlijk uitsluitend teefjes aan.

Net gebeld, ze zal inderdaad afzeggen als één van haar teven loops zou worden vlak vóór of tijdens een vakantie.

Ze heeft 2 teven, dus 2x 3 weken loops per teef per jaar = 12 weken geen opvang ivm loopsheid.

Dan nog 2 nesten pups per jaar a 8 weken per keer is 16 weken gesloten ivm pups.

Sus 8 maanden per jaar gesloten... -:(-

En dan kan ik de "rotzooi" opruimen.

Ik zoek wel een andere oppas, wel jammer want er zit er géén zo dichtbij in de buurt.

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 15:05

Beter een goede iets verder dan slechte dichtbij ;)
Maar ze kan dat beter in haar verhaaltje erbij zetten..

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 15:19

Hé wat vreemd ja.

Ik ga bij die huisoppas daar geen hele dagen zijn hoor heb ik ook duidelijk aangegeven. Ik moet toevallig maar 6u werken in dat weekend maar ik heb andere verplichtingen. Maar de hond kan vrij lang alleen.

Wij zoeken trouwens ook altijd een huisoppas als we weg zijn. Onze kat is te oud om zo lang zoveel alleen te zijn.

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-20 15:29

Ik had eerst 30 euro voor een huisoppas, dus dat ik daar bleef slapen.
Alleen uiteindelijk bleek dat het mij altijd zoveel tijd en energie koste dat ik het niet meer aanbied. Enkel nog bij mensen waar ik al eens geweest ben doe ik dit wel, dat zijn dan de vaste klanten.
Ik krijg wel eens aanvragen er voor nog maar die wijs ik dan ook af.

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 15:30

Mariposa11 schreef:
Beter een goede iets verder dan slechte dichtbij ;)
Maar ze kan dat beter in haar verhaaltje erbij zetten..


Is niet via pawshake maar echt een officiële hondenopvang met eigen site enzo.

Was het via pawshake, had ik er ook niet moeilijk over gedaan.

Maar als jij je bedrijf aanbied als zijnde opvang...

Edit: nu dus kijken of ik via pawshake iets kan vinden.

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-20 15:34

Succes Mvdende!
Vreemd verhaal inderdaad, ik hoop dat je een fijne oppas vindt op Pawshake dan :D

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:11

poes schreef:
Hé wat vreemd ja.

Ik ga bij die huisoppas daar geen hele dagen zijn hoor heb ik ook duidelijk aangegeven. Ik moet toevallig maar 6u werken in dat weekend maar ik heb andere verplichtingen. Maar de hond kan vrij lang alleen.

Wij zoeken trouwens ook altijd een huisoppas als we weg zijn. Onze kat is te oud om zo lang zoveel alleen te zijn.

Wat is dan voor jou een huisoppas? Iemand die er dan vanaf een uur of 5 is en dan blijft slapen?

mvdende wat raar zeg dat mensen dat zoiets aanbieden als het eigenlijk niet kan! Het is dat ik in een studentenkamer zit.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:30

Zoiets ja. Sowieso er slapen en wel een of meerdere dagdelen aanwezig. Voor een hond vind Ik het anders dan andere dieren. Voor onze kat is het prima als er s avonds iemand een paar uur op de bank heeft gezeten en er slaapt.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:34

Blijven slapen vond ik op zich nog leuk aangezien ik 's avonds niet veel honden had. Vaak ging ik rond 17-19u naar de hond, en keerde ik tegen de middag terug naar huis om met de andere honden te wandelen. Maar overdag oppassen lijkt me vervelend op de een of andere manier. Dan hou ik de hond (als het een kat is gaat het natuurlijk moeilijker) liever bij mij thuis of ga ik 2x per dag wandelen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 21:25

Ja idem ik wil er overdag ook niet voor moeten thuisblijven. Daarom wil ik wel makkelijke honden die wat langer alleen kunnen of mee kunnen op pad.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 18:54

Net gaan kennismaken met de hond voor volgend weekend. Hele grote enthousiaste jonge hond. Moet even goed puzzelen in mijn planning zodat hij niet te veel alleen zit maar lijkt me verder erg leuk. Wel een beetje spannend ook!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 22:48

Vandaag 5 bezoeken :') en gewerkt daarnaast. Vond het prima te doen. Eentje liep vandaag af na 18 dagen. Toch even slikken na zoveel dagen afscheid. Eentje was 2 Britten die mij niet leuk vinden dus niet lang gebleven :') eentje op een woonboot met echt heerlijke katten, eentje is echt zo’n clowntje :D alles bij elkaar vind ik het erg leuk om te doen. De dag afgesloten met eten bij de Libanees die we ontdekt hebben door een vorige oppas klus _/-\o_

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 22:53

Lekker bezig! Is het te doen 5 bezoeken? Niet voor een week lijkt mij :P
Ik heb vanaf vandaag de kat met verlatingsangst. Hij is best lastig :o Erg dominant. Als ik op de bank zit valt hij mijn benen aan en zodra ik ga lopen door het huis blijft hij letterlijk voor mijn voeten lopen _O- Toen ik het waterbakje op de grond wilde zetten dook hij op mijn hand waardoor het water op de grond lag :') Met mijn stem verheffen helpt niet echt. Ik denk dat deze kat gewoon teveel energie heeft voor de kleine ruimte waar hij in zit. De eigenaren gaan waarschijnlijk ook een nieuw huisje voor hem zoeken.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 22:59

Klinkt als een felle kat.

Ik vond het prima te doen ja! We zijn ook nog gaan aperitieven en op resto geweest en toch best lang op elke plek geweest.

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 18:29

Oké, net een aanvraag voor morgen. Mn eerste keer een reservering dus we gaan het meemaken.

Een Labrador, hopelijk matched het oké met Skip. En anders is mn beneden verdieping groot genoeg om de 2 uit elkaar te houden.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 18:37

Spannend!

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 19:36

Succes!!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 19:43

Leuk succes!

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:33

Ik zit te wachten totdat Romeo wordt gebracht. Hadden 10 uur afgesproken, vanmorgen berichtje gekregen 10:30 en krijg net een berichtje 11 uur. Ivm file? Terwijl Google Maps helemaal geen file aangeeft in heel Nederland?

T zal wel. Alleen hoop ik wel dat ze hem vanavond om 18:00 weer komt ophalen en dat dát niet straks ook 20:00 is ofzo...

Hoe gaan jullie daar mee om? Reken je extra na een bepaalde tijd als het heel erg uitloopt? Kijk een kwartiertje ofzo kan gebeuren, maar ik hoop eigenlijk echt wel dat Romeo vanavond om 19:00 echt weer terug naar huis is. Dan kan ik eten gaan koken en zo.

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-20 11:07

Als je een eindtijd hebt afgesproken dan zou daar wel rekening mee gehouden moeten worden ja. Ik ben zelf altijd redelijk flexibel het maakt mij nooit zoveel uit qua tijd maar het is wel prettig als men zich aan de afspraken houdt natuurlijk.

Waarom zou je niet kunnen koken dan ondertussen?

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 17:39

LilChar schreef:
Als je een eindtijd hebt afgesproken dan zou daar wel rekening mee gehouden moeten worden ja. Ik ben zelf altijd redelijk flexibel het maakt mij nooit zoveel uit qua tijd maar het is wel prettig als men zich aan de afspraken houdt natuurlijk.

Waarom zou je niet kunnen koken dan ondertussen?


Ondertussen is Romeo er al de hele middag.

Direct na aankomst zijn we naar het omheinde losloopgebied geweest en hebben de hondjes lekker kunnen spelen.

Romeo heeft alleen geen luisterende oren :roll: en zoals wel vaker bij Labradors: een enorme eetlust! Moet echt opletten dat ik geen eten laat liggen op het aanrecht ofzo want hij pakt het dan gewoon.

En helaas waar ik al bang voor was: ze zou hem tussen 16 en 17 op komen halen, dat werd 16:45. Prima! Even later een apje dat het 17:30 werd en net wéér een apje dat het nu 18:00 gaat worden.

Ondertussen had ik wel al een andere afspraak gemaakt vanavond om 17:15... Omdat ze bij het afgeven echt zei dat ze Romeo optijd weer zou ophalen... {:)-:(

Ik durf met Romeo in de buurt geen eten te koken, want hij jat zo de pan gehakt van het vuur af als ik me even omdraai.

(Skip jat nooit iets, ik ben er niet helemaal aan gewend dat een hond wel jat)

Ook is Skip ronduit druk, en moet ik continu tussen springen want mijn springveer weet niet van ophouden.