Nieuwe baan zonder ervaring

Moderators: EvelijnS, Hanmar, benangelique, Polly, Dani, Shanna, khirshanta

ruitje

Re: Nieuwe baan zonder ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 21:35

Het is de week van zorg en welzijn, mijn werkgever zit ook veel in dordrecht. Veel LVB en ook NAH dagbestedingen bijv. Er is echt veel meer in de zorg dan ADL. Ik stuur je een PB :)

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 21:49

Is een leer-werk traject HBO/MBO verpleegkunde geen optie? Veel ggz-instellingen bieden hier opleidingen voor aan, waarbij je 32 uur werkt en daarnaast 1 dag school hebt. Hier zie je met veel verschillende leerplekken ook veel verschillende afdelingen en soorten werk.
Binnen de GGZ is een groot deel van je werk als verpleegkundige de ondersteuning en begeleiding van cliënten. Vaak bieden ze baangarantie aan na de opleiding.

Ik denk verder dat je binnen de zorg (bijna) niet ontkomt aan het onregelmatige werk.

It's the imperfection that makes us beautiful

Jolandeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-19 22:20

Unoo schreef:
Is een leer-werk traject HBO/MBO verpleegkunde geen optie? Veel ggz-instellingen bieden hier opleidingen voor aan, waarbij je 32 uur werkt en daarnaast 1 dag school hebt. Hier zie je met veel verschillende leerplekken ook veel verschillende afdelingen en soorten werk.
Binnen de GGZ is een groot deel van je werk als verpleegkundige de ondersteuning en begeleiding van cliënten. Vaak bieden ze baangarantie aan na de opleiding.

Ik denk verder dat je binnen de zorg (bijna) niet ontkomt aan het onregelmatige werk.

Verpleegkundige wordt inderdaad wel wat meer aangeboden, alleen ik dacht dat dat ook echt om de zorg ging. Daar ga ik eens gelijk even naar kijken :j

Ruitje heeft een superleuke doelgroep :D Alleen helaas een heel stuk uit de buurt, maar zoiets lijkt me heel gaaf. Dan kom ik toch steeds weer uit met kinderen met dagbehandeling of bso met een beperking :D Supertof lijkt me dat.

~When someone hurts you, cry a river, build a bridge and get over it!

SusanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 23:07

Jolandeee schreef:
Ja dat klopt. Dat is iets wat ik eerst zonder probeer, en mocht er niets te vinden zijn ben ik zeker bereid om nachtdienst te draaien. (Als laatste optie :D ) maar dan heb je in ieder geval een rooster en weet je van te voren wanneer je werkt en dan kan je gewoon je prive leven inplannen.

Gesprekken, therapie, bso, kinderopvang, dagopvang voor verstandelijk beperkten, kinderen met ontwikkelingsachterstand of autisme oid is allemaal overdag toch? Of denk ik nou echt zo doorzichtig. :+

Dat bestaat idd alleen zijn daar veel minder vacatures in te vinden. Meeste mensen zijn nu eenmaal nodig in de woonzorg.

Hocus Pocus (Cabrio van de Heffinck x Ramiro Z)

Kilian * Chaplin du Keske Z * Cato * we zullen jullie nooit vergeten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:11

Luxorvalkje schreef:
Als ik het goed begrijp heb je nu geen rooster :?

Een vriendin van mij doet volgens mij ongeveer wat jij doet, en die krijgt haar rooster een maand van tevoren.

Is een andere werkgever geen optie? Of heb ik niet de juiste ‘hoek’ voor ogen?

Hoe dan? Want je zit in de kraamzorg altijd met ‘op wacht staan’. Dus rond de uitgerekende datum van iemand moet je paraat staan, maar heb je geen flauw idee wanneer je moet beginnen. En dan moet je pas als je bij een gezin komt afspreken welke uren je komt. Sommigen willen je het liefste ‘s morgens vroeg, en anderen weer pas halverwege de dag tot ‘s avonds. En sommigen willen je halve dagen en langer, en anderen hele dagen en korter. En de eerste dag ben je altijd veel langer. En je wordt ‘s nachts uit je bed gebeld voor bevallingsassistentie.
Je kan helemaal niet een maand van tevoren een rooster maken, omdat je nooit weet wie wanneer zal gaan bevallen.

Maar iets anders in de zorg met wel vaste uren: een paramedisch beroep? Maatschappelijk werk ofzo. Die werken ook in allerlei instellingen, maar met meer vaste uren en iig niet ‘s nachts.
Alleen een soort bol-constructie heb je niet op het HBO. Sommige opleidingen zijn wel duaal te doen. Dan doe je het via het ziekenhuis bv, en kun je daar solliciteren op een opleidingsplek voor iets.
Maar de dingen die jij noemt zijn eigenlijk niet duaal te vinden.

[o]

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 14:18

En als kinderverpleegkundige in de thuiszorg?

Zelf werk ik in de thuiszorg als VZ ig, nou is onze doelgroep ouderen maar je hebt dus ook kinderthuiszorg.

Bij onze organisatie hebben we een speciaal nachtteam, ik werk dus geen nachten, enkel dag en avonddiensten ( en weekenden ).
Weet niet of je dat iets vind, maar wellicht scheelt het al HEEL veel als je geen nachten hoeft ?
Wij weten ons rooster ruim op tijd.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Volg Nestor de Duitse herder, Koda Jr. de tamaskan wolfhond & Bailey de Europese korthaar op Instagram.

Jolandeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-19 11:46

Ik schop hem even omhoog!

Heeft iemand enig idee waar je deeltijd kan studeren in de psychologie? Dus dat je zonder ervaring kan beginnen en tegelijkertijd werken?

Dus zeg maar Werken leren op HBO niveau in de psychologie?

~When someone hurts you, cry a river, build a bridge and get over it!

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 01:25

1
Laatst bijgewerkt door snoetie op 16-04-19 01:29, in het totaal 1 keer bewerkt

кαѕρєя voor altijd мιנи ℓιєνєℓιиg :+:

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 01:28

Ik werk in de gehandicaptenzorg.

Binnen onze organisatie hebben we veel (LVB) groepen, waar vooral begeleid wordt. Ook hebben we veel dagbesteding die tijdens kantooruren plaatsvinden, veelal wel gekoppeld aan een woongroep.
We hebben bijvoorbeeld een groep (YIP bij Koraalgroep) waar jonge LVB meiden wonen met psychiatrische problematiek die slachtoffer zijn van mensenhandel en/of prostitutie.

nachtdiensten zijn bij ons aparte vacatures, in principe werk ik tussen 07-22. We werken met een basisrooster dat geldig is voor een jaar. ik kan dus een jaar vooruit plannen.

Binnen de gehandicaptenzorg zijn veel van dit soort groepen, en er staan ook veel vacatures (en vacatures voor leerlingen), maar ik woon wel in zuidlimburg. Misschien een idee om binnen deze richting te zoeken?

Om je laatste vraag te beantwoorden; binnen Mondiaan in Heerlen staan het soort vacatures dat je zoekt. Psychiatrie (ook kindergroepen) en leerlingvacatures. Wederom wel in zuidlimburg..

Ik ben overigens ook anderhalf jaar geleden binnen de organisatie gekomen zonder ervaring, als leerling. En ben inmiddels al in het bezit van een MMZ4 diploma en een hele leuke baan :D

кαѕρєя voor altijd мιנи ℓιєνєℓιиg :+:

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 06:09

Jolandeee schreef:
Ik schop hem even omhoog!

Heeft iemand enig idee waar je deeltijd kan studeren in de psychologie? Dus dat je zonder ervaring kan beginnen en tegelijkertijd werken?

Dus zeg maar Werken leren op HBO niveau in de psychologie?

Er zijn een paar studies op hbo niveau op deeltijd, of iig in de avonden. Vaak moet je daar echter al wel werk hebben. Maar psychologie wordt lastig die had die optie 6 haar geleden op de HAN in ieder geval niet. Goed informeren bij de opleiding en wat organisaties benaderen of ze er voor open staan is misschien een optie. Bij onze werkgever (ggz psychiatrie) kom je met die hbo opleiding niet meer binnen. Je kan je met die opleiding ook niet meer registreren bij het skj wat veel ggz instellingen wel vragen

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 07:23

en als je nu eens een bbl opleiding gaat volgen als verpleegkundige? en dan probeert werkzaam te komen op het consultatie bureau of in het ziekenhuis op de polikliniek? Volgens mij is dat wel enigszins regelmatig zonder nacht gebeuren.

AnneJ1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 07:51

Bij mij op mijn werk zijn er meerdere HBO BBL’ers! Vanuit Social Work en vanuit SPH. Ik werk op een locatie voor mensen met een lverstandelijke beperking en gedragsproblematiek (autisme, borderline..). Super leuke doelgroep! Ik werk zowel op de dagbesteding (wat dagdiensten) als op de woning (wat avonddiensten zijn).
Misschien is zo’n dagbestedingslocatie wel een optie? PB me maar als je meer details wilt!