(vrijwilligers)werk met dieren in het buitenland

Moderators: Shanna, khirshanta, Hanmar, Amaryllis, Dani, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Damon26

(vrijwilligers)werk met dieren in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-19 15:38

Hoi,

Ik zou heel graag een tijdje naar het buitenland gaan om daar (vrijwilligers)werk met dieren te doen.
Mijn voorkeur gaat uit naar iets met honden of met wilde dieren.
Ik hoop dat jullie tips of ervaringen (positief of negatief) hebben die ik kan meenemen.

zoeeshuis123

Re: (vrijwilligers)werk met dieren in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 15:57

Ik ben deze zomer vijf weken in Spanje geweest als working student bij VDC Stud Farm. Via yardandgroom.co.uk kan je verschillende vacatures vinden voor dit soort werk met paarden en meer. Je mag me altijd een pb sturen voor meer info over hoe die specifieke stal was. :o

When we ride we never worry about the fall, I guess that's just the cowboy in us all...

casperzazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 16:00

Wil je in Europa blijven of welk continent vindt je anders leuk?
Alles met wilde dieren zul je (veel) voor moeten betalen, met honden en katten soms ook.
Wilde dieren als in leeuwen, apen, beren..?
Ik ken ontzettend veel plaatsen, wereldwijd maar vooral in Afrika. Workaway is ook een goede site

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 20:31

Ik ben vorig jaar naar Sofia geweest en daar heb ik een dag met asielhondjes gewandeld (animal rescue sofia). Ze zoeken daar altijd vrijwilligers. Het zag er allemaal heel netjes uit en aardige mensen en spreken ook goed engels. Daarnaast is Sofia echt een hele leuke stad. Ze hebben echt heel veel honden zitten, maar toen ik daar was hadden ze ook ezels en een pony. Hier kun je meer lezen: http://arsofia.com/volunteer/

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 20:44

skiathos dog welfare/shelter.

Ik ga elke zomer voor de katten, zie onderschrift.

http://www.skiathos-cats.org/
De katten van Skiathos staan op straat! Wij willen een nieuwe opvang realiseren en kunnen alle hulp gebruiken. Wil je ons ook helpen? https://www.youcaring.com/skiathoscatwe ... on-1022903

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 20:54

Google ff op asiels in de regio waar je heen zou willen. Ik denk dat (bijna) elk asiel wel extra hulp kan gebruiken!

[o] Lang niet alle asieldieren zijn beschadigd voor het leven. Op zoek naar kat/hond/knaagdier/vogel? Kijk eerst even hier! https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl/
Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 21:35

de ezelopvang op bonaire! hele leuke plek! ik heb hier ook geinformeerd toen ik op bonaire op vakantie was. als ik het me goed herriner krijg je kost en inwoning, qua werkdagen durf ik niet met zekerheid te zeggen of dat 5 of 6 dagen per week is. exacte werktijden weet ik ook niet meer. de eigenaresse van de opvang is een hele lieve vrouw en ik vond het een hele leuke plek!

Salina- Tennessee Walking Horse
instagram : DressageDanique

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 22:02

its_daantjee schreef:
de ezelopvang op bonaire! hele leuke plek! ik heb hier ook geinformeerd toen ik op bonaire op vakantie was. als ik het me goed herriner krijg je kost en inwoning, qua werkdagen durf ik niet met zekerheid te zeggen of dat 5 of 6 dagen per week is. exacte werktijden weet ik ook niet meer. de eigenaresse van de opvang is een hele lieve vrouw en ik vond het een hele leuke plek!

Ik heb hier in 2007/2008 (?) als stagiair gezeten en kan je geen plek meer áfraden dan deze. Verder info mag via pb :).

Eind februari verloopt mijn contract en ben ik ook even werkzoekend. Hopelijk vind ik snel wat, maar ik lees even mee!

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 14:19

Amyyy schreef:
Ik ben vorig jaar naar Sofia geweest en daar heb ik een dag met asielhondjes gewandeld (animal rescue sofia). Ze zoeken daar altijd vrijwilligers. Het zag er allemaal heel netjes uit en aardige mensen en spreken ook goed engels. Daarnaast is Sofia echt een hele leuke stad. Ze hebben echt heel veel honden zitten, maar toen ik daar was hadden ze ook ezels en een pony. Hier kun je meer lezen: http://arsofia.com/volunteer/

Nadia is ook een pracht mens met een hart van goud.
Martin de chauffeur is ook een bikkel, al meerdere keren overvallen onderweg maar
blijft de honden rijden naar hun for ever home in Europa.
Ik heb heb nog een hond van hun hier in de opvang.

Dus deze plek kan ik je zeker aanraden.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 15:50

wat me trouwens ook leuk lijkt, pippi's opvang op curacao. misschien daar eens informeren?

Salina- Tennessee Walking Horse
instagram : DressageDanique

Damon26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-19 23:45

Bedankt voor alle reacties! Ik ga ze zeker allemaal bekijken.
Ik heb niet echt een voorkeur voor een bepaald land of werelddeel. Het mag zeker ook buiten Europa.
Mijn contract loopt begin maart af en het lijkt me fijn om er even een tijdje tussen uit te gaan.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie