Afstuderen in 2019

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:36

Wat zijn sommige van julie al lang bezig :oo
Petje af hoor! Ik zit nu 3.5 jaar op de bachelor en ik hoop toch echt dat het over een half jaar gedaan is, ben er zo klaar mee :')

:D


Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:38

Ik ben al een jaar geleden begonnen met het onderzoeksvoorstel. En ik zit nu in de scriptie bij de resultaten en de analyse. Ik ben er ook wel klaar mee.
Straks mijn scriptiebegeleider bellen, hopelijk niet al te veel commentaar/feedback

We zijn er nog niet. Maar we zijn onderweg. Maar ineens houdt de weg op te bestaan.

Anoniem

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:39

Ik zit nu officieel in mijn zevende jaar studeren, ik ben met twee studies gestopt binnen een jaar en dit is mijn vijfde jaar Journalistiek. Valt op zich wel mee met de uitloop, heb uiteindelijk nog geen anderhalf jaar terwijl ik er bijna een heel jaar uit ben geweest door omstandigheden waar ik niet zo veel aan kon veranderen.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:45

Ik heb gisteren mijn scriptie ingeleverd en net al bericht gehad dat ik een Go heb voor mijn verdediging :D. Dat betekent dat ik in ieder afgestudeerd ben!

~ leef vandaag, want niemand heeft je een morgen beloofd ~

Selina

Berichten: 14252
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:49

DewiRox schreef:
Ik heb gisteren mijn scriptie ingeleverd en net al bericht gehad dat ik een Go heb voor mijn verdediging :D. Dat betekent dat ik in ieder afgestudeerd ben!


Wat goed! Dat doen ze snel dan

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:56

Pfff ik ben bezig met theoretisch kader en de cijfers die ik nodig heb staan precies niet op internet, kan ik de instelling weer gaan mailen.
Precies wat ik nodig had want ik was natuurlijk al zo ontzettend gemotiveerd |(

DewiRox schreef:
Ik heb gisteren mijn scriptie ingeleverd en net al bericht gehad dat ik een Go heb voor mijn verdediging :D. Dat betekent dat ik in ieder afgestudeerd ben!


Wauw dat weet je snel!
Wat goed, gefeliciteerd *\o/*

:D

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 15:35

Ja het was ook niet mijn bedoeling er zo lang over te doen, maar kwam mezelf in mijn eerste jaar van m'n master behoorlijk tegen, en ben eigenlijk de hele master bezig geweest met afwisselen van studeren en therapie. _O- :')

Gefeliciteerd Dewi!!!!!!

Ik ben me inmiddels door een zooi virale aandoeningen aan het worstelen. Of nou ja, artikelen over één specifieke virale aandoening.

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 17:11

DewiRox schreef:
Ik heb gisteren mijn scriptie ingeleverd en net al bericht gehad dat ik een Go heb voor mijn verdediging :D. Dat betekent dat ik in ieder afgestudeerd ben!

Gefeliciteerd! *\o/*

Raise a glass to freedom,
Something they can never take away,
No matter what they tell you.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 17:21

Nummus... het klonk even heel negatief je virale aandoeningen _O-

Ik zit op 13,5 jaar studeren ... en mijn supervisor helpt niet mee om het nu eens voorgoed af te ronden -O- Nog steeds geen reactie op mijn mail van maandag. Presenteren aankomende maandag kan ik dus wel vergeten. Heb maar weer gemaild "hallo, was mijn mail van maandag goed aangekomen". Super frustrerend dit.

Edit: Dewi .. wat super vlot je Go gehad al!! Gefeliciteerd *\o/*
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-01-19 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 17:21

DewiRox schreef:
Ik heb gisteren mijn scriptie ingeleverd en net al bericht gehad dat ik een Go heb voor mijn verdediging :D. Dat betekent dat ik in ieder afgestudeerd ben!


Wat fijn! Gefeliciteerd :D

Westhof

Berichten: 2900
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 17:23

DewiRox schreef:
Ik heb gisteren mijn scriptie ingeleverd en net al bericht gehad dat ik een Go heb voor mijn verdediging :D. Dat betekent dat ik in ieder afgestudeerd ben!

Super, gefeliciteerd :D

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 18:52

Thanks meiden! Ik had 2 weken geleden al mijn volledige scriptie een keer ingeleverd voor feedback natuurlijk. Had nog wel dingen aangepast, maar ze wisten toen natuurlijk al een beetje of het voldoende was. Dus denk niet dat ze het nog heel precies hebben doorgelezen allemaal.

~ leef vandaag, want niemand heeft je een morgen beloofd ~

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 21:17

DewiRox gefeliciteerd ! Heerlijk gevoel moet dat zijn.

Ik heb anderhalf uur met scriptiebegeleider gesproken. Alles zit zo’n beetje wel in de scriptie, tot en met de analyse. Maar het ontbreekt nog aan structuur, overzicht, sommige dingen staan op de verkeerde plek. Mijn schrijfstijl moet op sommige punten professioneler. Oh, er zitten wat dubbelingen/ herhalingen in.
Genoeg feedback om weer door te gaan.

We zijn er nog niet. Maar we zijn onderweg. Maar ineens houdt de weg op te bestaan.


Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:10

idinn schreef:
Nummus... het klonk even heel negatief je virale aandoeningen _O-


Ik voelde me er op dat moment ook zeer negatief over dus dat kan kloppen! _O- :') Nee was onbedoeld grapje.

En jeetje 13,5 jaar! Ook problemen gehad onderweg? Lekker dat die supervisor dan niet opschiet.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-19 11:07

Blegh ik heb deze week nog tentamens. Ik heb echt het gevoel dat mijn hoofd gewoon vol zit en dat er een mannetje bij de ingang staat die zegt "sorry, kan niks meer bij, jammer" :')
Het. Lukt. Gewoon. Niet.

Als ik deze tentamens niet haal moet ik echt even gaan praten met de coordinator van de master, of ik niet vervangende opdracht(en) kan doen ofzo… Tentamens ben ik gewoon zó belachelijk slecht in :o

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 13:05

Ja op een gegeven moment is je hoofd vol ofzo en dan gaat alle kennis die je al had verzameld rondkolken en dan los van elkaar staan en wordt het een chaos. _O-

En tja... tentamens, pfff. Niet iedereen is goed in toetsen maken, maar wel goed in de stof, dus dat vind ik ook altijd lastig.

Captain

Berichten: 21358
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 13:11

Ik kan me niet eens meer herinneren wanneer ik mijn laatste tentamen had...? :oo 2 jaar geleden denk ik.. Met de minor.. Daarna alleen nog maar beoordeeld a.d.h.v. verslagen. Veel prettiger!

daffieduck83

Berichten: 1745
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 13:15

Ruilen, ik wil best een tentamen maken in plaats van de drie verslagen die ik aanstaande vrijdag af moet hebben. Twee zijn er voor driekwart af en ga ik wel op tijd af hebben en zijn ook nog een soort nuttig. Het derde verslag is echter echt tijdverspilling en ben ik nog niet eens aan begonnen.

De truc is dansen op de gulden middenweg, dat red ik nog maar net.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-19 16:24

daffieduck83 schreef:
Ruilen, ik wil best een tentamen maken in plaats van de drie verslagen die ik aanstaande vrijdag af moet hebben. Twee zijn er voor driekwart af en ga ik wel op tijd af hebben en zijn ook nog een soort nuttig. Het derde verslag is echter echt tijdverspilling en ben ik nog niet eens aan begonnen.

Kom maar door := bij verslagen is tenminste de hoeveelheid werk die je erin stopt nog enigszins evenredig met je eindcijfer.
Bij tentamens moet ik maar hopen dat het meevalt. (Want nee, hoeveelheid uren erin gestoken is bij mij absoluuut niet evenredig met de uitkomst van het tentamen := Ik heb tentamens gefaald waar ik een veelvoud van de gestelde studielast erin had gestoken en 5 punts tentamens gehaald waar ik 2 dagen van tevoren was begonnen. Dus ja. := )

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 17:05

Ik moet vandaag twee eindopdrachten inleveren maar ik heb zo'n vreselijke rot week achter de rug dat dat me niet gaat lukken. Dan maar negatief studieadvies, oops.

Korter.

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:03

Hier zijn de deadlines ook alweer begonnen!
Laatste 2 weken van mijn minor *\o/*

:D

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:23

Mijn kleine tentamentje van anderhalve week geleden heb ik gehaald zag ik! Dus ik heb m'n röntgencertificering alvast binnen. :')

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:15

Ik maak echt veel liever tentamens dan verslagen :') in elk geval als het meerkeuzevragen zijn, en daar zijn mijn docenten gelukkig nogal dol op.
Al kan ik deze tentamenperiode sowieso niet klagen, met 4 tentamens in 3 weken tijd :')

Oh, wat ik me nog afvroeg: hoeveel woorden mocht/moest jullie (bachelor)scriptie hebben?

Raise a glass to freedom,
Something they can never take away,
No matter what they tell you.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-19 12:14

MC is hier echt niet te doen :o Als je dan 1 klein foutje in je uitwerking hebt kom je al op een fout antwoord, en vaak is er geen tijd om de hele berekening opnieuw te doen, dus dan moet je gokken. Terwijl op een gewoon tentamen je ook nog punten kunt krijgen voor je uitwerking.
Op de hogeschool waren ze daar overigens extreem streng in, daar deden ze niet aan uitwerkingspunten omdat dat in het echte leven ook niet zo werkt. Maar aan de andere kant, in het echte leven zit je je project ook niet uit te werken in een ruimte met honderden anderen maar zonder overleg, internet of aantekeningen :=

Oja niet te vergeten; de gokkansregel op tentamens. Je moet (hier iig) 25% goed hebben voor een 1. Ik heb morgen een tentamen waarbij je dus maximaal 6 van de 20 vragen fout mag hebben anders heb je een onvoldoende :n En dat terwijl de vorige keer veel mensen het überhaupt nauwelijks af kregen. Dat wordt heeel spannend dan.
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 21-01-19 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Aight
Berichten: 3187
Geregistreerd: 01-11-08

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:16

Ik meld me hier ook maar even, doe nu een master in Maastricht, en hoop idd van de zomer af te studeren. Nu bezig met het onderzoeksvoorstel schrijven, en in april pas echt beginnen met de stage/thesis.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Renee1991 en 80 bezoekers