Het solicitatie topic!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Re: Het solicitatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 14:10

Drie goede en drie minder goede competenties kunnen noemen, inclusief praktijkvoorbeelden.

Daarnaast je CV nagaan en bekijken hoe jouw leer- en loopbaan is verlopen, waar je trots op bent/wat je anders had willen doen.

heb vertrouwen, houd moed


Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 16:37

Resistance schreef:
Het zijn bekenden, en ze hadden speciaal gevraagd of ik kwam solliciteren...


Die mensen verbazen je vaak het meest... Breek me de bek niet open :roll:

Heel vervelend voor je...

Edit: Voor TS nog iets dat mij te binnen schiet, ontwijk woorden als 'LEUK'. De functie lijkt mij 'leuk', ik vind het 'leuk' om... Leuk klinkt heel oppervlakkig (en heeft weinig betekenis) en er zijn andere woorden die het verhaal veel sterker te maken!
Laatst bijgewerkt door Pistasche op 11-01-19 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

heb vertrouwen, houd moed

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 22:47

belle_boef schreef:
Saleisha schreef:
Je cv en brief (en eventuele referenties, cijferlijsten, schrijfsels etc. ) geprint meenemen. Een pen en een opschrijf boekje.


Dat kan ik niet waarderen. Komt op mij over als “kijk eens hoe goed ik op papier ben”


Vind ik niet. Is toch gewoon kwestie van spullen op orde hebben. CV en motivatie (cijferlijst niet :+ ) neem ik ook altijd uitgeprint mee een aantal keer. Voor iedere gesprekspartner één en als ze er iets over vragen kan ik ook direct meekijken.

heb vertrouwen, houd moed

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 23:41

belle_boef schreef:
Maar je kent je CV toch wel? En je weet op wat voor functie je hebt gesolliciteerd. Dat zit toch in je hoofd?


Bij wat voor functies neem je dat wel mee? Welke branche? Misschien verklaard dat ook het verschil van visie?


Nee ik ken mijn CV niet 8)7 Tuurlijk ken ik mijn CV wel.

Maar hij is inmiddels wel wat uitgebreider dus een papiertje achter de hand lijkt me nooit verkeerd (en nee, niet als ‘spiekbrief’ maar als hulpmiddel).

Het laat zien dat je goed voorbereid bent, dat vind ik het belangrijkste. HBO commerciele functies.

heb vertrouwen, houd moed


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 42 bezoekers