"oud barendrechters"

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
zoeteruiter

Berichten: 16
Geregistreerd: 15-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 23:32

Heeft een ieder deze topic de sporren gegeven en er in volle galop vandoor gegaan?


windhond

Berichten: 1148
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: gieterveen

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-17 15:42

Nee hoor heb je foto's gevonden op facebook?

Mousmous
Berichten: 1507
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:05

Was Marfleet, daarvoor manege Hak? Daar liep Joop de Jong ook. En meneer van Vliet gaf les. Hij reed zelf op de schimmel Pico. En de favoriete pony was een valkmerrie Bella. Daar mocht je altijd mee voorop rijden. De tuigpaardhengst Liberty Light stond er, En de hengst Hornet.
Maar ja, ik praat wel over de jaren 60 :D

windhond

Berichten: 1148
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: gieterveen

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-17 17:05

Toen was ik nog niet in de maak.

Mousmous
Berichten: 1507
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 18:40

En dan praat jij over 'oudjes' :D :) :)

windhond

Berichten: 1148
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: gieterveen

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-17 20:12

Hahaha

zoeteruiter

Berichten: 16
Geregistreerd: 15-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 09:42

Manege Marfleet is ontstaan uit manege Hak nadat deze was afgebrand. Heb geen foto's van facebook gevonden omdat ik niet op facebook zit.

windhond

Berichten: 1148
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: gieterveen

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-17 10:19

Oh dan zal het niet gaan want volgens mij is het een gesloten groep

zoeteruiter

Berichten: 16
Geregistreerd: 15-02-17

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 00:38

Is het mogelijk om wat oude foto's van marfleet in deze topic te zetten?

windhond

Berichten: 1148
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: gieterveen

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-17 10:52

Ik zou echt niet weten hoe ik dat moet doen. Ben niet zo handig wat dat betreft

zoeteruiter

Berichten: 16
Geregistreerd: 15-02-17

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:51

Jammer zeg. Had het wel leuk gevonden om weer wat van die goeie ouwe tijd terug te zien.
Is er iemand die dit leest en ons kan helpen?

DolleBokker

Berichten: 167
Geregistreerd: 11-08-12
Woonplaats: Den Hout

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:59

Hoi, ik hoor ook min of meer wel bij deze oudjes, ik ben beginnen met rijden bij Rob en later ook les gehad van mijnheer van Dijk. Ik was toen een jaar of 6 en volgens mij is de manege 1 of 2 jaar nadat ik daar begon overgenomen door Filip dus mij kennen jullie waarschijnlijk niet maar mijn ouders misschien wel. Mijn ouders (Hans en Nel Renner) zaten in de woensdag avond les ik was toen nog te klein om zelf te mogen rijden maar ik kwam al wel vaak mee om naar de les te kijken. Mijn vader zat vaak op Morningstar aar heeft niet zo lang gelest, rondjes rijden in de bak vond hij niet zo, mijn vader is meer van de buitenritten. Mijn moeder heeft ook jaren in verschillende lessen gereden en later ook in de kantine achter de bar gewerkt.

Ik weet ook nog dat die oudere vrouw (mevr van Erkel dacht ik) ook in die lessen mee reed en bijna altijd op Baily zat. Ik heb zelf ook nog op paddy een voltigeles gedaan.

ik heb nog foto's van oude lessen uit die tijd, maar alleen van de pony's. Ik zal eens kijken of ik ze op bokt krijg.

zoeteruiter

Berichten: 16
Geregistreerd: 15-02-17

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:56

Hai dollebokker zou te gek zijn als je oude foto's op deze topic zou kunnen zetten. Dan krijgt het verleden iets levendigs. Ben reuze benieuwd of het gaat lukken.

DolleBokker

Berichten: 167
Geregistreerd: 11-08-12
Woonplaats: Den Hout

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 02:42

Ik ga dit weekeind op zoek, we zijn pas verhuisd en ik weet waar de dozen met foto's staan maar ik moet ze nog uitspitten.

zoeteruiter

Berichten: 16
Geregistreerd: 15-02-17

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 20:26

Ben benieuwd, welke foto's je gaat laten zien.

Gloproma
Berichten: 5
Geregistreerd: 27-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:09

Kent iemand uit de periode 1975/1980:
- Jacques Ardon (boekhouder). Was toen een dertiger en kwam veel op Marfleet. Hij ging om met Anne Eckhardt.
- Anne Eckhardt had/reed op "Van Tienen"(een vos) en kocht in die periode de "Pericles" van Jack Leys.
Anne kreeg les van Joop de Jong.
- Pedro Eckhardt (Anne's broer,stond veel achter de bar.
Andere namen die me te binnen schieten:
- Dochter van van Reym (voornaam ben ik kwijt.
- Ton (Was Opel sub dealer op Barendrecht) achternaam ben kwijt.
- Gebr.Klootwijk
- Loes (achternaam ben ik kwijt) werkte daar en ging later om met Jacques Ardon. Waarschijnlijk is ze met hem getrouwd.

Komen die namen bekend voor en weet iemand misschien wat aanvullende herinneringen?
Daar ik diverse personen uit vroeger tijden probeer op te sporen, ben benieuwd of U iets weet over met name Jacques Ardon.
M.vr.gr Hans

windhond

Berichten: 1148
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-21 19:48

Met de Opeldealer bedoel je Koolaard. Zowel vader als zoon leven niet meer . Ook Leys is overleden.


jochem66
Berichten: 2
Geregistreerd: 13-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 20:32

Wat leuk om dit te lezen, heb ook bij Marfleet gereden,in 1978 begonnen op Willem,weet Notwin, Paddy, Blitz, Doesy,Redevel,Revan, en later Orlon, Lapaz,Annabel, en idd les gehad van degene die hier genoemd zijn, mw Slootheer, haha moest je rijden met een gulden tussen het zweetblad en je knie.
Ergens heb ik nog boekjes liggen, met van wie ik wanneer les had en op wie ik reed, hoe het ging, en wat we moesten doen erg leuke tijd gehad. Nu woon ik vlakbij het duingebied van NH en rij daar nog steeds, nu op m'n eigen paard

Jojo2587
Berichten: 41
Geregistreerd: 25-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 23:01

Ik ben ook opzoek Gerda van Oort, die geeft alle lessen bij ‘hippisch centrum Barendrecht’

Vraag me ook om wat gaat ze nu doen?

eukje

Berichten: 329
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Rhoon

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 15:27

Gerda geeft daar al geen les meer sinds 2012, toen Filip de boel weer is gaan runnen.

Volgens mij weet niemand waar zij gebleven is,met de noorderzon vertrokken destijds geloof ik.
Zelfs haar eigen paard heeft ze achtergelaten....

<3 Olly 1996 -
Tycoon C 2000 -

RIP: Baron 1982 - 2012
RIP: Vincent 1979 - 2008

Jojo2587
Berichten: 41
Geregistreerd: 25-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:24

eukje schreef:
Gerda geeft daar al geen les meer sinds 2012, toen Filip de boel weer is gaan runnen.

Volgens mij weet niemand waar zij gebleven is,met de noorderzon vertrokken destijds geloof ik.
Zelfs haar eigen paard heeft ze achtergelaten....


Ja had gevraagd waar is Gerda gebleven en is wel idd naar noorder gegaan, haar paard is naar geslacht. Heb ik ergens gezocht bij Facebook en Instagram, kon nergens te vinden |(

En Bobby de Lokker ronde oktober of in november 2012 overleden.

Palermo19

Berichten: 2
Geregistreerd: 21-04-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 00:30

Grappig om te lezen , komt me allemaal bekend voor , alle pony en paarden namen , ben daar zelf begonnen met pony rijden in 1976 , daarna naar de paarden en uiteindelijk eigen paard , leuk om te lezen , tijd van me leven op deze manege gehad (PS ik was een van de weinige jongens daar )

eukje

Berichten: 329
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Rhoon

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:28

Heette je paard toevallig ook Palermo?
Want ik kan me heel vaag wel een paard herinneren dat zo heette...
En nu ik er goed over nadenk was die geloof ik idd van een man/jongen....

Het is ook allemaal zoooo lang geleden hahaha!

Rij je zelf nog nu?

<3 Olly 1996 -
Tycoon C 2000 -

RIP: Baron 1982 - 2012
RIP: Vincent 1979 - 2008

Palermo19

Berichten: 2
Geregistreerd: 21-04-22

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 08:23

Hoi, klopt ja mijn paard hete palermo , heb hem toen gekocht van de manege na eerst tijdje geleased te hebben , heb hem uiteindelijk 19 jaar gehad , hij is 29,5 geworden , nee zelf rij ik niet meer , maar elk paard geeft nog steeds kriebels en herinneringen aan die leuke tijd op de manege , rij je zelf nog wel ??? En in welke periode was dat , ik ben zelf daar gekomen in '75 op de pony's en heb daar tot Filip Dros gestaan denk tot '99 , heb nog wat foto's zal er bij doen misschien wel leuk , mocht je zelf nog foto's hebben , als je ze wil delen graag , Gr Stefan Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

eukje

Berichten: 329
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 10:35

Jaaa, wat leuk die foto's! En zo herinner ik me idd Palermo!
Reed Judith hem ook niet?
Wat een mooie respectabele leeftijd heeft hij bereikt zeg!

Ik ben in Barendrecht gaan rijden op de manege pony's ik denk rond 1978.
Mevrouw Slootheer boorde mij toen een eigen pony door de neus: ze raadde het mijn ouders af voor een kind van die leeftijd! Ik was toen een jaar of 10/12 denk ik.
Rond mijn 16e (rond 1984) helemaal gestopt met rijden wegens gebrek aan motivatie.
Toen ik 22 was kreeg ik de smaak weer te pakken en ben ik weer begonnen. Toen was de manege inmiddels overgenomen door Filip.
Daarna diverse lease- en bijrijpaarden gehad op de manege.
Eind jaren '90 reed ik een Heerjansdam een grote schimmel, Zaragoss, die heeft ook jaren op de manege gestaan. Totdat alle pensioners eruit geknikkerd werden hahaha.
Toen deze was overleden ben ik weer teruggegaan naar de manege. Er stond daar toen iemand die werkte bij de bereden politie en die zocht een goed adres voor een dienstpaard dat met 'pensioen' mocht.
En zo kocht ik in 2000 mijn eerste eigen paard, Vincent.
Inmiddels werd de manege toen weer gerund door Gerda en Ruud omdat Filip ook de Hollandsche manege in Amsterdam runde.
De hele manege is toen in die periode ook verhuisd naar de nieuwe locatie omdat de oude afgebroken werd.
In april 2001 ben ik wegens ruzie met Gerda verhuisd met mijn paard naar de Hoge Devel in Zwijndrecht.
Daarna kwam er nog een ander politiepaard bij voor mijn man.
Dit paard is in 2010 met pensioen gegaan en ik kon zelf niet meer rijden vanwege een hernia.
Na mijn operatie dacht ik dat ik nooit meer zou kunnen rijden, het herstel duurde zo lang....
Maar in 2012 was ik er weer klaar voor!
Inmiddels was Filip weer terug in Barendrecht om de manege te runnen daar. Dus zat ik na mijn eerste bezoekje een week later weer op een paard!

En toen ging het helemaal mis: in februari 2013 kocht ik weer een paard. Een jaar later kocht mijn man er eentje, in 2017 kwam nummer 3 en in 2019 nummer 4! _/-\o_
Nummer 2 heeft wat artrose en staat als dure grasmaaier in Brabant oud te worden, de andere paarden staan in Zwijndrecht op de manege. In Barendrecht was het in 2015 weer mis gegaan door het verschrikkelijke gedrag van de partner van Filip, Armanda.

Dus ja, ik rij nog steeds hahaha!

Ik zal eens kijken of ik ook een paar oude foto's op kan snorren op zolder want op mijn telefoon staat niks!
De oudste is een foto van Vincent en Baron, in de tijd dat je nog zonder cap mocht rijden!
De schimmel is een grote Ier en het paard van mijn man.
Op de andere foto zit ik zelf op de vos, op de schimmel en bruine zitten de bijrijders.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



Maar ben jij al niet eerder dan 99 weggegaan, toen al die pensioners weg moesten?

<3 Olly 1996 -
Tycoon C 2000 -

RIP: Baron 1982 - 2012
RIP: Vincent 1979 - 2008


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mo_Noah en 6 bezoekers