Manege omgeving Tilburg

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Reneegorka
Berichten: 65
Geregistreerd: 31-01-21

Manege omgeving Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-21 11:30

Hoi!

Ik ben Renée; en ik ben nieuw hier, dus hoop dat het goed staat :o
Ik heb vanaf mijn 4de tot mijn 18de intensief gereden, en helaas gestopt ivm studie.
Nu ben ik 23, en mis ik het heel erg. Heb het afgelopen jaar een paard bij gereden, helaas is hij verhuisd en kon ik niet mee. Nu merk ik toch, na een lange zoektocht naar een ander paard, dat ik graag op zoek wil gaan naar een nieuwe goede manege (mijn oude stal is helaas gestopt ivm leeftijd eigenaren)

Hierbij dus mijn vraag, kent iemand nog een leuke manege/stal waarin ik veel kan doorleren (springen/dressuur) in de omgeving van Tilburg?
Ik hoor het graag! :D

Liefs


huricane
Berichten: 785
Geregistreerd: 05-01-09

Re: Manege omgeving Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 11:56

Hoi renée,

Wat voor een soort manege/stal zoek je?
Welke stal was je “oude stal”? Groot of kleinschalig.
Vind je het belangrijk dat de paarden veel buiten komen en dat de les groepen niet zo groot zijn.
Ik woon omgeving Tilburg, wellicht kan ik wat opties noemen als ik weer wat je ongeveer zoekt.

Reneegorka
Berichten: 65
Geregistreerd: 31-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-21 12:03

huricane schreef:
Hoi renée,

Wat voor een soort manege/stal zoek je?
Welke stal was je “oude stal”? Groot of kleinschalig.
Vind je het belangrijk dat de paarden veel buiten komen en dat de les groepen niet zo groot zijn.
Ik woon omgeving Tilburg, wellicht kan ik wat opties noemen als ik weer wat je ongeveer zoekt.


Hi!
Mijn oude manege was De Gulle Ruif in Heukelom, kleinschalig maar heb er veel geleerd! Ik vind het inderdaad wel fijn als de groepen niet te groot zijn, dus dat er wel goed naar ieder individu gekeken wordt. Als de groep groot is, en er wordt nog steeds goed op iedereen apart gelet, maakt mij dat weer niet zo heel veel uit. Ik wil vooral gewoon doorleren, dus dat er ook een diversiteit in de paarden zit waar ik veel van kan leren!

huricane
Berichten: 785
Geregistreerd: 05-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 12:21

Wellicht is een bijrijpaard iets voor jou?
Manege’s in de buurt van Tilburg zijn:
Manege hooijen in Tilburg
Manege thielen
Manege het zandeind in Riel.
Manege de vijf eiken.
In Goirle zit de heideruiter.
In Oisterwijk manege het halster.

Reneegorka
Berichten: 65
Geregistreerd: 31-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-21 12:30

huricane schreef:
Wellicht is een bijrijpaard iets voor jou?
Manege’s in de buurt van Tilburg zijn:
Manege hooijen in Tilburg
Manege thielen
Manege het zandeind in Riel.
Manege de vijf eiken.
In Goirle zit de heideruiter.
In Oisterwijk manege het halster.


Bijrijdpaard heb ik dus gehad, maar merk dat (ivm scriptie/afstuderen) ik niet de tijd heb om nu minimaal 3x per week te gaan. En veel eigenaren in de omgeving Tilburg dit wel eisen. Dus dan kan ik denk ik liever naar een manege gaan. :)
Manege Hooijen en Zandeind vond ik niet heel tof. Manege de vijf eiken bestaat volgensmij niet meer, en is een pensionstalling geworden. :D
Als iemand ervaring heeft met het halster, heideruiter of Thielen, hoor ik het graag. :)

ladydevil
Berichten: 81
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 19:07

Heb je aleen geschikte manege gevonden?
Ook ik zoek een goede manege omgeving Tilburg maar denk meer aan manege 't Halster of Roosberg.

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 09:33

Als je bij 't Halster meer richting springen wil houd er dan wel rekening mee dat je 2x per week moet lessen om mee te mogen doen aan de springles. Dat was tenminste zo toen ik er nog reed. De gewone lessen springen vrijwel nooit, of dat moet inmiddels veranderd zijn. Qua dressuur is het mijn inziens ook meer de basis dan echt doorleren.

Zelf ben ik bij 't Halster gestopt omdat ik het voor mezelf niet meer goed kon praten om deze manier van paarden houden te steunen (zo goed als de hele dag op stal), maar dat is volgens mij bij alle maneges hier in de buurt, behalve Van Loon maar die doen geen manegelessen meer geloof ik. Als ik nu nog een manege zou zoeken (heb een eigen paard inmiddels) dan zou welzijn voor mij een heel belangrijk punt zijn waardoor veel maneges af zouden vallen

Met de andere maneges hier in de buurt heb ik zelf geen ervaring

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Manege omgeving Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 09:40

Ik ben twee keer bij Thielen geweest voor zit competitie, hadden erg veel paarden. Ik weet niet hoe het daar nu zit met lessen etc maar toen waren er ook nog stands een paar.

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 09:50

De Vijf Eiken in Rijen is geen manege meer.


KirstenHorse

Berichten: 1286
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Manege omgeving Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 09:53

Heeft iemand een idee of je bij manege Thielen of een andere manege/stal in Tilburg paarden kan leasen?

Nelis M2+1


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Carowl en 2 bezoekers