Eerste paardrijles gehad

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Eerste paardrijles gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-19 19:18

Hoi!

Vandaag heb ik na 4 jaar gestopt te zijn weer een privéles gehad.
Na lang twijfelen of ik weer zou gaan lessen toch de knoop doorgehakt.
Ik heb een privéles gehad op Uniform, een Bwp uit 2000.

Hierbij wat videos van de les, ik ben echt weer een beginner, dus verwacht niet te veel!

Als iemand tips heeft hoor ik het graag.
Ik heb voornamelijk moeite met mijn hakken laag, en geen kapstokken hebben. Daarnaast vind ik doorzitten e.d. echt nog een verbeterpunt.

https://youtu.be/SfjlZMn8GV8

https://youtu.be/1NzYdYEjc0U

Daarna nog lekker gewandeld met Tessie, die totaal niet bang van vuurwerk is gelukkig!


Afbeelding

Afbeelding

Lucky Tess Tess(nmprsxamha) 3x WRAN champion 2023. Tweemaal zilver op WRAN NK 2022, eenmaal zilver op WRAN NK 2023.
Canamorkus Dam(kwpner) L4 + 18 punten! Met pensioen.


xChanelx
Berichten: 1918
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Eerste paardrijles gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 19:49

Wat leuk dat je weer bent gaan rijden! Veel plezier de komende tijd :)
En ik vind het er hartstikke goed uitzien hoor, na vier jaar niet op een paard te hebben gezeten. Lekker weer gaan oefenen en focussen op ontspanning, dan zal je versteld staan van het resultaat over een paar maanden.

Enjoy the little things in life, because one day you will look back and realize it were the big things.

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-19 20:01

xChanelx schreef:
Wat leuk dat je weer bent gaan rijden! Veel plezier de komende tijd :)
En ik vind het er hartstikke goed uitzien hoor, na vier jaar niet op een paard te hebben gezeten. Lekker weer gaan oefenen en focussen op ontspanning, dan zal je versteld staan van het resultaat over een paar maanden.

Bedankt! Plezier gaat zeker komen :) .
Ik heb al gemaild dat ik een nieuwe privéles wil inplannen, nu nog even wachten en daarna elke week in de groepsles!
Heb jij een tip met wanneer aangeven om in de groepsles mee te willen rijden? Wil niet de rest ophouden maar privé lessen kunnen alleen overdag en na de vakantie wordt dat lastig ivm school, en dan sluipt het lange wachten er een beetje in ben ik bang.

Lucky Tess Tess(nmprsxamha) 3x WRAN champion 2023. Tweemaal zilver op WRAN NK 2022, eenmaal zilver op WRAN NK 2023.
Canamorkus Dam(kwpner) L4 + 18 punten! Met pensioen.

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 20:03

Fijn dat je weer bent gaan rijden, paardrijden is zooo leuk :D

Voor iemand die 4 jaar niet gereden heeft ziet het er meer dan prima uit! Vooral lekker blijven lessen en plezier hebben.

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

Amber_anne

Berichten: 6898
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 20:04

Ziet er goed uit hoor ts en echt geen absolute beginner hoor. Je zou makkelijk in een beginners les mee kunnen rijden.

Wat zijn de reden van de elastieken die eraan hangen?

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-19 20:05

Amber_anne schreef:
Ziet er goed uit hoor ts en echt geen absolute beginner hoor. Je zou makkelijk in een beginners les mee kunnen rijden.

Wat zijn de reden van de elastieken die eraan hangen?

Bedankt! Ik ga dan zeker vragen in de volgende les of dat al mogelijk is!

Uniform is stijf en het is belangrijk voor zijn rug dat hij meer over de rug loopt is mij verteld.

Lucky Tess Tess(nmprsxamha) 3x WRAN champion 2023. Tweemaal zilver op WRAN NK 2022, eenmaal zilver op WRAN NK 2023.
Canamorkus Dam(kwpner) L4 + 18 punten! Met pensioen.

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-19 20:07

Veraaaaah schreef:
Fijn dat je weer bent gaan rijden, paardrijden is zooo leuk :D

Voor iemand die 4 jaar niet gereden heeft ziet het er meer dan prima uit! Vooral lekker blijven lessen en plezier hebben.

Helemaal mee eens :o . Ik was gestopt omdat ik een mini had gekocht, maar vond het wel weer eens tijd worden!

Lief, bedankt!

Lucky Tess Tess(nmprsxamha) 3x WRAN champion 2023. Tweemaal zilver op WRAN NK 2022, eenmaal zilver op WRAN NK 2023.
Canamorkus Dam(kwpner) L4 + 18 punten! Met pensioen.

pien_2010

Berichten: 43080
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 20:11

Amber_anne schreef:
Ziet er goed uit hoor ts en echt geen absolute beginner hoor. Je zou makkelijk in een beginners les mee kunnen rijden.

Wat zijn de reden van de elastieken die eraan hangen?


Sluit ik me volledig bij aan. Ik was in positieve zin verrast!

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-19 20:15

pien_2010 schreef:
Amber_anne schreef:
Ziet er goed uit hoor ts en echt geen absolute beginner hoor. Je zou makkelijk in een beginners les mee kunnen rijden.

Wat zijn de reden van de elastieken die eraan hangen?


Sluit ik me volledig bij aan. Ik was in positieve zin verrast!


Heel erg bedankt! :)

Lucky Tess Tess(nmprsxamha) 3x WRAN champion 2023. Tweemaal zilver op WRAN NK 2022, eenmaal zilver op WRAN NK 2023.
Canamorkus Dam(kwpner) L4 + 18 punten! Met pensioen.

xChanelx
Berichten: 1918
Geregistreerd: 05-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 20:44

fenijro_tani schreef:
xChanelx schreef:
Wat leuk dat je weer bent gaan rijden! Veel plezier de komende tijd :)
En ik vind het er hartstikke goed uitzien hoor, na vier jaar niet op een paard te hebben gezeten. Lekker weer gaan oefenen en focussen op ontspanning, dan zal je versteld staan van het resultaat over een paar maanden.

Bedankt! Plezier gaat zeker komen :) .
Ik heb al gemaild dat ik een nieuwe privéles wil inplannen, nu nog even wachten en daarna elke week in de groepsles!
Heb jij een tip met wanneer aangeven om in de groepsles mee te willen rijden? Wil niet de rest ophouden maar privé lessen kunnen alleen overdag en na de vakantie wordt dat lastig ivm school, en dan sluipt het lange wachten er een beetje in ben ik bang.


Dat vind ik lastig zeggen, omdat ik niet weet wat de kwaliteit van de privé- en groepslessen bij jullie is.
Vanaf het filmpje lijkt het alsof je prima zelfstandig kan stappen, draven, galopperen en sturen, dus dan zie ik je prima in een groepsles meerijden waarin je ook aan de slag kan gaan met echt rijden.
Stel dat de manege zegt dat je bij wijze van na 4/5 privélessen in kunt stromen in een halfgevorderdenles, dan zou ik dat doen, ipv nu overstappen naar een beginnerles.

Hoe lang heb je gereden voor je stop? Wat was je niveau toen ongeveer?

Enjoy the little things in life, because one day you will look back and realize it were the big things.

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-19 21:01

xChanelx schreef:
fenijro_tani schreef:
Wat leuk dat je weer bent gaan rijden! Veel plezier de komende tijd :)
En ik vind het er hartstikke goed uitzien hoor, na vier jaar niet op een paard te hebben gezeten. Lekker weer gaan oefenen en focussen op ontspanning, dan zal je versteld staan van het resultaat over een paar maanden.

Bedankt! Plezier gaat zeker komen :) .
Ik heb al gemaild dat ik een nieuwe privéles wil inplannen, nu nog even wachten en daarna elke week in de groepsles!
Heb jij een tip met wanneer aangeven om in de groepsles mee te willen rijden? Wil niet de rest ophouden maar privé lessen kunnen alleen overdag en na de vakantie wordt dat lastig ivm school, en dan sluipt het lange wachten er een beetje in ben ik bang.


Dat vind ik lastig zeggen, omdat ik niet weet wat de kwaliteit van de privé- en groepslessen bij jullie is.
Vanaf het filmpje lijkt het alsof je prima zelfstandig kan stappen, draven, galopperen en sturen, dus dan zie ik je prima in een groepsles meerijden waarin je ook aan de slag kan gaan met echt rijden.
Stel dat de manege zegt dat je bij wijze van na 4/5 privélessen in kunt stromen in een halfgevorderdenles, dan zou ik dat doen, ipv nu overstappen naar een beginnerles.

Hoe lang heb je gereden voor je stop? Wat was je niveau toen ongeveer?[/quote]

Ik reed vroeger ook op een andere manege, en bijrijdponys en dergelijke.
Ik was geen absolute gevorderde, maar ik wist wel wat ik deed. Ik zou mezelf half gevorderd inschatten.


Ik heb gemaild voor de volgende privé les, dat wordt 10 januari! We gaan dan gelijk even zitten voor de groepslessen, en ik ga me officieel inschrijven *\o/*

Lucky Tess Tess(nmprsxamha) 3x WRAN champion 2023. Tweemaal zilver op WRAN NK 2022, eenmaal zilver op WRAN NK 2023.
Canamorkus Dam(kwpner) L4 + 18 punten! Met pensioen.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Eerste paardrijles gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 21:12

Ziet er goed uit hoor,braaf diertje ook!
Leuk dat je weer begonnen bent

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-19 21:14

Hubbels schreef:
Ziet er goed uit hoor,braaf diertje ook!
Leuk dat je weer begonnen bent


Ja dat was hij zeker! Was al aangegeven, omdat ik zelf niet zo zeker was, was het heel fijn dat hij mijn fouten zo goed opving.

Lucky Tess Tess(nmprsxamha) 3x WRAN champion 2023. Tweemaal zilver op WRAN NK 2022, eenmaal zilver op WRAN NK 2023.
Canamorkus Dam(kwpner) L4 + 18 punten! Met pensioen.

Amber_anne

Berichten: 6898
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 21:14

Super leuk ts!

Even als side note, misschien dat je er al over nagedacht hebt hoor maar hoe zit het met het welzijn van de paarden op de manege? Komen ze genoeg buiten, genoeg ruwvoer, zien de zadels en hoofdstellen er goed uit?
Ik denk dat dit steeds belangrijker wordt in de huidige manier van paarden houden

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-19 21:21

Amber_anne schreef:
Super leuk ts!

Even als side note, misschien dat je er al over nagedacht hebt hoor maar hoe zit het met het welzijn van de paarden op de manege? Komen ze genoeg buiten, genoeg ruwvoer, zien de zadels en hoofdstellen er goed uit?
Ik denk dat dit steeds belangrijker wordt in de huidige manier van paarden houden


Ja daar heb ik zeker over nagedacht!

Ze staan allemaal op de paddock (in groepen, niet allemaal samen).
Je haalt ze uit de weide om te rijden en behalve als ze die dag nog lopen (dan blijven ze op stal) mogen ze terug op de weide.
Ze krijgen ook allemaal voldoende hooi en sommigen krijgen basisbrok bij als dit nodig is!
Ik ken de manege al een tijdje overigens, vriendin van mij rijdt er al.
Ook mogen ze maar max 2 uur (in uitzonderlijke gevallen 3 bij bijvoorbeeld een privéles van 30 minuten lopen) lopen en niet direct achter elkaar.

Zou geen manege willen kiezen waar ik zelf niet met mijn pony zou willen staan! Die staat overigens op een mooie weide met vrienden waar ze niet weg gaat, maar het gaat om het idee.

Lucky Tess Tess(nmprsxamha) 3x WRAN champion 2023. Tweemaal zilver op WRAN NK 2022, eenmaal zilver op WRAN NK 2023.
Canamorkus Dam(kwpner) L4 + 18 punten! Met pensioen.

Amber_anne

Berichten: 6898
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Eerste paardrijles gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 21:40

Wat super om te horen! Komt zeker goed op zo'n leuke manege

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-19 21:50

Amber_anne schreef:
Wat super om te horen! Komt zeker goed op zo'n leuke manege

Ja het is zeker een leuke manege!

Lucky Tess Tess(nmprsxamha) 3x WRAN champion 2023. Tweemaal zilver op WRAN NK 2022, eenmaal zilver op WRAN NK 2023.
Canamorkus Dam(kwpner) L4 + 18 punten! Met pensioen.

ikke

Berichten: 37520
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 22:17

Ziet er best netjes uit voor iemand die er vier jaar niet opgezeten heeft. Ja, het is hier en daar wat houterig, maar ik zou me daar niet te druk om maken; dat gevoel komt best snel weer terug :j

Succes met de spierpijn, morgen, maar laat je er niet door tegen houden.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-19 22:20

ikke schreef:
Ziet er best netjes uit voor iemand die er vier jaar niet opgezeten heeft. Ja, het is hier en daar wat houterig, maar ik zou me daar niet te druk om maken; dat gevoel komt best snel weer terug :j

Succes met de spierpijn, morgen, maar laat je er niet door tegen houden.


De spierpijn is wel beangstigend ja, heb nu al last van mijn zitbeenknobbels haha.

Bedankt! :)

Lucky Tess Tess(nmprsxamha) 3x WRAN champion 2023. Tweemaal zilver op WRAN NK 2022, eenmaal zilver op WRAN NK 2023.
Canamorkus Dam(kwpner) L4 + 18 punten! Met pensioen.

purny

Berichten: 27456
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Eerste paardrijles gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 03:52

Ziet er goed uit. Alleen jammer dat je instructrice niet ziet dat je op je verkeerde been rijd. En dat zou ze toch moeten zien aangezien ze je privé les geeft

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 09:05

purny schreef:
Ziet er goed uit. Alleen jammer dat je instructrice niet ziet dat je op je verkeerde been rijd. En dat zou ze toch moeten zien aangezien ze je privé les geeft



Denk dat instructeur dat best gezien heeft, maar niet heel belangrijk vond voor een 1ste les weer of het is wel gezegd maar staat dat nou net niet op het filmpje, we hebben niet alles gezien he ;)

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-19 12:01

purny schreef:
Ziet er goed uit. Alleen jammer dat je instructrice niet ziet dat je op je verkeerde been rijd. En dat zou ze toch moeten zien aangezien ze je privé les geeft

Bedankt, ze heeft het ook wel benoemd gelukkig! Ik had het even verkeerd in mijn hoofd, ik dacht dat ik op het binnenbeen moest staan :o .

Lucky Tess Tess(nmprsxamha) 3x WRAN champion 2023. Tweemaal zilver op WRAN NK 2022, eenmaal zilver op WRAN NK 2023.
Canamorkus Dam(kwpner) L4 + 18 punten! Met pensioen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers