Stal Foxan

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Stal Foxan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-20 14:45

Hoi bokkers,

Ik wil binnenkort weer beginnen met paardrijden. Heb nu anderhalf jaar niet paardgereden, maar mis het toch wel. Ik ben door bepaalde dingen wel iets angstig geworden, ik moet me echt vertrouwd voelen op een paard voordat ik weer durf te draven en galopperen bijvoorbeeld.

Nu had ik stal Foxan gezien, zij geven les en doen buitenritten met IJslanders. Ik ben de afgelopen jaren steeds meer fan geworden van dit ras, heb ook zo’n 10 keer een strandrit op IJslanders gemaakt. (In de periode dat ik nog regelmatig reed.) Op dit ras voel ik me op de één of andere manier altijd wat vertrouwder dan op een ander ras, dus vandaar dat ik specifiek opzoek ben naar iemand die les geeft op IJslanders.

Op de site van Foxan staat dat ze ook voor angstige ruiters geschikte paarden hebben. Heeft iemand hier ervaring met deze stal? Met buitenritten of lessen? :) Of kennen jullie iemand anders in of vlakbij Friesland die les geeft op IJslanders?

Nienke
Laatst bijgewerkt door nienke555 op 17-01-20 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt


Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 14:51

Ik heb een hele goede ervaring met deze stal. De eigenaresse (denk ik?) was vrij duidelijk in hoe de paarden benaderd moesten worden, de omgang en tijdens het opzadelen, maar tijdens het rijden was alles helemaal goed en kreeg je veel vrijheid. Als ik nog eens zo'n rit zou maken zou ik vast en zeker naar deze stal gaan.

Edit: er werd ook duidelijk gevraagd naar het type waar waar je op wou rijden en wat voor ruiter je bent. Dat was voor iedereen heel fijn en vanuit de stal ook heel professioneel! De paarden en ruiters sloten goed op elkaar aan.

heb vertrouwen, houd moed

Skessa_
Berichten: 10600
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 14:55

Ik heb er zo'n 17 jaar geleden (mijn god, wat wordt ik oud 8)7 ) stage gelopen. Prima stal inderdaad voor angstige ruiters. Destijds hele brave paarden, die zullen ze nog wel hebben. De eigenaresse is zelf ook niet super heldhaftig. En een prachtig gebied om te rijden.

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Re: Stal Foxan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-20 15:27

Bedankt voor jullie reacties! Klinkt al goed :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers