Studeren zwolle, waar rijden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Studeren zwolle, waar rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-18 15:11

hoihoi :)

Ik zit in een oriënterende fase van een aantal studies in Zwolle.

Omdat ik dan niet in Enschede kan blijven was de bedoeling dat ik dan in Zwolle eo een kamer ga zoeken.

Maar zoals elk paardenmeisje wil ik het paardrijden niet kwijt raken, dus wil ik gewoon doorgaan.

Maar dan? Ik heb de afgelopen jaren vrij fanatiek op bijrijdpaarden gereden en op wedstrijdjes geweest.
Het liefst zou ik dan tegen die tijd (september 2019) een tof bijrijdpaard willen vinden, maar omdat de zoektocht meestal moeilijk is, is een goede manege ook welkom.

Even op een rijtje;

Tegen die tijd ben ik 21, vrij ambitieus en vooral leergierig. Ook staat paardenwelzijn erg hoog.

Veel activiteiten zoals wedstrijden, (spring)lessen op niveau vind ik erg leuk. Buitenrijden is ook een plus, maar overleef ik ook wel zonder.

Weten jullie toevallig geschikte maneges in de omgeving van Zwolle of Zwolle zelf? Moet goed fietsbaar zijn of te bereiken met OV.

Het hoeft natuurlijk niet direct nu en ga tegen die tijd zeker proeflessen volgen, maar een beetje oriënteren kan geen kwaad :)

Studenten verenigingen voor ruiters/amazones zijn ook zeker welkom!


Groetjes :)

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Studeren zwolle, waar rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 15:23

Ik ken Manege Zwolle. En ik weet toevallig dat er nog een manege is, maar ik weet even niet hoe die heet!

Melvern
Berichten: 4409
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 15:30

ruitersportcentrum zwolle / Ritsaert en Manege Zwolle idd.
Heb heel vroeger bij beide gereden. Grootste tijd op de accomodatie van Manege Zwolle. Toen nog manege Wilten.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 15:34

In Zwolle zit helaas geen studentenrijvereniging. Die zitten eigenlijk alleen in de grotere studentensteden (Groningen, Enschede, Utrecht, A'dam etc.). Er is wel een landelijke studentenrijvereniging, via zo'n vereniging kun je deelnemen aan studentenwedstrijden. Deze wedstrijden worden ongeveer 1x in de maand georganiseerd en duren een heel weekend. Er zijn dressuur en spring wedstrijden en ook heel belangrijk: er is altijd een leuk (thema)feest. Je overnacht dan op de locatie. Dit is de landelijke vereniging: http://hopmail.nl/

In Zwolle zitten volgens mij 2 maneges, waarvan Manege Zwolle de bekendste is. Er is ook nog 'ruitersportcentrum zwolle'.

Bijrijdpaarden in de omgeving van Zwolle is volgens mij best lastig. Vriendin van me krijgt ook niks gevonden in de omgeving.
Laatst bijgewerkt door miccamaaike op 22-08-18 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Amber_anne

Berichten: 6905
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 15:35

Ik ben ook wel benieuwd, woon in kampen maar het zoeken naar een bijrijdpaard verloopt niet zo goed (lees helemaal geen aanbod). Heb ondertussen bij manege elburg gereden en de manege in IJsselmuiden maar ben nu weer op zoek.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Studeren zwolle, waar rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-18 15:49

Dankjulliewel voor de antwoorden!

Had inderdaad die 2 maneges al gezien, maar ben altijd benieuwd naar meer :P

Had idd gehoord over het bijrijdpaarden 'tekort'. Zal ook wel erg veel moeite hebben met het achterlaten van mijn lieverd nu...

Kan hem helaas moeilijk meenemen.

Die tip van de landelijke vereniging is een leuke! Dankjewel!

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Studeren zwolle, waar rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 15:54

Kijk ook maar eens op www.studentenruiters.nl voor meer info over studentenwedstrijden. Het sociale aspect is wel ook erg belangrijk tijdens de studentenwedstrijden, daar moet je wel van houden natuurlijk :)

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Studeren zwolle, waar rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 15:57

Misschien briefje in de grootste ophangen. Niveau en ervaring erbij en wie weet.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-18 19:20

Dankjulliewel voor de tips.
Ik ga zeker oriënteren en als het zover is zeker proeflesjes doen en kijken of mijn wensen aansluiten :)

Ga ook zeker bij de studentenverenigingen kijken. Voor mij is het denk ik ook wel goed als ik mensen ontmoet, zeker omdat mijn vrienden niet in de buurt van Zwolle wonen.


Voor nu blijf ik vooral lekker puzzelen met studies en lekker op mijn toffe bijrijdpaard rijden :)

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Studeren zwolle, waar rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 19:27

Kijk voor bijrijpaarden ook eens in de omgeving van Hattem! Dat is 20-30 minuten fietsen vanaf Zwolle. Toen ik nog in Hattem stond met mijn paard was ik toevallig op zoek naar een bijrijder, maar helaas voor jou heb ik mijn paard verhuisd naar een andere plaats dat niet op de fiets te bereiken is...
Hattem heeft ook een heel actieve ruitervereniging, met veel activiteiten en lessen, dus wellicht daar eens informeren (hippisch-hattem).

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-18 20:41

Goede tip!

Ik zal het in mijn hoofd houden.

Maar laat ik maar eerst echt weten wat ik ga studeren. Ik heb al wel weer door wat mijn prioriteiten zijn :')

Straks heb ik eerder een geschikte rijplek voor elkaar dan ik een studie heb gekozen haha.

Nogmaals, ik ga pas zomer/september 2019 studeren in Zwolle, dus dat duurt nog een jaar.

eilleen333

Berichten: 12842
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 20:43

sterreke98 schreef:
Dankjulliewel voor de antwoorden!

Had inderdaad die 2 maneges al gezien, maar ben altijd benieuwd naar meer :P

Had idd gehoord over het bijrijdpaarden 'tekort'. Zal ook wel erg veel moeite hebben met het achterlaten van mijn lieverd nu...

Kan hem helaas moeilijk meenemen.

Die tip van de landelijke vereniging is een leuke! Dankjewel!


Ik weet wel een paardvriendelijke stal in de omgeving van Zwolle ;)

Amber_anne

Berichten: 6905
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Studeren zwolle, waar rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 21:45

Iemand die tips heeft voor een manege of een bijrijdpaard die fiets afstand is van kampen mag mij altijd een pb sturen

Ts ik hoop dat je een leuke studie vindt, Zwolle is een leuke plek!

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Studeren zwolle, waar rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 21:56

Enschede - zwolle is toch prima te doen met de trein? Heb zat klasgenoten gehad die dat deden. Stuk goedkoper dan op kamers wonen :)

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-18 22:10

Lindor92 schreef:
Enschede - zwolle is toch prima te doen met de trein? Heb zat klasgenoten gehad die dat deden. Stuk goedkoper dan op kamers wonen :)



Het is te doen, maar aangezien moeders ook wel wil dat ik het huis uit ga, kan ik net zo goed naar Zwolle verhuizen.

En als ik heen en weer rijd, heb ik nauwelijks tijd voor t paard, en zonder een paard ga ik niet doen :)

xBianca98

Berichten: 1
Geregistreerd: 08-04-14
Woonplaats: Zwolle

Re: Studeren zwolle, waar rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 23:33

Interessant toppic, lees heel graag mee! Ik woon nu zelf een jaar in Zwolle en ben recent op zoek gegaan naar een nieuw bijrij paard. Ook ik merk dat het aanbod erg schaars is, of dat je alleen hele jonge paarden krijgt aangeboden. Als iemand, op de tips na die zijn gegeven, verder nog een idee heeft over hoe ik de zoektocht kan aanpakken dan hoor ik het heel graag! Hieronder mijn eerdere advertentie op bokt :)

https://www.bokt.nl/markt/ad/475728/bij ... ing-zwolle

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-18 00:16

Nou inmiddels weet ik 95% zeker dat ik die kant op ga :D

Alleen nog meelopen, een huisje vinden en dan gaat het gebeuren.
Stiekem vind ik het wel erg spannend, maar ook erg leuk.

Dus als ik officieel ingeschreven sta kan ik ook fanatieker gaan zoeken naar een leuk (bijrijd)paard of evt manege. Al heeft een bijrijdpaard wel de voorkeur natuurlijk :)

Eloya

Berichten: 5188
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 00:26

als je toch een stukje wilt reizen, manege 't relaer zit in raalte en is vanaf station raalte of station heino een stukje fietsen nog wel. Maar opzich nog wel te doen.
bijrijd paarden zijn wel lastiger te vinden.. ik had soms nog wel geluk in raalte of de dorpen er omheen. maar niet veel.
misschien kan je op 1 van de maneges ook wel een paard leasen

Lisavos11

Berichten: 52
Geregistreerd: 01-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 00:29

Hoi,
In Zwolle zuid heb je Hoeve de Herenkampen, stal Bredewold.
Hier kan je paarden leasen!
Ik hoop dat je er wat aan hebt en je kan daar eens informeren. Ze zitten op facebook ;)
Succes!

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Studeren zwolle, waar rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 00:33

In Wijhe heb je ook zorgboerderij Klein Canada, 5 minuten lopen vanaf het station en 7 minuten met de trein vanaf Zwolle. Mijn beide paarden staan daar op pension. Ze hebben ook manege lessen en de mogelijkheid een paard te leasen.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-18 00:35

Dankjulliewel voor de tips! Reelaer lijkt me helaas nog echt te ver.
Hoeve de Herenkampen zou eventueel wel wat zijn!

edit: Daphara, dankjewel voor de tip!

Bijdrage is geen probleem, maar het moet wel leuk blijven, studeren is al duur zat natuurlijk :)

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: Studeren zwolle, waar rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 12:00

Mij is het nooit gelukt om hier in de directe omgeving een bijrijdpaard te vinden totdat ik dagbesteding ging doen bij de zorgboerderij en nu enorm blij ben met mijn schatjes

Voor de rest zijn er al goede tips gegeven succes

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 12:03

In Zwolle-Zuid zit rijvereniging Rijden is Kunst. Daar kan je les krijgen met een bijrijdpaard.
Laatst bijgewerkt door eveline_B op 18-11-18 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 12:04

Country fair hoeve in whijtmen. Veel mogelijkheden, leuke paarden, is wel lease! Kun je ook les krijgen.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-18 12:53

Adrienne93 schreef:
Country fair hoeve in whijtmen. Veel mogelijkheden, leuke paarden, is wel lease! Kun je ook les krijgen.


Die heb ik inderdaad voorbij zien komen.
Zal ik even onthouden, het leek wel wat boven mijn budget te zijn, maar ik zal er op een ander tijdstip eens goed naar kijken. Als ik mijn financiën zeker heb.