Is dit een normale straf?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JD4Horses

Berichten: 20
Geregistreerd: 15-02-18
Woonplaats: Moerbeke-Waas

Is dit een normale straf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-18 21:24

Ik rijd nu op een manege met allemaal haflingers. Ik vind het daar wel leuk want mijn vriendinnen rijden daar alleen... De lesgever is echt heel streng! En de honden hebben kale plekken... En het ergste van al is (denk ik).... Als een paard maar een beetje z'n hoofd omhoog doet of iets anders wordt hij/zij meteen geslagen. (Niet heel hard) Ik zie mensen het doen met een halstertouw maar laatst zag ik een meisje die daar vaak rijdt het met de hand doen. Ik weet niet of dit gewoon goed is of dat dit te streng is maar ik wil wel graag naar een FNRS manege. Dat is vast duurder en ik weet niet dat het mag van mijn ouders want de manege waar ik nu ben is dichtbij en mijn beste vriendin rijdt daar dus dan is ze vast verdrietig... Wat moet ik doen?

7ofhearts

Berichten: 2751
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: Is dit een normale straf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 21:31

Ik zou eens praten met je lesgeefster over je zorgen wat betreft hun manier met omgaan van de paarden/ honden.
Wie weet zit het echt even anders dan dat jij nu denkt.
Als je het er dan nóg niet mee eens bent zou ik je ouders er eens in betrekken met de vraag of je naar een andere manege zou mogen, die jou wél goed zint......en wie weet wil jou beste vriendin uiteindelijk wel mee?

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70530
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Is dit een normale straf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 12:22

Ik verplaats dit topic naar Manegepraat.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Is dit een normale straf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 12:25

Is er een aanleiding voor het straffen? Ik kan me best voorstellen dat als er een paard naar buiten wordt gebracht die met vier benen in de lucht stuitert en er vandoor wil gaan, er een keertje met het halstertouw getikt wordt. Je zegt zelf dat het niet hard is, wat moeten we ons er bij voorstellen? Ik denk dat je misschien eens met je ouders kan overleggen over de situatie?

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 12:25

Heb je als eens gevraagd waarom de honden kale plekken hebben en waarom de pony's dan worden "geslagen"?

Misschien worden de honden al behandeld en is er voor de pony's ook een goede verklaring.
Vanaf hier, zonder het ooit gezien te hebben kan ik het niet beoordelen.

juliomariner
Berichten: 1603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Germanie

Re: Is dit een normale straf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 16:33

TS is 11. Het lijkt me niet verstandig dat ze zelf de eigenaar hierop gaat aanspreken. Aanspreken hierop moet maar dan wel met 1 van de ouders erbij!