Martini Manege Thesinge

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Holadijee
Berichten: 5
Geregistreerd: 08-01-16

Martini Manege Thesinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 13:33

Hallo,

Ik zit erover na te denken om na meer dan 15 jaar weer paardrijlessen te nemen. Aangezien ik inmiddels boven de 30 ben, ben ik op zoek naar een manege die beginnerslessen voor volwassenen aanbiedt.
Ik zal puur recreatief gaan rijden en ter ontspanning en zit dus niet te wachten op 'strenge' instructeurs.

Heeft iemand ervaring met de Martini Manege en past dit bij wat ik zoek?

Nightingale
Berichten: 1096
Geregistreerd: 11-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:40

Ik heb daar zelf een heel aantal jaar gereden, niet als volwassene dus maar ik heb wel een goed beeld van de sfeer.

Wat ik zelf vond is dat de manege steeds wat meer verwaarloosd is. De paarden worden steeds ouder en er komen te weinig nieuwe bij. Daarnaast hebben ze maar weinig grotere paarden, dus zou je als volwassene weinig keuze hebben.
Aan de positieve kant: het zijn zeker geen strenge instructeurs, de sfeer is heel relaxed en het gaat erom dat je het naar je zin hebt, niet om hoge punten op wedstrijden.

Mocht je nog wat willen weten, vraag maar!

Anoniem

Re: Martini Manege Thesinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:44

Ik heb er een tijdje gereden en ga ook zeker weer terug als het voor mij weer mogelijk is! :) De mensen zijn er ontzettend vriendelijk en de sfeer is heel gemoedelijk. Ik zou gewoon eens langs gaan tijdens de lessen en even een praatje met de mensen maken, dan krijg je al een goed beeld.

Holadijee
Berichten: 5
Geregistreerd: 08-01-16

Re: Martini Manege Thesinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 13:52

Bedankt voor de reacties
@ Nightingale: hoe lang is het ongeveer geleden dat je er hebt gereden.
Ik ben maar 1.62 M, dus dat scheelt. Pas vast nog prima op een E-pony :-)

kaetifeng
Berichten: 168
Geregistreerd: 22-10-08

Re: Martini Manege Thesinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:57

Waar woon je precies? Een superadres is de Kajutzhoeve in Zuidlaren! Vooral voor wat jij zoekt perfect!

Holadijee
Berichten: 5
Geregistreerd: 08-01-16

Re: Martini Manege Thesinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 14:02

Ik woon in Groningen. Zuidlaren is met de auto te doen. Helaas geen website. :-)

kaetifeng
Berichten: 168
Geregistreerd: 22-10-08

Re: Martini Manege Thesinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 14:08

Nee, komt wel weer, maar het is ook geen grote manege, maar klein en gemoedelijke, met fokkerij erbij.
Leuke mensen allemaal, leuke paarden!
als je meer wil weten, kun je mij een pb sturen, dan geeft mijn man wel alle antwoorden. Hij is mede-eigenaar en geeft ook een gedeelte van de lessen.

Holadijee
Berichten: 5
Geregistreerd: 08-01-16

Re: Martini Manege Thesinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 14:11

Dank je Kaetifeng. Ik ga mij eerst richten op mogelijkheden wat meer in de buurt. Mocht dit niets zijn kom ik graag bij je terug.

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Re: Martini Manege Thesinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 14:13

Misschien Stal de Wijk in Oldekerk? Erg brave paarden en goede instructie. Ze hebben ook volwassenen-lessen.

Holadijee
Berichten: 5
Geregistreerd: 08-01-16

Re: Martini Manege Thesinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 16:55

Oldekerk is vanaf mijn huis bijna 30 min. rijden. Ik kijk eerst wat dichterbij. Martini zit op fietsafstand.
Advendo lijkt mij ook wel wat

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 17:10

Ik geloof dat er iemand in de Punt(eelde) zit met ijslanders die daar ook lessen op geeft. Ik ga even voor je zoeken. Ik kan verder geen fijne maneges opnoemen hier in het noorden verder... ik vind paardenwelzijn dan ook erg belangrijk ;)

Gevonden: http://www.stalskyjafar.nl/, van bokker Askja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 17:18

Paardenwelzijn staat bij de Martinimanege hoog in het vaandel in ieder geval! Altijd schone stallen, paarden gaan naar buiten zodra dat kan en hebben contact met elkaar :j Dat is voor mij de reden geweest om bij de Martinimanege te gaan rijden. Voorheen reed ik op een andere manege hier in de buurt waar het niet zo goed gesteld was met het paardenwelzijn, dus daar ben ik maar snel gestopt.
Fietsen naar de Martinimanege is goed te doen vanuit [plaats]. In de zomer, als het nog licht is, kan je makkelijk binnendoor fietsen (via Kardinge). Dan ben je er zo. Ze geven ook gewoon lessen aan volwassenen. Wat ik zelf erg prettig vind is dat er in het begin wordt gekeken naar wat je kunt en naar welk paard bij je past. Over het algemeen kan je dit paard dan elke les blijven rijden als je wilt, maar als je een keer op een ander paard wilt rijden is dat ook geen probleem.

Advendo ken ik niet persoonlijk, maar ik heb daar wel veel goede verhalen over gehoord.

Heidi95

Berichten: 157
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Groningen

Re: Martini Manege Thesinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 20:09

Kijk eens bij de HJC Manege in Tolbert, daar rijd ik, is goed te doen vanaf Groningen!

Frits2008

Berichten: 383
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Groningen

Re: Martini Manege Thesinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 19:46

Is de Rigolettomanege, tussen Groningen en Harkstede misschien een optie?

yza1987

Berichten: 497
Geregistreerd: 05-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:04

Ik heb zelf ooit bij de Martini Manege gereden. Het was altijd wel gezellig en de pony's worden goed verzorgd. Ze hebben alleen maar pony's en weinig echt grote meer c en d maat. Toen ik er reed hadden ze 2 kleine e pony's. Verder is de instructie redelijk, als je niet veel wensen hebt. Wel aardig! Je kan altijd kijken natuurlijk. Maar kijk vooral ook eens bij stal t' Kroontje in Winsum. Super gezellig, leuke lessen voor volwassenen, goede instructie en leuke pony's. Rijden ook een paar dames van rond de 30 rond die het ook puur voor de lol doen. Je kan zelfs mee doen aan onderlinge wedstrijdjes als je wilt. Maar de instelling daar is niet winnen maar plezier hebben. Trouwens ook een hele mooie accomodatie. Zoek het maar eens op op google. Ze hebben trouwens ook een facebookpagina.
Laatst bijgewerkt door yza1987 op 09-01-16 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

astrea

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Martini Manege Thesinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:11

Zijn er geen proeflessen om te kijken of dit een manege is wat je zoekt.

Even on topic. Is er iemand die op de Martini manege heeft gereden die Romando heeft gekend.

Anoniem

Re: Martini Manege Thesinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:16

Een proefles kan inderdaad altijd! Astrea; helaas heb ik die niet gekend..

yza1987

Berichten: 497
Geregistreerd: 05-12-08

Re: Martini Manege Thesinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:18

Ik ook niet Astrea, was denk ik voor mijn tijd.

MelissaKB
Berichten: 48
Geregistreerd: 13-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 23:02

Ik ben zelf 1x bij de Martini manege geweest en vond de sfeer juist niet leuk en heb juist daarom ook niet voor deze manege gekozen. Maar iedereen is anders dus als de manege je leuk lijkt zal ik gewoon is een kijkje gaan nemen.

Zelf rijd ik op Manege de oude held. Niet de beste manege maar de sfeer vind ik zelf wel heel fijn :)

kwii
Berichten: 1746
Geregistreerd: 23-04-08

Re: Martini Manege Thesinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 18:03

Vlakbij de stad zit ook nog Advendo: https://www.facebook.com/LRPCAdvendo/
Door de locatie moet je heen prikken, de sfeer is er goed, en ze proberen zo goed mogelijk voor de paarden te zorgen. Het is een verenging dus draait (op de instructrices na) op vrijwilligers, misschien is het iets voor je.

gracehorse
Berichten: 3
Geregistreerd: 23-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 22:23

Hallo weet iemand of je bij martini manege ook een pony kan leasen?
Lijkt mij wel heel leuk!
*\o/* <3 *\o/* <3