Wat is dat voor mini manege die ik steeds tegenkom?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Wat is dat voor mini manege die ik steeds tegenkom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 17:01

Steeds wanneer ik naar Delft fiets kom ik steeds langs een manege. Hoewel, zeg maar liever POSTZEGELmanege want echt groot is het niet. Ligt op de route als je naar het TU-terrein ga maar ik zie nergens een naam staan hoe die manege heet...

Zo ver ik had kunnen zien had het maar 1 buitenbak en wat binnenfaciliteiten.. (Had wel dat ronde oranje-witte logo gezien van veilig paardrijden op een van de deuren...)

Dus weet iemand deze Delftse manege/naam? :)

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Wat is dat voor mini manege die ik steeds tegenkom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:07

Dat kan ook gewoon een particuliere stal zijn :)
Ik werk op een springstal en dat ding hebben wij ook aan de muur hangen.

Zippo_M

Berichten: 307
Geregistreerd: 29-02-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wat is dat voor mini manege die ik steeds tegenkom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:09

Mogelijk bedoel je Prometheus Ruitersport

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 17:17

Zippo_M schreef:
Mogelijk bedoel je Prometheus Ruitersport

Ah ik zag ineens dat logo van Ipse op de site ervan en die zag ik volgens mij ook bij buiten bij die manege hangen (in de gauwigheid)

Citaat:
Historie
PRS is opgericht op 4 september 1968 en stond toen bekend onder de naam “mini manege”. Deze naam sloeg niet alleen op de beperkte accommodatie, maar ook op de nadruk van de vereniging voor de jeugd.
Hoewel PRS dus van oorsprong een vereniging voor jongeren is, werd er al snel naar gestreefd om ook de aanzienlijke groep van volwassenen, TU medewerkers welke elders reden, op de manege onderdak te bieden.
In het begin werden de lessen voor de jeugd gegeven op privé pony’s en paarden. Nadat met grote inspanning van veel enthousiaste leden de huidige accommodatie was gebouwd, konden er verenigingspaarden en pony’s worden aangeschaft. De vereniging kon toen omgevormd worden tot een waarbij aan alle leeftijden les kan worden gegeven. Met het groeien van de vereniging is besloten de naam “mini manege” te vervangen door Prometheus RuiterSport.


Ah kijk, daar heb je het al! :)