YAY eindelijk les!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Balou_k

Berichten: 14052
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:38

CoonArt schreef:
Balou_k schreef:
Dat is dus of afvallen of niet paardrijden.
Dat is niet leuk om te horen, maar positief gezien kijken ze hierbij wel naar het welzijn van het paard.

Hoe lang ben je zelf, want 95kg op zich zegt niet zoveel als je een beer van een vent bent natuurlijk. :)

Een goede motivatie om wat gewicht te verliezen. Kijk dan vooral naar je bewegingspatroon én je eetpatroon. Vaak eten we stiekem wat meer dan we denken. Een eetdagboek bijhouden van meerdere dagen kan een (goede) hulp zijn.

IK ben 1,75


Dat is een BMI van 31 dat staat voor ernstig overgewicht. :o

Toch tijd om aan je eigen gezondheid te denken, want buiten niet paardrijden is overgewicht een sluipmoordenaar.

23-12-2018, Soms lacht het leven even.


Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: YAY eindelijk les!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:42

Dat is waar. Wel een hoog BMI. Maar toch.

Zeker aan je gewicht werken, maar er zijn zat paarden die dat wel voor een lesje aankunnen right? Maar inderdaad. Overgewicht erg gevraalijk. Sorry. Ik keek naar de foto van toen je op de capelse langsging

Een koude trui, is geen goede trui.

Balou_k

Berichten: 14052
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:43

Trui schreef:
Dat is waar. Wel een hoog BMI. Maar toch.

Zeker aan je gewicht werken, maar er zijn zat paarden die dat wel voor een lesje aankunnen right? Maar inderdaad. Overgewicht erg gevraalijk. Sorry. Ik keek naar de foto van toen je op de capelse langsging


En als iedereen dat nu elk lesje denkt 'ik kan er wel op' staat het paard aan het einde van de dag met een pijnlijke rug..

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

Alaskan

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:44

Ik denk niet dat het de bedoeling is om hier de mensen van die manege te bespreken. Ook snap ik dat ze liever niet hebben dat er mensen met dat gewicht (+tuig) op de paarden rijden, dat is zeker niet goed voor een paard en manege paarden worden daarnaast al meer belast. Ook voor 1x is dit echt niet goed natuurlijk.

Natuurlijk snap ik je teleurstelling wel, maar des te meer en reden om wat aan je gewicht te doen. Daar zul je je vast ook beter bij voelen :). Je kan ondertussen natuurlijk wel met paarden bezig zijn toch (verzorging/grondwerk)?

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:46

Balou_k schreef:
Trui schreef:
Dat is waar. Wel een hoog BMI. Maar toch.

Zeker aan je gewicht werken, maar er zijn zat paarden die dat wel voor een lesje aankunnen right? Maar inderdaad. Overgewicht erg gevraalijk. Sorry. Ik keek naar de foto van toen je op de capelse langsging


En als iedereen dat nu elk lesje denkt 'ik kan er wel op' staat het paard aan het einde van de dag met een pijnlijke rug..


Snap ik, maar toch, flash is een Shire (?) of iets in die richting. Als je het ‘een keertje’ wilt en niet op een paard wat al een keer die dag loopt in de les, heb je niet in de buurt iemand met een paardje?

Een koude trui, is geen goede trui.

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:48

Balou_k schreef:
Trui schreef:
Dat is waar. Wel een hoog BMI. Maar toch.

Zeker aan je gewicht werken, maar er zijn zat paarden die dat wel voor een lesje aankunnen right? Maar inderdaad. Overgewicht erg gevraalijk. Sorry. Ik keek naar de foto van toen je op de capelse langsging


Citaat:
En als iedereen dat nu elk lesje denkt 'ik kan er wel op' staat het paard aan het einde van de dag met een pijnlijke rug..


Snap ik, maar toch, flash is een Shire (?) of iets in die richting. Als je het ‘een keertje’ wilt en niet op een paard wat al een keer die dag loopt in de les, heb je niet in de buurt iemand met een paardje?


Een groter paard heeft niet perse een sterkere rug.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: YAY eindelijk les!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:49

Again, ik snap dat. Maar laten we hier de discussie stoppen.

Een koude trui, is geen goede trui.

Celiien

Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:52

Trui schreef:
Balou_k schreef:

En als iedereen dat nu elk lesje denkt 'ik kan er wel op' staat het paard aan het einde van de dag met een pijnlijke rug..


Snap ik, maar toch, flash is een Shire (?) of iets in die richting. Als je het ‘een keertje’ wilt en niet op een paard wat al een keer die dag loopt in de les, heb je niet in de buurt iemand met een paardje?

Zegt dus niks.. shire’s staan weer bekend om de weke rug, zeker als ze wat langer zijn, net als friezen overigens.

Trekpaard zou mogelijk kunnen zijn, als ze niet zelf overgewicht hebben en daardoor van hun zelf al extra gewicht moeten meedragen.

Trui, helaas letten veel maneges niet op het ruitergewicht tov het paard. Ik ben blij dat deze maneges t wel doen! En ze moeten toch ergens de grens trekken, helaas in TS zijn nadeel.

Ts, jammer! Maar een goede motivatie om af te gaan vallen! Wellicht is het mogelijk dat je vraagt aan de manege of je wel kan komen om te poetsen en eventueel vragen of longeerles mogelijk is? Ben je lekker actief bezig, heb je paarden in de hand etc. En dan lekker op de fiets erheen, lekker afvallen!
Laatst bijgewerkt door Celiien op 06-03-18 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Alaskan

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:52

Citaat:
Snap ik, maar toch, flash is een Shire (?) of iets in die richting. Als je het ‘een keertje’ wilt en niet op een paard wat al een keer die dag loopt in de les, heb je niet in de buurt iemand met een paardje?


Dat een paard er groot en stevig uitziet betekent niet dat zijn rug ook stevig is of overgewicht aankan. Daarnaast vind ik het ook erg gek dat het plezier van een persoon voor dat van een paard wordt gezet. Maar dat is vast helemaal je bedoeling niet CoonArt, hopelijk kan je gewoon lekker rondom de paarden aan de slag en over een tijd eventueel wel lessen! :)

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:52

Trui schreef:
Again, ik snap dat. Maar laten we hier de discussie stoppen.


Blijkbaar niet, want je stelt het zelf voor.

Telpeva

Berichten: 14689
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: YAY eindelijk les!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:54

Heb je de Oranjehoeve al geprobeerd volgens mij hebben die ook dit soort lessen

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:54

Wat een teleurstelling, begrijp dat je daarvan baalt :(:)

Maar de meeste maneges en verhuurbedrijven hanteren een maximum gewicht van 90 kilo en dat is niet voor niets natuurlijk!
Vind het zeer prijzenswaardig dat men op dat gebied in elk geval het belang van het paard voorop stelt +:)+

Die paar kilo heb je er vast zo af getraind!
Lekker naar de sportschool of gewoon flinke wandelingen maken en misschien een beetje rekening houden met wat je eet, als dat kan?

Niet de moed opgeven!
Daarvoor vind je het veel te leuk!

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:54

ik bedoel het ook niet van ‘oh groot paard=goede rug’ maar meer dat ik zooooveeelll ergere mensen erop zie zitten. Ik ben ook maar manege ruiter en flash is niet van mij :’)

Een koude trui, is geen goede trui.

Celiien

Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:57

Ik snap wat je bedoeld Trui, maar misschien zijn dat vaste klanten die ze niet durven zeggen te stoppen? Of zijn het vergevorderde ruiters, die weten hoe te zitten en daarmee een stuk verlichtender zitten dan een beginnende bonkende ruiter met minder gewicht? (Niet persoonlijk opvatten CA, heb het niet over t feit dat jij wellicht beginnend bent, maar gewoon algemeen)
Plus, het is niet zo dat omdat een ander het wel doet, het ineens goed is!

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 19:00

Trui schreef:
ik bedoel het ook niet van ‘oh groot paard=goede rug’ maar meer dat ik zooooveeelll ergere mensen erop zie zitten. Ik ben ook maar manege ruiter en flash is niet van mij :’)


Trui, je helpt niet echt hiermee.
Beetje olie op het vuur gooien...

Het mag niet.
Het is vervelend, maar het is niet anders.
CoonArt zal het moeten accepteren :(:)

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

Telpeva

Berichten: 14689
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 19:01

Trui schreef:
ik bedoel het ook niet van ‘oh groot paard=goede rug’ maar meer dat ik zooooveeelll ergere mensen erop zie zitten. Ik ben ook maar manege ruiter en flash is niet van mij :’)

Ik ken ook meerdere op middenhof die zwaarder zijn dan dat, máár die zijn wel al wat gevorderd, rijden er al jaren (waren vroeger ook slanker bijvoorbeeld) maar die kunnen ook meerijden in de gewone lessen, zijn niet afhankelijk van lessen voor gehandicapten. Nu heb ik daar zelf geen ervaring mee, maar ik kan mij voorstellen dat ze bij twijfel dan liever voorzichtig zijn met de paardenruggen. Ik weet niet precies wat ts mankeerd en dat gaat mij ook niets aan, maar een ruiter met 95kg die alle gangen netjes uit kan zitten en kan rijden, zal minder belastend zijn dan iemand met een beperking die in stap en draf wellicht al bonkt en moeite heeft om de bewegingen uit te zitten :)

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 19:06

Ahh, wat vervelend CoonArt! Kan me voorstellen dat je flink baalt. :(:) Weet je vanaf welk gewicht je wel mag rijden? Zo nee, dan zou ik dat nog even navragen. Dat geeft je dan een mooi streefpunt, en waarschijnlijk valt het best mee hoeveel je af moet vallen om daar wel te mogen rijden. Misschien kan je begeleiding je daar wel bij helpen, met gezond eten uitkiezen of een leuke sport zoeken bijvoorbeeld. Dan kan je straks van de zomer alsnog gaan paardrijden. :j

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

CoonArt

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-18 19:09

Dani schreef:
Ahh, wat vervelend CoonArt! Kan me voorstellen dat je flink baalt. :(:) Weet je vanaf welk gewicht je wel mag rijden? Zo nee, dan zou ik dat nog even navragen. Dat geeft je dan een mooi streefpunt, en waarschijnlijk valt het best mee hoeveel je af moet vallen om daar wel te mogen rijden. Misschien kan je begeleiding je daar wel bij helpen, met gezond eten uitkiezen of een leuke sport zoeken bijvoorbeeld. Dan kan je straks van de zomer alsnog gaan paardrijden. :j
onder de 90 kilogram denk ik of misschien nog wat lager maar precies weten doe ik niet. Maar ik weet wel dat ik op de Capelse manege altijd welkom ben omdat ik daar zo nu en dan even op bezoek kom en dan gewoon de paarden wat aandacht geef En dat kan toch nooit kwaad, fijn vinden ze het in ieder geval wat een groot deel van de dieren kent mij onderhand wel. En ik zal ook nooit of te nimmer slaan schoppen of wat dan ook want ik ben geen dierenbeul dat moet je van me aannemen.
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 06-03-18 19:13, in het totaal 3 keer bewerkt

Have You Hugged Your Horse Today?

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 19:09

Heel jammer voor jou natuurlijk, maar ik begrijp de maneges wel en ik heb veel respect voor hun beslissing. :j

Schrale troost misschien; ik heb zelf 5 paarden en ik rijd ook niet vanwege mijn overgewicht. Maar ik ben wel bezig met afvallen en paardrijden is een mooi doel om voor te werken! ;)

CoonArt

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: YAY eindelijk les!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-18 19:36

Ik weet trouwens ook niet waar ik terecht kan voor grondwerk... :(

Have You Hugged Your Horse Today?

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 19:41

CoonArt schreef:
Ik weet trouwens ook niet waar ik terecht kan voor grondwerk... :(

Oproepje op de Boktmarkt/MP geen idee?

CoonArt

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-18 19:45

Esmee_98 schreef:
CoonArt schreef:
Ik weet trouwens ook niet waar ik terecht kan voor grondwerk... :(

Oproepje op de Boktmarkt/MP geen idee?

+:)+ :)*

Have You Hugged Your Horse Today?

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 19:46

Ik weet niet of je open staat voor een bepaald dieët, maar als je wil kan ik je wel een schema geven waar je gezond en snel mee af valt.. :) Voor de zomer zit jij weer lekker op het paard, ff lekker gas er op, je hebt nu een mooi doel om voor te zweten.. Ik ga er binnenkort ook weer aan beginnen, al die wintervetjes er af :') . Dus we zouden het ook nog via een afstandje samen kunnen doen als je wil :) Geld ook voor andere bokkers die interesse hebben ;)

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 19:48

CoonArt schreef:
Esmee_98 schreef:

Oproepje op de Boktmarkt/MP geen idee?

+:)+ :)*

Op facebook zijn er trouwens ook een hoop paardengroepen, daar kan je ook nog eens iets proberen ;)

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 19:52

Trui schreef:
:') sorry maar wat een onzin. Niet van jou uit maar vanaf de manege

Ik bedoel, ik ken jou verder niet maar je kan wel
‘Gewoon’ wat. Ik bedoel als je echt echt echt zwaar gehandicapt was, tot daar aan toe. Maar jij kan toch gewoon rijden? Op de vrijdaga vond is een les met drie mannen die ook niet echt veel doen bijvoorbeeld en denk niet dat jij minder bent dan hun? Ook Vincent is autistisch eTc en die mag wel. Jeetjeeee als ik Richard was mocht je gewoon in die les op vrijdag avond

Maar coonart, je bent niet dik. En ik zie zoveel mensen op capelse bijv rijden waarvan ik denk, als jij niet mag waarom hun dan wel? Ik bedoel flash ken ook wel wat hebben etc


95 kilo is te zwaar voor een paard. Klote voor CA, goed voor het paard.
Veel bewegen, geen suiker, minder koolhydraten. Kun jij zo weer paardrijden.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 bezoekers