Ervaringen met Stal 't Reelaer?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Ervaringen met Stal 't Reelaer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 22:27

Hallo bokkers,

Ik ben nu 17 jaar en wil graag op ponykamp.
Nu zat ik rond te neuzen op 't Reelaer en daar leek mij die trektocht erg leuk!
Zijn er mensen die ervaring hebben met een trektocht op stal 't Reelaer?
Ik hoor het graag :)

_Patriciaa

Berichten: 4415
Geregistreerd: 25-05-08

Re: Ervaringen met Stal 't Reelaer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 22:29


fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Ervaringen met Stal 't Reelaer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 22:41

Het Reelaer staat goed bekend. Ik ben er zelf ook een keer geweest en het was allemaal prima voor elkaar. Als die trektocht je wat lijkt en je eigen rijniveau is ook voldoende (even kritisch naar kijken) dan zou ik lekker gaan.

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Ervaringen met Stal 't Reelaer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 23:16

Ik rij al 9 jaar en op allemaal verschillende type paarden.
Dus dat zit wel goed :)

Selma_Selma
Berichten: 51
Geregistreerd: 09-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 08:57

Ik zit er ook aan te denken om de trektocht te doen bij het Reelaer,
Als je aan de rijervaring denkt die je moet hebben, wat komt er dan allemaal bij kijken?
Alles wat met de verzorging te maken heeft zal geen probleem zijn. Alleen het crossen heb ik niet echt een idee hoeveel ervaring je er nou voor moet hebben? Ik rijd nu ruim 6 jaar, op allemaal verschillende paarden. En controle houden is geen probleem.
Is dat dan genoeg ervaring?
:evaw:

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Ervaringen met Stal 't Reelaer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 10:03

Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar ja, ik heb totaal GEEN ervaring met crossen, maar het lijkt me wel super!
Springen heb ik wel ervaring mee ;)

MaartPaard

Berichten: 1978
Geregistreerd: 14-04-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Ervaringen met Stal 't Reelaer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 10:07

reelaer is echt super leuk! kan het echt aanraden! Ben er zelf 2 keer geweest ;)

ja ze crossen wel keihard, dus dat moet je wel leuk vinden haha ;) en verder moet je een hele dag op een paard zitten vol kunnen houden

Selma_Selma
Berichten: 51
Geregistreerd: 09-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:41

MaartPaard schreef:
reelaer is echt super leuk! kan het echt aanraden! Ben er zelf 2 keer geweest ;)

ja ze crossen wel keihard, dus dat moet je wel leuk vinden haha ;) en verder moet je een hele dag op een paard zitten vol kunnen houden


Dankjewel! :D
Dan moet het wel lukken denk ik.
Als ik mag ga ik daar de tocht maken. Nog 1 vraagje, mag je zelf een paard kiezen of word er een voor je uitgekozen? Als je er zelf 1 mag kiezen, wat vinden jullie dan een leuk paard? ( Liever niet schrikkerig, of heel heet, die paarden vind ik normaal nog wel leuk alleen voor de eerste keer zo'n tocht zou dat toch wat minder zijn :Y) )

( De TS vind het hopelijk niet erg dat ik vragen stel in haar topic? :o )

abeltje_xx

Berichten: 2893
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:44

trektocht heb ik nooit gedaan, wel het ruiterbewijs halen ( al weer jaren geleden ahum :o :P ). Ik vind dat ze het allemaal erg goed geregeld hadden, leuke paarden van verschillende niveaus. geen afgetrapte manegeknollen.

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Re: Ervaringen met Stal 't Reelaer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:46

Super leuk daar hor! Heb er (heel) lang geleden mijn ruiterbewijs gehaald op Paola.

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:52

Selma_Selma schreef:
Dankjewel! :D
Dan moet het wel lukken denk ik.
Als ik mag ga ik daar de tocht maken. Nog 1 vraagje, mag je zelf een paard kiezen of word er een voor je uitgekozen? Als je er zelf 1 mag kiezen, wat vinden jullie dan een leuk paard? ( Liever niet schrikkerig, of heel heet, die paarden vind ik normaal nog wel leuk alleen voor de eerste keer zo'n tocht zou dat toch wat minder zijn :Y) )

( De TS vind het hopelijk niet erg dat ik vragen stel in haar topic? :o )


Paard kies je uit in overleg. Je verteld je ervaring en op basis daarvan worden er een aantal namen genoemd waar je uit kunt kiezen. Vervolgens een stukje rijden in de bak om te kijken of het klikt en dan valt er altijd nog een mouw aan te passen. Keuze is dus niet geheel vrij.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Ervaringen met Stal 't Reelaer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:57

Toen ik er nog begeleidde, werden alle paarden gezadeld en mocht je 3x 10 minuten rijden op paarden en dan een keuze maken. Dan werd er zoveel mogelijk rekening gehouden met ieders keuze, maarja, soms moeten mensen toch teleurgesteld worden. :)

Selma_Selma
Berichten: 51
Geregistreerd: 09-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:13

fjordnina schreef:
Selma_Selma schreef:
Dankjewel! :D
Dan moet het wel lukken denk ik.
Als ik mag ga ik daar de tocht maken. Nog 1 vraagje, mag je zelf een paard kiezen of word er een voor je uitgekozen? Als je er zelf 1 mag kiezen, wat vinden jullie dan een leuk paard? ( Liever niet schrikkerig, of heel heet, die paarden vind ik normaal nog wel leuk alleen voor de eerste keer zo'n tocht zou dat toch wat minder zijn :Y) )

( De TS vind het hopelijk niet erg dat ik vragen stel in haar topic? :o )


Paard kies je uit in overleg. Je verteld je ervaring en op basis daarvan worden er een aantal namen genoemd waar je uit kunt kiezen. Vervolgens een stukje rijden in de bak om te kijken of het klikt en dan valt er altijd nog een mouw aan te passen. Keuze is dus niet geheel vrij.


Oke, dat klinkt goed! Ook verstandig, dan heb je waarschijnlijk een paard van je niveau :)
@ Iris82.
Dat zou fijn zijn als het nog zo was!:)
Vond je de tochten leuk die je daar hebt gemaakt?
( Aangezien het toch aardig wat geld is wil ik graag wat meningen horen :Y) )

MaartPaard

Berichten: 1978
Geregistreerd: 14-04-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:34

Selma_Selma schreef:
MaartPaard schreef:
reelaer is echt super leuk! kan het echt aanraden! Ben er zelf 2 keer geweest ;)

ja ze crossen wel keihard, dus dat moet je wel leuk vinden haha ;) en verder moet je een hele dag op een paard zitten vol kunnen houden


Dankjewel! :D
Dan moet het wel lukken denk ik.
Als ik mag ga ik daar de tocht maken. Nog 1 vraagje, mag je zelf een paard kiezen of word er een voor je uitgekozen? Als je er zelf 1 mag kiezen, wat vinden jullie dan een leuk paard? ( Liever niet schrikkerig, of heel heet, die paarden vind ik normaal nog wel leuk alleen voor de eerste keer zo'n tocht zou dat toch wat minder zijn :Y) )

( De TS vind het hopelijk niet erg dat ik vragen stel in haar topic? :o )


Die 2x dat ik er was mocht je ook 3x 10min op verschillende paarden. Uiteindelijk kom je echt wel op een leuke terecht. Ik had alleen pech, want ik was helemaal verliefd op Tommy, maar een ander meisje ook en toen moesten we loten en toen had ik hem helaas niet gekregen. Maar tommy is echt een geweldig beest (vind ik). Verder zijn er veel nieuwe paarden dus die ken ik niet. Ik had op de trektocht alleen de pech dat ik tijdens de rengalop werd getrapt door Ajona en mijn scheenbeen half uit elkaar geknald was, kon dus helaas niet meer meerijden. Maar alsnog was het een super leuk kamp! Moet je nagaan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:37

Iris82 schreef:
Toen ik er nog begeleidde, werden alle paarden gezadeld en mocht je 3x 10 minuten rijden op paarden en dan een keuze maken. Dan werd er zoveel mogelijk rekening gehouden met ieders keuze, maarja, soms moeten mensen toch teleurgesteld worden. :)


Je word nu ingedeeld. als et niet bevald kun je ruilen!

ik ben ook 1x geweest (op Sundea ijslander) Was wel leuk. maar ik heb al heel veel gedaan. en het was wel grappig om te doen maar vond het niet spectaculair ofzo.
Onderweg liep Sundea niet lekker en hebben ze Tommie voor me gebracht!
Dat is echt een super top knol!
(heb daar ook later mijn ruiterbewijs op gehaald! :D)

MaartPaard

Berichten: 1978
Geregistreerd: 14-04-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:38

En doordat alle paarden de hele dag buiten staan en ze veel buiten rijden zijn er maar weinig die schrikkerig zijn.. het zijn in ieder geval geen afgeragde manegeknollen, doordat er zo leuk met ze wordt omgegaan en omdat ze op t reelaer bijna nooit rondjes in de bak hoeven te lopen.

Bzoem

Berichten: 1681
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaringen met Stal 't Reelaer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:48

Voor meer info kijk idd in het topic hier op bokt, link is al gegeven.
Reelaer heeft ook een hyves waar je ook veel dingen terug kunt vinden (tussen alle berichtjes op wie iedereen wilt en in welke week die gaat haha).
En stel gerust je vraag in het topic!
Vanaf 2 jaar terug is het idd zo dat je vertelt wat voor ervaring je hebt en wat voor paardje je zou willen. Dan maak je een rondleiding door alle stallen en krijg je uitleg over de paardjes. Vervolgens word je gematcht en ga je in de buitenbak rijden om te kijken of het paardje bij je past en kan je nog onderling ruilen enzo. De dagen dat je nog 'thuis' bent heb je een spring/politie training en ga je ook nog door de crosswei met de waterbak en (natuurlijke) hindernissen. Nee niet op volle vaart.
Maar op trektocht zelf ga je wél een paar keer voluit. En dan verwachten ze wel van je dat je daar op kunt blijven zitten :)
Dus gewoon meegaan met je paard, de meeste onverwachte bewegingen kunnen opvangen en je paard onder controle kunnen houden. Sommige paarden kunnen jolig worden, maar de meeste niet. En ze weten wanneer ze voluit mogen (op bepaalde paden) en zijn verder dus niet heel 'heet'. Maar er zijn een boel voorwaartse maar koele kikkers, dus genoeg keus ^^

mar_leen

Berichten: 461
Geregistreerd: 10-01-09
Woonplaats: Oostelbeers

Re: Ervaringen met Stal 't Reelaer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:36

Ik ben afgelopen jaar naar het reelaer geweest. Het was echt super gaaf de trec tocht! Ik was eerst bang voor het crossen maar echt dat was zoooo gaaf :D Ik heb in die week 5 paarden gereden waarvan 2 regelmatig (vanwege dat de andere in de lessen mee moest lopen) en eentje vast mee op tektocht!
Alles was echt TOP! Veel keus aan alle type paarden...

Mies

Berichten: 3988
Geregistreerd: 24-03-08
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:38

Ik ben nu 3 keer naar het Reelaer geweest en ik vind dat ze daar erg leuke trektochten organiseren. :j
Ik heb het altijd naar mijn zin gehad.

Jockey_my

Berichten: 2263
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:47

Ik ben er een aantal jaar geleden ook geweest, vond het echt vet!
Je gaat echt leuke tochten maken, en er was ook zoon afdaling, die
hoefde je niet te maken, maar die was echt lijp!.

Voor de rest erg uitgebrijt, ook springen, schriktraining, en boomstammen springen.

Ik weet nog dat we op een bosweggetje reden, de leiding zei, ''allemaal goed vasthouden!''
en dat we ergens heen vlogen, het ging zo snel en ik kon niet eens zien waar we heen gingen
was volgensmij echt zoon onbegaanbaar pad.

Ben er trouwens op 1 buitenrit wel van af gevallen :o , waren aan het stappen, zat niet op
te letten, paard schrok en hoppa, zo op mijn stuitje op de harde weg.

Jockey_my

Berichten: 2263
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:48

mar_leen schreef:
Ik ben afgelopen jaar naar het reelaer geweest. Het was echt super gaaf de trec tocht! Ik was eerst bang voor het crossen maar echt dat was zoooo gaaf :D Ik heb in die week 5 paarden gereden waarvan 2 regelmatig (vanwege dat de andere in de lessen mee moest lopen) en eentje vast mee op tektocht!
Alles was echt TOP! Veel keus aan alle type paarden...


Volgensmij is de TRECtocht nieuw, en anders als de gewone trektocht.
Als ik me niet vergis?

Bzoem

Berichten: 1681
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaringen met Stal 't Reelaer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:55

Klopt de Trec is 'nieuw'. In 2008 voor het eerst, in 2009 waren er zelfs 2 weken. Marleen ken ik niet, maar was toen wel 20. Denk dat ze dus net op de andere Trec is geweest, aan begin van de zomer.
Op dinsdag maak je meestal ook een dagtocht, met touwhalsters knopen en kompas ervaring opdoen (vet grappig). De trektocht zelf is vrijwel het zelfde, maar bij trec rijd je ook om de beurt voorop etc. En iedereen doet wel mee met alle 'lijpe' dingen XD Als Treccer heb je dus wat meer 'vrijheid' en als groep meer ervaring.
Maar ik heb zelf nooit een trektocht gereden, vriendin met wie ik nu voor de 3e keer op trec ga had er voor mij al 6 jt's op zitten ofzo. Daar baseer ik me verhalen op :)

xSannee

Berichten: 4347
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Ervaringen met Stal 't Reelaer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:09

het reelaer is gewoon super!
Ik ben vorig jaar op jongerentrektocht geweest en heb genoten.
Het was supergezellig en heel erg leuk! Supergave paarden en een heleboel verschillende. De begeleiding was ook echt super. Ik heb echt een geweldige week gehad :D

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Ervaringen met Stal 't Reelaer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 10:23

Met crossen buiten bedoelen jullie gewoon rennen?
Want daar heb ik namelijk genoeg ervaring mee XD. Doe ik op vakantie ook altijd ;).
Maar crossen op een crossparcour heb ik nog nooit gedaan.

Bzoem

Berichten: 1681
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaringen met Stal 't Reelaer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 10:37

@ ts, je hebt twee soorten crossen bij Reelaer:
- Héél hard galopperen, de paarden gaan echt om 't hardst. Je gaat zo op trektocht een aantal keer 'knallen'. Bijv. op de holterweg met z'n allen, maar ook een stukje met z'n tweën. Dan heb je ook nog de zandkuil, waar de paarden omhoog sprinten in mul zand, zijn ze ook helemaal gek op.
- Crossen in de crosswei. Dat is in de eerste dagen op 't Reelaer zelf, ze hebben daar dus een soort springwei met hindernissen, maar ook een waterbak(diepe plas), boomstammen, heuveltje of een 'trapje'. En dan ligt het helemaal aan jouw ervaring en die van je paard of je dat in stap, draf of galop doet. Is ook een goede check of je met dat paardje overweg kan als er buiten wat 'afwijkt'.