Groep lager

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TTmp4
Berichten: 0
Geregistreerd: 05-01-18

Groep lager

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-18 10:51

Ik heb de afgelopen 2 jaar bij half gevorderd gereden, maar nooit een goede instructeur gehad. We deden al die tijd niets anders dan rijden in de hoefslag. Nu ga ik naar een andere manege. Ik heb de keuze gekregen bij beginners+ te gaan rijden zodat ik mijn lesstof alsnog kan krijgen. Ik zit nu heel erg te twijfelen wat beter voor me zal zijn. Aangezien ik bij mijn vrienden in half gevorderd kan rijden of voor de komende 3 maanden bij beginners+ en daarna naar half gevorderd? Ik weet het niet. Misschien kunnen jullie helpen?

DanielleVos

Berichten: 221
Geregistreerd: 12-07-11

Re: Groep lager

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 10:55

Ik zou zeker omdat je ook van manege veranderd kiezen voor de eerste drie maanden in de beginners les. Als je zelf al het gevoel hebt niet goed les te hebben gehad is het beter de basis goed te krijgen. Zeker op een nieuwe stal met nieuwe paarden en pony's waar je aan moet wennen is dat nog niet zo verkeerd! 3 maanden is niet zo lang en wet je vriendin in dezelfde groep rijden kan altijd nog! Succes!

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 10:57

Je kunt het altijd proberen toch? Mocht het echt te laag zijn en dat je toch de basis al wat kent, kun je bij je vrienden gaan rijden, en als dat niet zo is, kun je die lagere les even blijven volgen.
Het moet natuurlijk wel leuk blijven dus let er wel op dat het niet te lang, te laag blijft.

Ezza43

Berichten: 43
Geregistreerd: 01-12-17
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 11:00

Hai ! Je weet natuurlijk niet hoe jouw nieuwe instructrice zal zijn, daarbij komt dat je ook op een nieuwe pony zal gaan rijden, ik sluit me dus bij de me ing van Danielle aan. Je kunt de eerste 3 maanden eerst wennen bij de beginners plus waardoor je zelfvertrouwen ook groeit! en daarna naar half gevorderd. Je zal wellicht vele voorstellen krijgen wat je kunt doen, doe vooral waar jij je goed bij voelt! Heel veel plezier !

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 11:24

Ik zou 1 lesje nemen en je nieuwe instructeur laten beoordelen. Binnen een kwartier heeft die wel gezien wat je kan, ik zou dat even bespreken
Je hebt al een bepaalde basis na 2 jaar en onder beginner versta ik dat je nog moet leren lichtrijden, sturen, houding en alle 3 de gangen moet leren uitzitten

sannexponys

Berichten: 222
Geregistreerd: 13-08-16

Re: Groep lager

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 11:37

Ik had zelfs dat ik op mijn oude manege half gevorderd plus reed, mijn nieuwe manege gevorderd/gevorderd plus en na 3 maanden gevorderd plus/volwassenen ( ik ben 14 )

Het niveau zegt ook niet altijd alles. Ik rij op een redelijk kleine pony en in de volwassen les zijn die nog vrij, dus dat is ook de reden. Anders had ik een andere pony moeten gaan rijden.
En ook in die les gaat het prima

Ik rij liever te hoog dan te laag, want je trekt je vanzelf wel op aan de groep. En beginners is volgensmij ook meer lichtrijden leren en 1 rondje galop enzo :o

Veel plezier op je nieuwe manege <3

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:31


Poek

Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Groep lager

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:42

In mijn manege tijd ben ik eens te vroeg een groep omhoog gegaan omdat mijn instructrice vond dat ik dit wel aan kon. Hier was ik dus niet klaar voor en ben hier heel onzeker en angstig van geworden. Ik zou dus altijd kiezen voor een groep lager en als het blijkt dat het te makkelijk is kun je altijd nog een groep omhoog gaan.
Of wat Gillbo zegt is ook een goede tip!