Manege gezocht Hellevoetsluis (tips & ervaringen welkom)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sarenata

Berichten: 14
Geregistreerd: 02-11-17

Manege gezocht Hellevoetsluis (tips & ervaringen welkom)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-17 16:55

Hallo allemaal,


Volgende maand ga ik verhuizen naar Hellevoetsluis.
Zo'n 30 jaar geleden ben ik ooit begonnen met paardrijden en heb ik 3 verzorgpaarden gehad.
Na een paar jaar ben ik ermee gestopt en waren andere dingen belangrijker.

Ik ben nu 41 en eigenlijk gaat het toch weer een beetje kriebelen (ook nadat ik een keer ben meegeweest met een vriendin van mij van vroeger naar haar paard).
Afijn heel lang niet meer gereden en zin in een proeflesje in het nieuwe jaar!

Natuurlijk heb ik zelf ook al een beetje rondgekeken op internet, maar het is altijd leuk om ervaringen te lezen van andere mensen.
Ik ben dus op zoek naar een leuke gezellige manege in Hellevoetsluis (gemoedelijke sfeer) waar ik een keer een proefles kan nemen om te kijken of ik het nog leuk genoeg vind om dit in de toekomst vaker te gaan doen.

Alle tips en/of ervaringen zijn zeer welkom en bedankt alvast!

Groetjes Sandra

Raisja18
Berichten: 13
Geregistreerd: 04-11-17

Re: Manege gezocht Hellevoetsluis (tips & ervaringen welkom)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:25

Manege stal flicka in Hellevoetsluis is een aanrader, goede begeleiding als je weer wil beginnen, super brave paarden waar ook gekeken wordt naar welzijn. en gezellig.

een ander bedrijf in Hellevoetsluis is Iron Horse range, hier heb ik alleen zelf weinig ervaring mee.

Een tip, ga een keer op de bedrijven kijken die je aanspreken en doe desnoods een proefles bij verschillende bedrijven om te kijken welk bedrijf het beste bij je past

Sarenata

Berichten: 14
Geregistreerd: 02-11-17

Re: Manege gezocht Hellevoetsluis (tips & ervaringen welkom)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-17 18:58

Bedankt voor je berichtje Raisja!

Ik ben vrijdag even gaan kijken bij de Iron Horse Range, het zag er leuk uit en een gemoedelijke sfeer. Waarschijnlijk zal dat ook de manege worden waar ik wil gaan paardrijden.
Ik ga ook nog een keer bij Manege Flicka kijken inderdaad.

Groetjes Sandra

Raisja18
Berichten: 13
Geregistreerd: 04-11-17

Re: Manege gezocht Hellevoetsluis (tips & ervaringen welkom)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:04

ahh super!

ik ken iron horse range alleen van toen het nog manege hellevoetsluis was. nu heeft het andere eigenaren dus kan ook geen vergelijking maken.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:45

de Iron Horse maken ook lange buitenritten
mijn paard staat in Rockanje en ik kom ze tegen aan het eind van het strand, zal de 3.5 uurs rit zijn
leuke paarden , alleen jammer dat de mensen die erop zaten toen ik ze paar keer tegengekomen bent niet echt vriendelijk waren....
ik zeg vrolijk gedag en als er 1 van de groep iets terug zei was het veel -O-

weet dus niet of het gezellige mensen zijn....

Sarenata

Berichten: 14
Geregistreerd: 02-11-17

Re: Manege gezocht Hellevoetsluis (tips & ervaringen welkom)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-17 20:57

Mirgino staat je paard op een manege? Rockanje is helaas voor mij net even te ver, ik wil er bijv ook op de fiets naartoe kunnen gaan :-)

Raisja was het vroeger een leuke manege? Er zal wel veel veranderd zijn dan? Ik vond het er allemaal wel echt netjes uitzien en de mensen waren vriendelijk.

Ik wil gewoon 1 keer per week een lesje gaan nemen om te kijken hoe ik het vind. Vroeger zat ik 24/7 als het kon bij mijn verzorgpaarden haha. Nu maar eerst een proefles nemen na 30 jaar :-)

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:09

Sarenata schreef:
Mirgino staat je paard op een manege? Rockanje is helaas voor mij net even te ver, ik wil er bijv ook op de fiets naartoe kunnen gaan :-)

Raisja was het vroeger een leuke manege? Er zal wel veel veranderd zijn dan? Ik vond het er allemaal wel echt netjes uitzien en de mensen waren vriendelijk.

Ik wil gewoon 1 keer per week een lesje gaan nemen om te kijken hoe ik het vind. Vroeger zat ik 24/7 als het kon bij mijn verzorgpaarden haha. Nu maar eerst een proefles nemen na 30 jaar :-)

nee ik sta bij een particulier , maar ik kom de groep ruiters die op buitenrit gaan vanaf de manege in Hellevoet de Iron Horse Stable weleens tegen als ik naar het strand ga

in Rockanje is volgens mij geen manege meer wel Tinte daar zit een grote manege
Maar die in Hellevoet is een mooie hoor
volgens mij rijd de eigenaar mee op westernpaard met de buitenritten en hij is niet echt vriendelijk met gedag zeggen als je elkaar op het ruiterpad tegenkomt

Raisja18
Berichten: 13
Geregistreerd: 04-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:44

Sarenata schreef:
Mirgino staat je paard op een manege? Rockanje is helaas voor mij net even te ver, ik wil er bijv ook op de fiets naartoe kunnen gaan :-)

Raisja was het vroeger een leuke manege? Er zal wel veel veranderd zijn dan? Ik vond het er allemaal wel echt netjes uitzien en de mensen waren vriendelijk.

Ik wil gewoon 1 keer per week een lesje gaan nemen om te kijken hoe ik het vind. Vroeger zat ik 24/7 als het kon bij mijn verzorgpaarden haha. Nu maar eerst een proefles nemen na 30 jaar :-)



vroeger was het niet heel geweldig. vervelende pony's . maar dan spreek ik over zo'n 10 jaar geleden denk ik.
er is echt wel heel veranderd inmiddels

Sarenata

Berichten: 14
Geregistreerd: 02-11-17

Re: Manege gezocht Hellevoetsluis (tips & ervaringen welkom)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-17 13:05

Thanks! Ja je zou zeggen dat er veel maneges zitten hier in de buurt maar op zich valt het best mee eigenlijk. Ik ga gewoon eens rondkijken en ik was/ben natuurlijk erg nieuwsgierig naar alle ervaringen, maar dat zal ook voor iedereen persoonlijk zijn. Dat er een goede sfeer is dat is altijd belangrijk en wat hulp zou ook fijn zijn want zoals ik al eerder zei het is 30 jaar geleden haha. Al ben ik nog 1 keer met een vriendin mee geweest hoor. Ik kijk er heel erg naar uit :-)

Ineke2

Berichten: 33105
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 21:29

Ben je er al eens wezen rijden Ts?

Eepie

Berichten: 76
Geregistreerd: 02-04-09
Woonplaats: Boven Zeeland

Re: Manege gezocht Hellevoetsluis (tips & ervaringen welkom)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 23:37