Mening / ervaring manege derby

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KRFEMA
Berichten: 54
Geregistreerd: 29-12-10

Mening / ervaring manege derby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 22:28

hoi, ik ben over kort over gestapt naar een andere manege,
- manege derby - west-vlaanderen .. wat is jullie mening / ervaring hier over? :p

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Mening / ervaring manege derby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 10:23

-> MA

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Mening / ervaring manege derby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 12:17

Ligt t aan de kust en doen ze er ook strandritten? Dan heb ik er namelijk al eens een ponykamp begeleid. Wat vind je er zelf van als ik vragen mag?

mohica

Berichten: 1057
Geregistreerd: 14-06-08
Woonplaats: BELGIë !!!!!!!

Re: Mening / ervaring manege derby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:12

ik ken het ;)
de lessen vindt ik er laag van niveau, maar de lesgever is wel redelijk correct.
voor de buiten ritte zijn ze heel strikt.... kan je geen deftige draf en galop en minder dan 12 mag je niet mee !!

Miekemuis_
Berichten: 1218
Geregistreerd: 07-12-09

Re: Mening / ervaring manege derby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:14

Heb er leren rijden, 10 jaar geleden. Ik weet niet wie er nu lesgeeft, maar ik kreeg les van Tamara en dat was heel erg leuk, ik heb er niet echt veel geleerd, maar het waren wel leuke tijden.

KRLMA
Berichten: 77
Geregistreerd: 01-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:08

mohica schreef:
ik ken het ;)
de lessen vindt ik er laag van niveau, maar de lesgever is wel redelijk correct.
voor de buiten ritte zijn ze heel strikt.... kan je geen deftige draf en galop en minder dan 12 mag je niet mee !!


- hoezo laag niveau? :)

mohica

Berichten: 1057
Geregistreerd: 14-06-08
Woonplaats: BELGIë !!!!!!!

Re: Mening / ervaring manege derby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:21

ja laag niveau...
De gevorde les is echt van een veel lager niveau dan waar ik rijdt/reed

KRLMA
Berichten: 77
Geregistreerd: 01-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:32

mohica schreef:
ja laag niveau...
De gevorde les is echt van een veel lager niveau dan waar ik rijdt/reed


waar rij je dan?.

mohica

Berichten: 1057
Geregistreerd: 14-06-08
Woonplaats: BELGIë !!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 23:15

eerst 8jaar in braine-le-chateau ( la canardiere) in Waals- Brabant en nu 5jaar in Zinnik ( les écuries de la gageole) Henegouwen

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Mening / ervaring manege derby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:36

Ik persoonlijk vond ook dat de paarden niet goed verzorgd werden. Tenzij ik een eigen paard mee kan pakken ga ik er niet meer heen. :n

KRLMA
Berichten: 77
Geregistreerd: 01-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:05

Miss_Malfoy schreef:
Ik persoonlijk vond ook dat de paarden niet goed verzorgd werden. Tenzij ik een eigen paard mee kan pakken ga ik er niet meer heen. :n


waarom zouden ze slecht verzorgt worden ?
wat versta je onder - niet goed verzorgd worden -
de stallen of paarden zelf? :)

mohica

Berichten: 1057
Geregistreerd: 14-06-08
Woonplaats: BELGIë !!!!!!!

Re: Mening / ervaring manege derby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:04

in stands... soms 3uur in de stands met een zadel op.
3dekjes onder het zadel of een westernpad plus nog een gewoon dekje
en herinner me op een moment had 1 van de paarden een soort pad ( leek bijna op een kussensloop xD :/ ) met stro erin er daarop zadel

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Mening / ervaring manege derby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:07

Wat mohica zegt. Slecht passend tuig, en als ze dan wonden kregen werd het slecht verzorgd. Ook een hoop met scherpe bitten die ik liever niet zie op een manege.
Vond de paarden er ook niet denderend uit zien.

KRLMA
Berichten: 77
Geregistreerd: 01-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:28

Miss_Malfoy schreef:
Wat mohica zegt. Slecht passend tuig, en als ze dan wonden kregen werd het slecht verzorgd. Ook een hoop met scherpe bitten die ik liever niet zie op een manege.
Vond de paarden er ook niet denderend uit zien.



niet echt positief dus en een kussensloop met stro als zadel deken vind ik er echt wel over :o
- ben er nog maar twee keer geweest, en onder vind geen negatieve punten ( nu te minste niet )

mohica

Berichten: 1057
Geregistreerd: 14-06-08
Woonplaats: BELGIë !!!!!!!

Re: Mening / ervaring manege derby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:41

4jaar trg als ik naar de zee ging ging ik er enkel rijden , nu ga ik er enkel enkele wandelingen doen....
Tussen 4jaar trg en de laatste keer dat ik geweest ben ( vorige zomer) zie ik wel een duidelijke verandering voor de verzorging vd paarde... maar ja de tuigen die niet al te top zijn en te scherpe bitten voor manege paarden en zomaar iedereen krijgt is niet veranderd :/

sarahbalou
Berichten: 42
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:32

1,5 jaar ben ik daar een keer een buitenrit gaan maken, op het strand. Ik was verliefd op het paardje waarmee ik reed, maar verder weet ik er niet veel meer van. Behalve dat de paarden in stands stonden en dat ik het galopperen op het strand nogal onverantwoordelijk vond (en crossen maar!). Mijn vriendin had ook een heel pijnlijk zadel (voor haar tenminste, ik weet niet hoe het met het paard zat). Het paardje waar ik mee reed was daar nog niet lang en ze was nog geen volgertje geworden (ze sprong niet meteen achter de groep aan als iedereen in galop ging, maar wachtte op mijn hulpen), daarom was ik zo gek op haar (ik was toen alleen manegepaarden (volgertjes) gewoon).

JennHorsezz_
Berichten: 3
Geregistreerd: 15-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 19:25

KRFEMA schreef:
hoi, ik ben over kort over gestapt naar een andere manege,
- manege derby - west-vlaanderen .. wat is jullie mening / ervaring hier over? :p

Ik vind het een hele goeie manege, ik rij er al 1 jaar! Alex is echt een goede lesgever !
Hoe heetje misschien zien we elkaar wel eens op de manege

MVDMJ
Berichten: 1
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 14:33

Ik vind ook dat de manegepaarden er slecht verzorgd worden, men wacht er veel te lang om er een dierenarts bij te roepen. Ik heb al verschillende paarden zien verdwijnen omdat ze niet meer kunnen bereden worden omdat ze ernstig gekwetst waren en ze niet goed werden vezorgd. Het zijn alleen de inkomsten die belangrijk zijn en niet de gezondheid van de paarden. Ze worden echt uitgebuit. Er moest meer controle komen.

antwerpen79
Berichten: 5
Geregistreerd: 12-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 00:07

MVDMJ schreef:
Ik vind ook dat de manegepaarden er slecht verzorgd worden, men wacht er veel te lang om er een dierenarts bij te roepen. Ik heb al verschillende paarden zien verdwijnen omdat ze niet meer kunnen bereden worden omdat ze ernstig gekwetst waren en ze niet goed werden vezorgd. Het zijn alleen de inkomsten die belangrijk zijn en niet de gezondheid van de paarden. Ze worden echt uitgebuit. Er moest meer controle komen.

Ja volledig juist maar zijn nieuwe eigenaren , echt die mensen verzorgen de paarden super !

Miekevalero
Berichten: 1
Geregistreerd: 24-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 23:58

Wij zullen onze pony stallen bij manege derby. Wij hebben nu al een paar keer deze manege bezocht en vind het daar super. Paarden zien er mooi verzorgd uit, de lessen zijn van een hoger niveau dan dat wij gewend zijn geweest (vagevuur). Dus ik vind dat onze pony daar goed zal zijn. Ook mijn zoon zal er met plezier de lessen volgen denk ik.

nvl
Berichten: 1
Geregistreerd: 07-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 13:58

Zijn er nog recente meningen en/of ervaringen rondom deze manege?