Ponykamp begeleiden 16 jaar?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-17 16:31

Trui schreef:
Ik kom als alles lukt volgend jaar ook begeleiden. Denk dat ik dan de eerste week neem bijvoorbeeld en dan afspreek dat ik als het bevalt, een week pauze neem en dan nog ene week kom bijvoorbeeld. Ben er door 'Saki' ( :') ) ook wel op gewezen dat ik er top tussen pas, maar dat er toch wel verschil zit tussen begeleiden en op kamp zijn. Ik sliep in week twee ook bij de begeleiding en de wekker stond wel een half uur eerder en dan moet je ook gelijk aan de bak. En je rijd dus ook minder paard. Maar Hey, dat komt dan wel als ik nog wat langer (of dan met een week ertussen) kom :)


Als het je leuk lijkt, vooral doen. Er zit inderdaad wel verschil in zelf op kamp gaan&begeleiden. Je moet eerder opstaan&kan later gaan slapen dan kampkinderen. Als de kampkinderen buiten rijden ben je ook constant bezig met meelopen met stapritjes, vegen, opzadelen etc. Je krijgt er wel conditie van :Y) Ben die week (ondanks dat ik 2x zoveel at als normaal) 2 1/2 kilo afgevallen :') je moet vooral niet bang zijn voor vieze handen&hard werken

[o]
22 jaartjes oud
opleiding: Social work


Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Ponykamp begeleiden 16 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 16:36

En ik moet Mn schoenen goed aan doen :')

Geen idee of je die situatie kent, zo niet dna is dit vrij ongemakkelijk :j
Veel mensen weten het maar geen idee of jij het ook weet haha

Een koude trui, is geen goede trui.

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-17 18:04

Trui schreef:
En ik moet Mn schoenen goed aan doen :')

Geen idee of je die situatie kent, zo niet dna is dit vrij ongemakkelijk :j
Veel mensen weten het maar geen idee of jij het ook weet haha


Zegt me zo niets haha

[o]
22 jaartjes oud
opleiding: Social work

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 18:13

tengeltje11 schreef:



Is dat dan ook met paarden? Of is het puur entertaiment[/quote]

ik heb een jaar bv bij een organisatie de pony- en boerderijkampen begeleid.
6 weken van de 8w vakantie.
het pony-deel kwam telkens op mij terecht en als er ook andere kampen langs kwamen(bv een kamp 'cowboys en indianen',dan deed ik ook dat met hun.
als er eens een nm geen pony-dingen waren,deed ik mee met de algemene activiteiten(huifkartochtje,spelletjes,zwembad,...)

het is puur wat je zelf wil/kiest.

maar zoals ik reeds zei,moet je sowieso eerst je animatorbrevet halen hiervoor.[/quote]

Ik denk dat Tengeltje bij Activak bedoeld in België.
Hun voorkeur is idd dat je eerst je animator/animatie bevret haalt, maar mijn ervaring is dat ik ieder jaar opnieuw expliciet voor de paardenkampen wordt gevraagd of ik alsjeblieft een kamp kan doen, zonder een cursus te hebben gevolgd ja..
Enige wat ik daar wel als eerste met 2 anderen heb behaald was een of ander certificaat waarmee ik paardrijlessen mocht geven aan de kleintjes in België via Activak, stelt niet veel voor en ik heb er eigenlijk nog maar weinig mee gedaan haha. Hier in NL heb je er ook echt niks aan.

Ze zitten daarin enorm omhoog ieder jaar, gezien er te weinig animatoren zijn die werkelijk goed paard kunnen rijden.
Ik heb kampen gedaan op de hoge rielen in kasterlee (hebben ze nu niet meer op die locatie), in Graide (ardennen) en paardenkamp Texel (dus ook echt op Texel in Nederland).
Het is heel leuk maar heel vermoeiend, volgens mij moet je alleen net 17 zijn of bijna worden wil je in aanmerking komen om te kunnen begeleiden.
Uiteraard kun je aangeven dit graag te willen doen ivm je opleiding, wellicht doen ze dan niet zo lastig over die cursussen via hen.

Succes!

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-17 18:47

Gowlan schreef:
tengeltje11 schreef:


Is dat dan ook met paarden? Of is het puur entertaiment


ik heb een jaar bv bij een organisatie de pony- en boerderijkampen begeleid.
6 weken van de 8w vakantie.
het pony-deel kwam telkens op mij terecht en als er ook andere kampen langs kwamen(bv een kamp 'cowboys en indianen',dan deed ik ook dat met hun.
als er eens een nm geen pony-dingen waren,deed ik mee met de algemene activiteiten(huifkartochtje,spelletjes,zwembad,...)

het is puur wat je zelf wil/kiest.

maar zoals ik reeds zei,moet je sowieso eerst je animatorbrevet halen hiervoor.[/quote]

Ik denk dat Tengeltje bij Activak bedoeld in België.
Hun voorkeur is idd dat je eerst je animator/animatie bevret haalt, maar mijn ervaring is dat ik ieder jaar opnieuw expliciet voor de paardenkampen wordt gevraagd of ik alsjeblieft een kamp kan doen, zonder een cursus te hebben gevolgd ja..
Enige wat ik daar wel als eerste met 2 anderen heb behaald was een of ander certificaat waarmee ik paardrijlessen mocht geven aan de kleintjes in België via Activak, stelt niet veel voor en ik heb er eigenlijk nog maar weinig mee gedaan haha. Hier in NL heb je er ook echt niks aan.

Ze zitten daarin enorm omhoog ieder jaar, gezien er te weinig animatoren zijn die werkelijk goed paard kunnen rijden.
Ik heb kampen gedaan op de hoge rielen in kasterlee (hebben ze nu niet meer op die locatie), in Graide (ardennen) en paardenkamp Texel (dus ook echt op Texel in Nederland).
Het is heel leuk maar heel vermoeiend, volgens mij moet je alleen net 17 zijn of bijna worden wil je in aanmerking komen om te kunnen begeleiden.
Uiteraard kun je aangeven dit graag te willen doen ivm je opleiding, wellicht doen ze dan niet zo lastig over die cursussen via hen.

Succes![/quote]

Inmiddels ben ik al naar manege gasselte geweest om daar een week te helpen maar alsnog bedankt ;)

[o]
22 jaartjes oud
opleiding: Social work

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Ponykamp begeleiden 16 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 02:24

Oh sorry heb niet gezien van wanneer dit topic was, leuk dat je wat hebt kunnen vinden! :)

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers