Oud manege paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loveskary

Oud manege paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 23:11

Hoi allemaal

Ik wilde jullie mening over het volgende.

Ik kan een manege paard krijgen ze is niet meer geschikt voor de manege mocht eerst gratis weg.
Paard is dampig en heeft mok maar nu wil de manege 500 euro voor het paard ze is al 20 jaar.
Na een half uur rijden is ze zeiknat en afgebrand.
Komt er niemand om dan moet ze weg naar de slacht wat zouden jullie doen ik vind 500 euro veel te veel geld.
We wilden haar alleen een goed plekje bieden.

Foreverkliek

Re: Oud manege paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 09:11

Belachelijk! Jammer dat die manege het paard niet met haar welverdiende pensioen wil laten gaan maar er ook nu nog op wil verdienen. Ik gok het erop dat ze die 500 euro anders van de slager krijgen dus je weet gelijk wat er met haar gebeurd als je besluit het niet te doen.
Kijk nog eens heel goed naar het paard. Je kan er niets mee, behalve knuffelen, ze klinkt nu al niet heel gezond en hoeveel kosten wil je er in de komende jaren voor gaan maken?
Als je in het paard nog genoeg wil tot leven ziet zou ik toch nog eens met de manege eigenaar praten en een beroep doen op zijn eergevoel naar jou en het paard. Succes

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 09:22

Als ze eerst gratis weg mocht zou ik de eigenaar zeggen dat je haar onder die voorwaarde een mooie oude dag wilt bieden. En zeggen dat zijn klanten zo'n actie (hardwerkend manegepaard mooie oude dag geven) ook goed zouden kunnen waarderen... Het geld heeft het paard vast wel opgebracht in het werk.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 12:11

Ik heb het er nogmaals over gehad en gezegd dat ze blij mogen zijn dat het paard een welverdiende oude dag krijgt maar hij wil echt die 500 euro paard heeft mok en is dampig en na een half uur zeiknat.
We dachten dat het bij ons op de wei een mooie oude dag zou krijgen maar die eigenaar wil alleen het geld van het slacht huis om deze reden gaan we er vanaf zien die vent moest zich schamen nu willen de klanten dat geld bij elkaar brengen en haar dan zelf kopen en een huisje zoeken.
Ik heb al gezegd dat ze dit niet moeten doen aangezien het veel geld is.
Ik vind het echt jammer en triest we gaan in november naar de markt dan gaan we kijken of daar een paardje is een gezond paardje.
Van dat oude manege paard was echt goed bedoeld maar die eigenaar wil geld en dat vinden we teveel zeker voor zon kapot paard waar je verder niks mee kan.
Bedankt voor de reacties we zijn eruit en gaan het niet doen.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 12:13

Ik zou als klanten met elkaar een actie starten, ik neem aan dat hij die te vriend wil houden? En als jullie geld inzamelen, kan dat evt. voor de eerste DA kosten gebruikt worden.

Ik zou trouwens ook een andere manege opzoeken.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 12:15

Margee schreef:
Ik zou als klanten met elkaar een actie starten, ik neem aan dat hij die te vriend wil houden? En als jullie geld inzamelen, kan dat evt. voor de eerste DA kosten gebruikt worden.

Das inderdaad een heel mooi en goed advies dat paard mocht eerst gratis weg maar nu ruikt die eigenaar geld ik heb 1 woord en dat is dat ik het gruwelijk walgelijk vindt.
We hebben plek genoeg gun dat dier een pensioen ik heb al tegen klanten gezegd dat ze een andere manege moesten zoeken want als er zo met de dieren wordt omgegaan.

poezeminneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:04

das ook wel afzetterij en niet echt een manier om met dieren om te gaan

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:07

Ik zou het gewoon betalen. Heb zelf ook een 20 jarig, dampig manegepaard van de manege overgenomen. Voor iets minder dan die 500 euro maar als het meer was geweest had ik het ook gegeven, wou het paard gewoon hebben :)

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:10

Bij de slager krijgt ie hooguit 140,- dus 500,- zou ik er ook niet voor geven.

nannyrana7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:28

Jee wat is dat jammer voor het paard . Snap goed dat je het een hoop geld vind maar misschien met een beetje ander weide beleid kan je er nog heel veel plezier van hebben. Bij ons gaan de paarden als ze te oud worden voor het werk wel lekker gratis naar een nieuw te huis en we hopen dan dat ze nog lekker lang mee gaan deze paarden kunnen meestal nog prima gereden worden maar steeds ander op je rug of meerdere uren per dag word moeilijk vinden we niemand dan blijven ze willen namelijk wel zeker weten dat ze goed te recht komen want ze hebben toch gezorgd dat er brood op de plank is . Hopelijk voor het paard gaat hij toch een goed plekje vinden .

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:29

Ik heb ook een verenigings/manegepaard overgenomen van 20 jaar (toen ik hem kocht werd hij bijna 21) voor 500 excl. spullen. Geen moment spijt van, maar dat wist ik al toen ik de eerste keer op hem reed dat wij een team waren (penny gevoel :p)

poezeminneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 09:50

ja als het gevoel goed zit , voor sommige is 500 veel en voor andere dan weer niet

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:44

kan het zijn dat ik net een oproep hierover op marktplaats tegenkom om de kosten te delen?
wordt nl gedeeld via facebookgroepen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:49

Aangeven dat je de slachtprijs wilt betalen maar geen cent meer, dan kom je bij lange na niet aan de 500, en scheelt hem een ritje slacht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:50

smurffie schreef:
Aangeven dat je de slachtprijs wilt betalen maar geen cent meer, dan kom je bij lange na niet aan de 500, en scheelt hem een ritje slacht

Dit dus.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 12:00

Je wilt haar toch een goede oude dag bieden?
Dan maakt het toch totaal niks uit of je er nog wat mee zou kunnen of niet :?

Of zoek je een gratis rijpaard?

Begrijp die manege-eigenaar best...hij zal willen voorkomen dat dit dier alsnog verhandeld wordt door er een soort "borg" voor te vragen die boven de slachtprijs ligt.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 12:04

Solleke_Noah schreef:
Ik zou het gewoon betalen. Heb zelf ook een 20 jarig, dampig manegepaard van de manege overgenomen. Voor iets minder dan die 500 euro maar als het meer was geweest had ik het ook gegeven, wou het paard gewoon hebben :)

Hier nog zo'n malloot...zal maar niet vertellen wat de mijne kostte :o