Welke van de drie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nardxash

Welke van de drie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 16:30

Hallo bokkers. Sinds kort ben ik erg aan het overwegen om naar een andere manege te gaan, ik heb net zitten googelen en ben er op 3 uit gekomen waar ik graag wat meer informatie over wil. Mijn wensenlijst: goed les en meer uitdaging in de les. Goed verzorgde paarden. Later graag starten is geen must. Een springles zou wel gaaf zijn als dat ook op de manege kon. 1: hippisch centrum Nootdorp. Lijkt mijn een hele leuke manege alleen vind ik het best duur wat je per kwartaal betaalt kan iemand vertellen hoe de lessen hier zijn? 2: ruiter club pijn acker. Hoe is deze vereniging qua lessen enz. 3 manege ypenburg hoeve hoe zijn de lessen enz. Andere informatie over de manege,s zijn ook welkom

_Nynke

Re: Welke van de drie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 16:46

Ik woon helaas niet in deze omgeving maar ik heb de website van HCN bekeken, lijkt me ook een erg leuke (en goeie) manege! Ziet er goed uit maar is inderdaad prijzig.
Ruiterclub Pijnacker, paarden en pony's zien er goed uit maar kan niet echt iets wijs worden over de prijs van de lessen (op de site van HCN staat trouwens ook niet de prijs voor een losse les op een manegepaard/pony)
Ypenburg hoeve, als ik het goed begrijp hebben die nog geen binnenbak? Dan kun je dus alleen rijden met goed weer. Hopen dat die binnenbak snel aangelegd is :)
Een losse les kost daar €12,50, ik ga er vanuit dat dat het goedkoopst is van alle drie, aangezien je niet veel meer maneges ziet die het goedkoper aanbieden.

Ik wens je succes met je zoektocht naar een goeie manege! :)

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 16:47

_Nynke schreef:
Ik woon helaas niet in deze omgeving maar ik heb de website van HCN bekeken, lijkt me ook een erg leuke (en goeie) manege! Ziet er goed uit maar is inderdaad prijzig.
Ruiterclub Pijnacker, paarden en pony's zien er goed uit maar kan niet echt iets wijs worden over de prijs van de lessen (op de site van HCN staat trouwens ook niet de prijs voor een losse les op een manegepaard/pony)
Ypenburg hoeve, als ik het goed begrijp hebben die nog geen binnenbak? Dan kun je dus alleen rijden met goed weer. Hopen dat die binnenbak snel aangelegd is :)
Een losse les kost daar €12,50, ik ga er vanuit dat dat het goedkoopst is van alle drie, aangezien je niet veel meer maneges ziet die het goedkoper aanbieden.

Ik wens je succes met je zoektocht naar een goeie manege! :)

Dank je wel waar heb je de prijzen gevonden van de ypenburghoeve

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 17:51

Niemand meer

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:53

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:06

Ik zal persoonlijk naar ypenburghoeve gaan. Ziet er erg leuk uit.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 18:08

Dank je wel voor je advies

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:20

Kun je niet gewoon een kijkje nemen bij die maneges die je hebt gevonden? :)

WorthTheWait

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 23:36

Mijn advies is toch naar alle manege's gaan en daar even rondkijken en indien mogelijk een proefles nemen. Soms ziet het er op foto's wel leuk uit maar is de sfeer heel anders.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 23:42

ik zou bij alle 3 gewoon even langs gaan, indien mogelijk proeflessen nemen, en gewoon rondkijken.
iemand anders kan het een goede manege vinden, en de ander vind iets anders beter, smaken verschillen! :)

succes met je keuze! :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 00:07

Hippisch centrum heeft mn nichtje gereden. Toen er onderling gedeald werd is ze daar meteen weggegaan (en je hoort vaker rare dingen daar).
Ypenburghoebe geen ervaring mee, adverteren wel veel en volgens mij ook een soort handelsstal meteen?
Ruiterclub pijnacker geeft een oud-collega van mij les, van wat ik hoor zijn ze super voor de paarden en gaan deze ook lekker naar buiten in t seizoen.
Tjah war verder in de buurt zit. Iets verder in pijnacker zit de blauw hele vendel, heeft wat meer een doe het zelf gehalte en wordt volgens mij ook verwacht dat je meehelpt met klusjes als je daar les krijgt (vandaar de prijs, relatief goedkoop). Ij zoetermeer moet je sowieso niet naar de balijmanege of zilverster gaan, als je het tenminste over paardenwelzijn hebt. Rc de voorweg in zoetermeer ken ik niet goed genoeg om er wat van te zeggen.

Iets verder maar waar ik relatief goede verhalen over heb gehoord is chardon en prinsenstad, misschien dat een optie := ?

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 07:54

Celiien schreef:
Hippisch centrum heeft mn nichtje gereden. Toen er onderling gedeald werd is ze daar meteen weggegaan (en je hoort vaker rare dingen daar).
Ypenburghoebe geen ervaring mee, adverteren wel veel en volgens mij ook een soort handelsstal meteen?
Ruiterclub pijnacker geeft een oud-collega van mij les, van wat ik hoor zijn ze super voor de paarden en gaan deze ook lekker naar buiten in t seizoen.
Tjah war verder in de buurt zit. Iets verder in pijnacker zit de blauw hele vendel, heeft wat meer een doe het zelf gehalte en wordt volgens mij ook verwacht dat je meehelpt met klusjes als je daar les krijgt (vandaar de prijs, relatief goedkoop). Ij zoetermeer moet je sowieso niet naar de balijmanege of zilverster gaan, als je het tenminste over paardenwelzijn hebt. Rc de voorweg in zoetermeer ken ik niet goed genoeg om er wat van te zeggen.

Iets verder maar waar ik relatief goede verhalen over heb gehoord is chardon en prinsenstad, misschien dat een optie := ?

Prinsenstad is geen optie te duur ik ga zeker bij de manege,s kijken

XstormX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 15:27

thuis lessen bij iemand is ook super leuk !

KelseyxJay13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 15:30

Ik zal bij alle drie een proefles nemen, rij je ook nog eens 3x extra :Y)

Jan_Klaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 15:30

ik zou langs gaan bij de 3 en kijken hoe de mensen reageren en of de paarden je aanspreken. ook kan je mischien kijken hoe een les gaat

rcdevoorweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:28

ik rij op de voorweg, zolang je van chintia les krijgt krijg je goed les, Bianca niet zo goed en oude en jonge erica gevon opzich ook wel goed les maar chintia het beste

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 16:41

Bedankt voor alle reacties. In middels rij ik bij manege prometheus ruitersport waar ik het erg naar mijn zin heb,ik heb hier zelf ook stage gelopen. Deze manege bevalt beter dan creayenburg

Marloes25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:46

Goed op te horen nardxash! Veel rijplezier :)