Hockey of paardrijden?

Moderators: zonnebloem18, RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xkimk

Hockey of paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-13 21:41

Hallo bokkers,
Ik hoop dat jullie mij advies en jullie mening kunnen geven over een probleem waar ik mee zit.

Ik mijn probleem is het volgende;
Ik hockey en ik rijd paard. Ik doe het allebei al vanaf jonge leeftijd maar ben sinds een paar jaar gestopt met lessen op de manege. Dit kwam omdat ik het niet meer kon combineren met trainingen en wedstrijden van hockey. Hierdoor heb ik iets meer als 2 jaar geen paard meer gereden op de manege (soms reed ik een keertje op vakantie of met vriendinnen), wel ben ik een keer op ponykamp geweest. Ik miste het zo dat ik verzorgpony's/bijrijdpony's ben gaan zoeken en die heb ik sinds ongeveer 1,5/2 jaar al een aantal gehad. Ik vind het paardrijden echt geweldig en een eigen paard is echt een droom. Ik rijd nu 1/2x in de week maar ik wil eigenlijk vaker rijden maar dat lukt niet ivm hockey en school. Soms zit ik er aan te denken om het hockeyen op te geven en me volledig te gaan focussen op het paardrijden maar ik weet niet of ik dat kan. Ik hockey al vanaf toen ik klein was en ik ken er zoveel mensen, waardoor ik niet weet of ik het zou kunnen missen...
Hebben jullie ook zo'n probleem of hebben jullie tips/advies/jullie mening dan zou ik een reactie heel fijn vinden!

xx

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:48

Hihi en dat vraag je op een paardenforum? :D

Je zegt dat je vaker wilt gaan rijden, maar dat dat niet kan omdat je hockeyt maar dat wil je toch ook blijven doen. Waarom kun je het dan niet houden zoals het nu is? Vind je hockey dan nog wel echt zo leuk of gaat het echt om de mensen die je daar kent? Als je ermee stopt zul je die waarschijnlijk minder vaak zien maar je zult ze toch niet helemaal uit het oog verliezen?
Je kunt ook gewoon iets kiezen en als het niet bevalt, weer wat anders doen. Ik weet niet hoe makkelijk je weer terug kan stappen in je hockeyteam als je dat toch erg gaat missen maar het is misschien een optie?

Ik ben 6 jaar geleden gestopt met paardrijden omdat ik wilde gaan wandklimmen. Dat heb ik zo'n 4 jaar gedaan en toen wilde ik weer paardrijden. Ook prima! Ben nu alweer 2 jaar gelukkig tussen de viervoeters.

PS: staat dit topic hier wel goed trouwens?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie