paardrijden in Amsterdam

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Avonturier

Berichten: 1085
Geregistreerd: 29-04-06

paardrijden in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-13 20:56

Hallo bokkers,

Ik hoop stiekem dat jullie mij kunnen helpen. Ik studeer en woon momenteel in amsterdam oost, en wil ongelofelijk graag het paardrijden weer oppakken. Ik heb al een jaar of 3 niet meer gereden ivm studie, maar hiervoor wel een eigen pony gehad. Daar deed ik overigens voornamelijk natural horsemanship mee, dus ook niet erg veel rijden.

Om een lang verhaal kort te maken: ik mis de paarden en wil het graag weer oppakken. Ik heb echter geen tijd of geld voor een eigen paard of verzorgpaard waar ik 4 keer per week heen moet. Ik vroeg me af of jullie tips hadden of nog andere mogelijkheden weten in of rond amsterdam?

Alle info is welkom. Ervaringen met maneges in amsterdam etc zeker ook. Manege de eenhoorn zit bij mij in de buurt, is dat wat?

Het liefst zou ik echter prive les krijgen, om snel vooruit te gaan en alles goed te leren. Ik heb al wat gegoogled, maar kwam niet echt op iets uit. Is dat mogelijk in amsterdam, ergens priveles op het paard van de instructrice/een ander?

Kortom, alle info en tips zijn welkom!

De statisticus waadde vol vertrouwen door de rivier die gemiddeld één meter diep was. Hij verdronk.


FCSA

Berichten: 6376
Geregistreerd: 30-10-01

Re: paardrijden in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 21:28

Op de Hollandsche Manege (centrum) kun je privélessen nemen en evt een paard leasen.

IngeK
Berichten: 843
Geregistreerd: 24-06-07

Re: paardrijden in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 21:40

Amsterdam heeft als ik het mij goed herinner twee studentenrijverenigingen. In elk geval een, ik ben daar ook wel eens op wedstrijd geweest bij de Hollandsche Manege.
Geen privéles dus, maar wel héél leuk als je studeert.

Nikass

Berichten: 16484
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 12:41

Ik heb zelf les gehad op de Hollandsche manege en op de Amsterdamse manege. Ook heb ik les gehad van degene die momenteel eigenaar is van manege De Ruif. Het hangt er een beetje vanaf waar je interesses liggen. Voor basis dressuur zou ik naar de Amsterdamse gaan, maar dan wel les nemen van Ramon of Eva (eigenaren) en niet de minder goed opgeleide medewerkers. De Amsterdamse geeft privélessen van een half uur en groepslessen van een uur. je kunt ook met de les een buitenrit rijden want je zit midden in het bos. Er wordt heel goed op een paardvriendelijke manier lesgegeven. Hulpteugels en sporen zijn verboden. Je rijdt er echt voor een goede basis en in de krul trekken wordt niet gewaardeerd.
Nadeel is dat de organisatie wel eens een beetje chaotisch is: lessen worden wel eens niet of te laat afgezegd. Sfeer is wel vriendelijk en prijzen liggen wat lager dan bij de HM.

De Hollandsche manege vond ik erg goed toen Philip Drost er de eigenaar was, maar de manege is al een aantal jaren van eigenaar veranderd en dat is wat mij betreft geen verandering ten goede geweest. Als je geinteresseerd bent in springen kan je wel goed terecht bij Justus Valk, de zoon van de huidige eigenaar van de Hollandsche manege. De manege is netjes en schoon, maar je moet er wel tegen kunnen dat de paarden vrijwel niet buiten komen, een aantal nog in stands staan, en dat er regelmatig drukke kinderfeestjes worden gehouden terwijl jij les hebt.

Met betrekking tot De Ruif: van die eigenaar, René Slooten, heb ik mijn eerste lessen gehad. En ik ben veel met hem op buitenrit geweest toen hij in Schoorl (Poelenburgh) werkte. Prima instructeur.

DunaCO

Berichten: 92
Geregistreerd: 04-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 12:50

Je hebt manege de ruif (in slotervaart)
manege nieuw amstelland, ligt in het amsterdamse bos dus je kan daar lekker buitenrijden (amsterdam/amstelveen)
de amsterdamse manege, ligt ook in het amsterdamse bos maar is wat kleiner en dus ook wat gezelliger, vind ik (amsterdam/amstelveen)
de hollandse manege (hartje amsterdam, overtoom)

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:24

ED --> MA

darkadia

Berichten: 5219
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:51

Nikass schreef:
Ik heb zelf les gehad op de Hollandsche manege en op de Amsterdamse manege. Ook heb ik les gehad van degene die momenteel eigenaar is van manege De Ruif. Het hangt er een beetje vanaf waar je interesses liggen. Voor basis dressuur zou ik naar de Amsterdamse gaan, maar dan wel les nemen van Ramon of Eva (eigenaren) en niet de minder goed opgeleide medewerkers. De Amsterdamse geeft privélessen van een half uur en groepslessen van een uur. je kunt ook met de les een buitenrit rijden want je zit midden in het bos. Er wordt heel goed op een paardvriendelijke manier lesgegeven. Hulpteugels en sporen zijn verboden. Je rijdt er echt voor een goede basis en in de krul trekken wordt niet gewaardeerd.
Nadeel is dat de organisatie wel eens een beetje chaotisch is: lessen worden wel eens niet of te laat afgezegd. Sfeer is wel vriendelijk en prijzen liggen wat lager dan bij de HM.

De Hollandsche manege vond ik erg goed toen Philip Drost er de eigenaar was, maar de manege is al een aantal jaren van eigenaar veranderd en dat is wat mij betreft geen verandering ten goede geweest. Als je geinteresseerd bent in springen kan je wel goed terecht bij Justus Valk, de zoon van de huidige eigenaar van de Hollandsche manege. De manege is netjes en schoon, maar je moet er wel tegen kunnen dat de paarden vrijwel niet buiten komen, een aantal nog in stands staan, en dat er regelmatig drukke kinderfeestjes worden gehouden terwijl jij les hebt.

Met betrekking tot De Ruif: van die eigenaar, René Slooten, heb ik mijn eerste lessen gehad. En ik ben veel met hem op buitenrit geweest toen hij in Schoorl (Poelenburgh) werkte. Prima instructeur.


Is rene nu de eigenaar van Manege de Ruif, dat wist ik niet, grappig, die ken ik nog wel van Poelenburgh!

Amsterdamse wordt inderdaad goed les gegeven. Zelf heb ik 2 bijrijdpaardjes op Stal Wennekers en les ik eens in de zoveel tijd in de beemster bij Elly Olivier, niet het dichtsbijzijnde, maar vind haar een erg fijne instructrice, 40euro voor een uur priveles, en je kunt op paarden van haar rijden, die allemaal goed zijn opgeleid, en waar ik al veel van geleerd heb.
Als je wel graag meer richting eigen paard wilt kun je eens zoeken op de doordravers, een vereniging die met de paarden op Wennekers staat en een soort van gedeeld eigen paard hebben eigenlijk.

lailapri

Berichten: 22091
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: paardrijden in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:42

Paardenschool kakelbont, paardjes altijd buiten er wordt naar de dieren gekeken. Beginners rijden meestal bitloos en in kleine groepjes tot ze de basis doorhebben. Daarna in een groepje van drie of vier.

nh lessen kunnen ook gevolgd worden.

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

Nikass

Berichten: 16484
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:48

Darkadia, ik ken Rene ook van Poelenburgh en van de HM toen hij daar nog werkte.
Vooral de volle maansritten van Poelenburgh vond ik geweldig *\o/*

Marie111
Berichten: 4644
Geregistreerd: 15-07-10

Re: paardrijden in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:33


lilskie
Berichten: 444
Geregistreerd: 25-01-13
Woonplaats: NH

Re: paardrijden in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:35

Manege de Jong in Aalsmeer. Is bij het Amsterdamse Bos. Best te doen. Mooie manege. Volgens mij ook mogelijkheid tot privé les!

darkadia

Berichten: 5219
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: paardrijden in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:10

Manege Geuzeneiland ben ik weleens met iemand mee geweest om te kijken naar een les, ik vond dat er weinig aandacht besteed werd aan de houding van de ruiter, en de paarden staan deels in stands. Komt ook wel omdat ze het moeten hebben van subsidies, maar toch...
Je hebt ook nog nieuw-amstelland aan het bos, maar die staat ook niet super bekend wat ik ervan gehoord heb en vrij duur. Manege de jong kom ik regelmatig langs, oogt oud, maar de paarden wel regelmatig even buiten op een stukje land (nu meer een modderbad).

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:15

Manege de Eenhoorn is vlakbij als je in Oost woont en ook erg leuk. Je kan privélessen en groepslessen volgen, er zijn springlessen, wedstrijden en buitenritten. We hebben goede instructie. Ik vind het een erg gezellige kleinschalige manege met een goede sfeer. En, wat ik erg belangrijk vind (en wat erg bijzonder is in omgeving Amsterdam), de manegepaarden komen elke dag buiten. In de winter minstens 4 uur per dag in de paddock, in de zomer 24/7 op het weiland.
Website: http://www.manegedeeenhoorn.com

Da Vinci (Van Gogh x Kigali) Z1+7 *PR 224,5*

sabenjoey
Berichten: 2
Geregistreerd: 26-11-13

Re: paardrijden in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:16

Mijn advies ga overal even langs om te zien wat het meest bij jou past, je kan bij Manege de Ruif in ieder geval een proef les rijden. Ze hebben daar verschillende goede instructrices dus volop keuze. Elke Manege heeft wel weer wat anders te bieden dus kijk lekker rustig om je heen zou ik zeggen ;-P

Sparkles

Berichten: 320
Geregistreerd: 14-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:23

APC Waveren in Zuidoost :)
Ik heb daar een paar weken terug een proefles gereden en die is me heel goed bevallen! Ga over een tijdje beginnen met privèlessen daar. Maar ze hebben ook leuke groepslessen!

Sparkles

Berichten: 320
Geregistreerd: 14-01-13

Re: paardrijden in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:29

Oh als je nog steeds de NH kant op wil heb je trouwens ook nog Fort Noord, een NH-fjordenstal in Noord :)

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Re: paardrijden in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:58

Manege Nieuw-Amstelland in het Amsterdamse bos, daar rij ik zelf ook het is een hele leuke manege en ze geven er goed les.
Met lekker weer gaan we het bos is.

Wi11Amsty
Berichten: 1
Geregistreerd: 27-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:14

De doordravers zijn een goed alternatief als je vooral prive les wilt en ook een idee wilt hebben van een eigen paard. Je kan zelf kiezen hoe vaak je wilt lessen, of gewoon normaal wilt rijden.

Lhundol

Berichten: 493
Geregistreerd: 31-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: paardrijden in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:17

Zoek een bijrijdpaard op stal Wennekers in Aalsmeer. Paarden genoeg en altijd vraag naar bijrijdsters etc... !
Ik woon om de hoek bij de hollandse manege en vind het drie keer niks, zeker niet als je een eigen paard gewend bent. Manege amstelland en manege de jong lijken me goeie keuzes!

Taifoen

Berichten: 1023
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:18

Amsterdamse manege rijd ik carrousel, eva/ramon/claire, geven goed les. Ik kom er nu zo'n 10 jaar, het is niet heel groot maar wel gezellig! Privé lessen zijn mogelijk. :)

IvankBacardi

Berichten: 1005
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Vinkeveen

Re: paardrijden in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:27

de amsterdamse manege is wel echt een aanrader fijne paarden en eva en ramon zijn heel kundig en zeker goede leermeesters.
manege de jong zou ik niet heen gaan vind het een zooitje en niet echt kundig maar voor en rondje hobbelen wel te doen..

Bacardi, Z2 <3
Proud, L1 dressuur & B dressuur mennen <3

Fritt_J
Berichten: 142
Geregistreerd: 12-05-08

Re: paardrijden in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:38

Als je een student bent, heb je dan al eens gedacht aan de "studentenruiters".
In Utrecht heb je Hippeia (en nog een hele hoop andere als sub-verenigingen van studentenverenigingen), ik kan me voorstellen dat er iets vergelijkbaars is in Amsterdam.

Martie

Berichten: 2392
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 09:19

Fritt_J schreef:
Als je een student bent, heb je dan al eens gedacht aan de "studentenruiters".
In Utrecht heb je Hippeia (en nog een hele hoop andere als sub-verenigingen van studentenverenigingen), ik kan me voorstellen dat er iets vergelijkbaars is in Amsterdam.


Zeker, in Amsterdam bestaat nog altijd ASR (Amsterdamse Studenten Ruitervereniging) BLOK. het is wel een hele tijd geleden dat ik daar lid was, volgens mij rijden ze nu op de Hollandse Manege, destijds in Abcoude bij Van Meeteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 09:58

Lhundol schreef:
Zoek een bijrijdpaard op stal Wennekers in Aalsmeer. Paarden genoeg en altijd vraag naar bijrijdsters etc... !
Ik woon om de hoek bij de hollandse manege en vind het drie keer niks, zeker niet als je een eigen paard gewend bent. Manege amstelland en manege de jong lijken me goeie keuzes!



Ja zoiets en neem dan priveles, dan leer je pas paardrijden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 0 bezoekers