Veilig buitenrijden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hamont

Berichten: 642
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Apeldoorn

Veilig buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 12:34

Bericht aangepast!
Laatst bijgewerkt door Hamont op 25-11-13 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Re: Veilig buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:44

Hebben ze zo'n onrustige paarden op de manege dan?
Tenminste ik herken me niet echt in het verhaal.
Ik denk dat je niet anders op je paard moet zitten als normaal want juist door die houding te veranderen zoals je beschrijft zal je paard denken dat er wel iets heel engs moet zijn.
door het verhaal krijg ik de indruk dat buitenrijden spannend eng en gevaarlijk is.

Maar goed ik ga dan ook het liefst alleen op pad met lang teugeltje. Het is juist een stukje ontspanning.
Af en toe lekker een stukje galloperen op bospaadjes.
En bij angst geef ik dr een klopje op de hals en zeg ik toe maar. Meer overtuiging heb ik niet nodig.

Hamont

Berichten: 642
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 12:47

Als jij op je eigen paard zit, met de ervaring die je hebt, stelt het voor jou niets voor, maar voor startende ruiters en op een vreemd paard is buitenrijden voor de eerste keren best spannend, is mijn persoonlijke ervaring.

DeniseES

Berichten: 3471
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:48

Ik vind het een beetje vreemd geschreven, als ik niet veel buiten zou rijden zou ik van zoiets als dit juist bang worden. Wat gaat er allemaal gebeuren?!

Geef aan dat buitenrijden leuk en ontspannen is, voor de paarden ook weer iets anders waar een hoop dieren van genieten, mocht er wat gebeuren, probeer zoveel mogelijk bij de rest te blijven. Je maakt er nu al drama en ellende en iets vreselijk spannends van.

Hamont

Berichten: 642
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 12:51

Ok bedankt voor de feedback, ik neem het mee! Onrustige paarden nee, wel gewoon sportpaarden die best karakter lieten zien. Het was een militaire manege waar ik werkte.
Laatst bijgewerkt door Hamont op 25-11-13 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:55

Het eerst wat ik denk is... wat voor malloten hebben jullie als manegepaarden die met beginners mee naar buiten moeten dat er voltes gereden moeten worden om ze rustig te houden. Lijkt me als beginner lastig... zo niet onmogelijk... en voor de anderen in de groep ook gevaarlijk die paarden zien opeens een paard van eigen groep de andere kant op... zorgt dat niet voor meer problemen.
Ik zou iets meer vertrouwen proberen uit te stralen. Natuurlijk moeten de manegeruiters proberen te blijven rijden maar eigenlijk moeten de paarden ook zo braaf zijn dat zij iig niet onder de indruk zijn van wat er buiten gebeurt. Vooral ontspannen en vertrouwen moeten de ruiters uitstralen... dat merkt het paard... als ruiter in de stress schiet kan die niet meer handelen en wordt paard onzeker waardoor ze "rare" dingen gaan doen.

Hamont

Berichten: 642
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Veilig buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 12:58

Ok, ik heb hem verwijderd, het laatste wat ik wil is mensen bangmaken!

RianneH

Berichten: 28233
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Veilig buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:14

Omdat de openingspost verwijderd is, hier een slotje.