word al bang als ik het woord proefje hoor

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Xreneee

Berichten: 616
Geregistreerd: 12-08-09
Woonplaats: Pijnacker

word al bang als ik het woord proefje hoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-10 19:19

sorry voor als het hier verkeerd staat hoor!:)

maar ik heb dus een probleem ik rijd best wel graag proefjes van de fnrs weetje
van die f proefjes vind dat altijd wel leuk en gezellig en in de les rijd ik ook niet heel slecht
al zeg ik het zellf maar op het moment dat ik het woord proefje hoor dan word ik
al zenuwachtig ik vind dat echt vervelend aangezien me rijden tijdens het proefje eronder
lijd enzovoort. ook met oefenen dan gaat de les gewoon goed en dan gaan we een proefje
oefenen en dan ineens gaat alles fout hebben meerdere hier last van :o
of hebbem mensen misschien tips voor me wat ik hieraan kan doen??

alvast bedankt ! en nogmaals sorry als het hier verkeerd staat


R0oszs
Berichten: 2762
Geregistreerd: 18-12-08

Re: word al bang als ik het woord proefje hoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:24

Ik lees even mee

heb er ook last van. Dat is ook één van de redenen dat ik vrijwel geen dressuurwedstrijden rijd.

Als ik een dressuurproefje moet rijden, doe ik ze uit het hoofd en oefen ze dus ook uit het hoofd. Kleine deeltjes van het proefje tussen het trainen door zeg maar en zo af en toe het hele proefje achtemekaar.

Zo gaat het al veel en veel beter bij mij.

Almeetje
Berichten: 606
Geregistreerd: 04-06-10

Re: word al bang als ik het woord proefje hoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:26

Ik heb daar ook last van, heb nog maar 1 proef gereden maar toen ben ik voor de eerste keer van een paard gevallen met wie ik een enorm goede klik heb, maar hij reageerde erg slecht op mijn stress. Ook rijtechnisch trok het op niets, ik maakte mij gewoon belachelijk toen.
Sinds dien heb ik geen proef meer (durven) rijden, lijkt me ook niets voor mij hoewel ik van dressuur hou. Het lijkt me wel het beste dat je dat juist wel doet...

Storm

Berichten: 20827
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:27

Ik had er ook last van.
Mijn moeder heeft zelfs mijn paard gevlochten omdat mijn handen zo trilden. Ik was al dagen voor de wedstrijd aan de dunne en kon niks eten anders kwam het er van boven weer uit.
Het enige wat helpt, is heel veel wedstrijden rijden, dan wordt het minder, je bent dan zekerder van jezelf. Ook zou je valeriaan pilletjes kunnen slikken of bach resque spray op je tong. Maar het beste is om gewoon heel vaak te starten. Succes!

Is het al lente?

Xreneee

Berichten: 616
Geregistreerd: 12-08-09
Woonplaats: Pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-10 19:28

jaa ik probeer het elke x ook wel ben nu bij de f6.1 maar ben
na de f3.1 heeel lang gestopt of nee na de f3.2 gewoon omdat
ik zooo zenuwachtig was enzo en het lukte maar niet maar
toen dacht ik van nou kom op probeer het nou gewoon weer is
een x en gaat aardig maar idd mijn paard lijd er dus ook
onder als ik zo zenuwachtig ben want het is nog al een stressig
paard wel super leuk hoor maarja hij hebt er ook gewoon last van :) en bedankt voor de tips alvast ! :)

Xreneee

Berichten: 616
Geregistreerd: 12-08-09
Woonplaats: Pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-10 19:29

Storm schreef:
Ik had er ook last van.
Mijn moeder heeft zelfs mijn paard gevlochten omdat mijn handen zo trilden. Ik was al dagen voor de wedstrijd aan de dunne en kon niks eten anders kwam het er van boven weer uit.
Het enige wat helpt, is heel veel wedstrijden rijden, dan wordt het minder, je bent dan zekerder van jezelf. Ook zou je valeriaan pilletjes kunnen slikken of bach resque spray op je tong. Maar het beste is om gewoon heel vaak te starten. Succes!


ja dat heb ik idd ook ik heb bijvoorbeeld morgen weer een proefje en heb nu al trillende
handen :o als ik eraan denk zeg maar ! dus zit me ook helemaal suf te oefenen in de hoop
dat het dan beter gaat en onwijs bedankt !

Niobe

Berichten: 7978
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: word al bang als ik het woord proefje hoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:37

Dat had ik nou altijd met een parcours springen! Mede daarom ben ik ook gestopt met springen, ik vergat dan namelijk de volgorde en mijn pony weigerde door mijn nervositeit. Daardoor werd ik dan nóg nerveuzer dus heb ik dat maar opgegeven.

Met proefjes rijden ken ik alleen leuke zenuwachtigheid, zo van jippie we mogen weer!

Wat Storm zegt lijkt mij inderdaad wel het beste, als je het graag wilt, veel starten en dan komt de zekerheid vanzelf. En veel oefenen ook! Gewoon regelmatig "voor de grap" oefenen in de bak, boeiend als het dan misgaat. Je zult zien dat na een aantal keer oefenen dat het een stuk beter zal gaan. Ik vind het al knap van je dat je ondanks je zenuwachtigheid toch morgen ook nog gaat!

Had ik ook moeten doen met springen, maar ik vond het ook niet het leukste ter wereld, doe mij maar liever dressuur :).

Succes morgen!!

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: word al bang als ik het woord proefje hoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 21:02

RT-->MA

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

Rider01

Berichten: 3053
Geregistreerd: 24-07-09
Woonplaats: Oudkarspel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 10:56

Xreneee schreef:
ja dat heb ik idd ook ik heb bijvoorbeeld morgen weer een proefje en heb nu al trillende
handen :o als ik eraan denk zeg maar ! dus zit me ook helemaal suf te oefenen in de hoop
dat het dan beter gaat en onwijs bedankt !


Ik heb er vandaag ook een, ik had donderdag voor het laatst geoefend en het paard was ineens net zo zenuwachtig als ik.
Vervolgens donder je van je paard af :+
Maar goed, ik heb er alle vertrouwen in dat het vandaag goed gaat komen en bij jullie ook :j

Massie <3

s1993

Berichten: 2117
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Re: word al bang als ik het woord proefje hoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:50

Ik had daar eerder ook altijd last van met de fnrs proefjes, heb toen ik 1x gezakt ben voor een F4 toen ook een jaar niet meer meegedaan ofzo, maar daarna toch weer mee begonnen.
Maar toen ik F6 reed, kreeg ik een nieuwe lievelingspony, en daar wilde ik héél graag mijn proefjes op rijden, ook al wist ik dat hij dan heel vervelend was.
En sindsdien maakt het me niet meer zo veel uit of ik mijn punten haal of niet, en ben ik veel meer ontspannen (en gaat het ook veel beter :P)

It does not do to dwell on dreams and forget to live

Xreneee

Berichten: 616
Geregistreerd: 12-08-09
Woonplaats: Pijnacker

Re: word al bang als ik het woord proefje hoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-10 17:55

heb ik idd ook gedaan erg lang niet meer gereden maar
voelde me daardoor een opgever zeg maar en ik hou
totaal niet van opgeven! dus ben weer begonnen maar
op z'n zenuwachtige manier is het ook niet alles :)
hahah dat heb ik ook wel ik ben echt met 1 paard
beste maatjes en hij is niet erg vervelend maar kan nog niet
zo veel maar voel me gewoon fijn bij hem dus rijd ook op hem
als ik dan gezakt ben lach ik ook gewoon maar baal ik
toch onwijs! dus ik vind het ook wel leuk enzo maar
ja die zenuwen :?

Femmz
Berichten: 239
Geregistreerd: 31-08-10
Woonplaats: Koewacht (ZLD)

Re: word al bang als ik het woord proefje hoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 21:11

ik zou gewoon rustig proberen te blijven. en zorgen dat de dag er voor alles in orde staat enz dat je niet in stres schiet. en weet op welk paard je moet rijden. dat lijkt mij een goede tip

xRaisin

Berichten: 1753
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 17:33

MIss kun je proberen vaker proefjes te rijden.
begin eerst op een super braaf paard die je door een door kent,
dan zal het vast wel goed gaan
en naarmate van tijd zul je gewend aan het hele proefjes gedoe worden
en kun je het miss op andere paarden proberen,
en dan gewoon doen alsof je een privé les hebt,
of dat je op het braafste paard van de wereld zit.

Xreneee

Berichten: 616
Geregistreerd: 12-08-09
Woonplaats: Pijnacker

Re: word al bang als ik het woord proefje hoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-10 14:46

bedankt voor al jullie tips !

MissAmazone
Berichten: 378
Geregistreerd: 06-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 18:20

Hoi, ik rijd al 18 jaar proefjes op de manege en vanaf 2004 de fnrs proefjes, maar de zenuwen zitten er toch nog steeds. Vlechten doe ik niet, bij andere kijken hoe hun het doen ook niet, probeer mezelf niet te erg op te dirken.. Rij zelf nu F12 maar deed pas geleden met een eigen paard die nog niet kan galloperen en net een beetje rijklaar is mee aan de F2.. Moet zeggen dat dat héél erg scheelt voor je zenuwen.. Gewoon een keer heel laag starten zodat je er niks van hoeft te verwachten, dat je voor de F2 zakt is een vrij kleine kans, en dat is weer goed voor je zelf vertrouwen. Gewoon een keer een proefje rijden die nergens om gaat, zodat je hem van de andere kant kan bekijken. Het is natuurlijk maar een suggestie.

_elisah_

Berichten: 71
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Brielle

Re: word al bang als ik het woord proefje hoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 09:36

Ik ben zenuwachtig om het proefje niet te halen maar dan zeg ik tegen mezelf dat het niet uitmaakt of ik mn proefje haal want ik kan hem zo vaak overdoen als ik wil

esmee741
Berichten: 6
Geregistreerd: 09-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 21:34

je kan het beste gewoon veel proefjes gaan rijden zijn kom je er wel overheen.
ik was eert ook bang om proefje te rijden maar nu rij ik heel vaak proefjes en ik vind het niet eng meer. :D

xdniesje
Berichten: 2052
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Dordrecht

Re: word al bang als ik het woord proefje hoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:22

Ik heb me gister weer ingeschreven voor een proefje!
Ik vind het leuk om even te rijden, en dan hopelijk wat opbouwende kritiek te krijgen.. Maar bij mij gaat tijdens het proefje alles mis door de stress..
Ik ben nu al zenuwachtig, haha :') Vooral tijdens het vlechten ben ik zenuwachtig en gestresst..

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Re: word al bang als ik het woord proefje hoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:02

als een proefje je zoveel stress bezorgd,doe dan niet mee,waarom jezelf 'pesten',je bent niets verplicht toch?

Ravina(OrstaxBrusvein) en
Hercules(Rubis d'OberxOrsta) 17-05-2011 - † 01-08-2012

MissAmazone
Berichten: 378
Geregistreerd: 06-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:01

Omdat ze het wel leuk vind, ik ken haar probleem ik heb er zelf ook last van. Het is heel leuk om te rijden maar de zenuwen overheersen gewoon, maar als je dan klaar bent en je hebt het toch gehaald dan bleek het weer de moeite waard ;)

charlot_s

Berichten: 118
Geregistreerd: 27-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:22

Als ik op concours ga zeg ik tegen mezelf: ik wil erop blijven zitten en geen verliespunt rijden.
En dat moet ik ook echt alleen maar willen, niet stiekem hopen op goede punten of mijn beste proef ooit.
Als ik dat heel consequent tegen mezelf blijf zeggen word ik niet zenuwachtig, dan loop ik daar heel ontspannen rond :D

Dus waar ben je dan zo zenuwachtig voor? Erafvallen doen de besten, dat kan iedereen op elk moment gebeuren.
Ik ben gelukkig helemaal over mijn zenuwen heen bij wedstrijden, als je weet dat je het kan, wat kan er misgaan dat bij een normale training niet misgaat?

charlie_x

Berichten: 401
Geregistreerd: 19-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 19:34

Ik wordt zelf ALTIJD laatste met proefjes rijden,
of een na laatste, maar ik denk dan maar bij mezelf:
Nou ja, dan wordt ik maar laatste,
het is niet het einde van de wereld,
en daardoor ben ik al veel minder zenuwachtig,
want het maakt me nu niet meer uit of ik win of verlies!!

Live Love Laugh


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers