1 à 2 jaar privé voor groepsles

Moderators: RianneH, Neonlight, Ymor, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

shanalover

1 à 2 jaar privé voor groepsles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 18:47

3 van mijn babysitkindjes leren sinds vorige week paardrijden. De oudste is 8 jaar en de andere 2 zijn 6 jaar. Nu zegt de lesgeefster dat de 2 jongste meisjes minstens 1 jaar privélesjes met de voltigesingel moeten volgen, omdat ze volgens haar te klein zijn om met hun benen onder het zadel uit te raken. Op de manege waar ik vroeger reed is dit niet zo. Hier volgt ieder kind privélessen tot ze klaar zijn om in groep te rijden, maar toch zeker geen jaar. Is dit zo vreemd van de lesgeefster op de manege waar ze rijden, of gebeurd dit op meerdere maneges? Ik wil er wel even op wijzen dat de privelesjes daar 13€ kosten en dat het voor 3 kinderen is. Het is een gescheiden moeder die de lesjes zelf moet betalen. Dit systeem is dus niet echt ideaal voor haar.

(en er even bij vermelden dat de kinderen niet te vaak gaan rijden, om de 2 weken, en dat ik dus geen commentaar wil dat ze te jong zijn)

<3 amina <3 antje

tantesam

Re: 1 à 2 jaar privé voor groepsles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:51

Onzin, heb talloze kindertjes binnen no-time klaargestoomd voor de groepslessen. Ze begonnen op die manege op hun 7de dus misschien dat het met een 6 jarige iets langer duurt. Is het niet zo dat die manege altijd zo werkt?

shanalover

Re: 1 à 2 jaar privé voor groepsles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 19:29

De oudste kan als ze er klaar voor is naar de groepslessen en de jongsten niet. En dan geven ze als uitleg dat de jongsten te klein zijn om onder de zweetbladen uit te komen. Die laten ze dus rondhobbelen aan de voltigesingel. Maar die uitleg vind ik ronduit belachelijk! De jongsten schelen misschien ten hoogste 10 cm met de oudste.
Maar waarschijnlijk gaan ze overstappen naar de manege waar ik vroeger altijd reed. Daar starten ze vanaf zondag met een programma voor de kleintjes. We gaan dan eens kijken en als het de moeder bevalt gaan we naar daar. De privelessen zijn er ook (iets) goedkoper.

<3 amina <3 antje

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie