zijn er nou echt geen goede maneges in de buurt? (antwerpen)

Moderators: RianneH, Neonlight, Ymor, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

bakkabouter

zijn er nou echt geen goede maneges in de buurt? (antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-10 03:58

Ik en een vriendin hebben beide een paardje, deze staan samen op de wei. Mijn paardje is nog jong, en dus niet zadelmak. Haar paard is aan het revalideren van een ernstige peesblessure. Kortom: we zitten beide zonder rijpaard.
Nu hadden we het idee om gewoon een leuke manege te zoeken, en daar wat te lessen tot één van onze paarden weer bereden kan worden. Helaas is dit sneller gezegd dan gedaan. Om een of andere reden vinden we geen enkele manege op een aanvaardbare afstand die min of meer aan onze eisen voldoet.
Enerzijds open ik dit topic om mijn frustraties te uiten, anderzijds hoop ik dat we misschien op deze manier een leuke manege tegenkomen.

Wat we zoeken:
* een manege binnen een straal van MAX een halfuurtje autorijden vanuit Mortsel (Antwerpen)
* een manege waar zowel lessen als paarden een beetje niveau hebben, geen rondgehobbel op paarden met een betonnen mond
* de mogelijkheid om goede springlessen te nemen, dwz parcoursjes bestaande uit meer dan 3 sprongen en hoger dan 30cm
* geen maandenlange wachtlijsten
* een manege met een binnenbak, aangezien het voornamelijk om het najaar en de winter gaat, en een 'winterstop' is dus niet interessant :+ (in het voorjaar kunnen we normaalgezien met onze eigen paarden aan de slag)

Met de maneges in de onmiddellijke omgeving ben ik al bekend. We hebben er geen problemen mee om even in de auto te zitten, maar dan moeten we er ook wat aan hebben ;)
Misschien zijn er maneges "over 't water", eventueel net over de grens van nederland, in het oosten van antwerpen, ... graag jullie ervaringen :)

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie